We doen het weer even lekker tegendraads. Eerst in de verkoop hoek en daarna hier.
Ik wilde toch eens een long, low and slack fiets proberen dus gegaan voor een Moxie en wel de nieuwe MX4!
Afgemonteerd met nette spulletjes zoals :
Fox Factory
Thomson
E13 wielset met carbon velgen
Renthal cockpit
Etc.
Na de eerste ritjes is de conclusie als volgt.
Voordelen :
Stabiel omlaag
Nadelen:
Slingerend omhoog
Past niet in de fietsdrager
Krakend geluid aan de voorzijde bij neerkomen bunnyhop of drop.
Het opnieuw lassen van de stuurbuis aan het frame en spuiterij na elke pittige rit loopt in de papieren.
Vind het visueel niet mooi
Maar ik geef het nog een kans, misschien is het wennen.
Moxie Mx 4 (longerer and slackest)
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Photoshop Photoshop!!!???
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Plaats dan de Grimm Donut.
Dat ding is tenminste echt, bereden en zelfs door een vrijwilliger downhilly getest: https://www.youtube.com/watch?v=-5cVPy2NbL4
Dat ding is tenminste echt, bereden en zelfs door een vrijwilliger downhilly getest: https://www.youtube.com/watch?v=-5cVPy2NbL4
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik zie geen gekke dingen hier.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
-
- Extreme Biker
- Berichten: 622
- Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
- Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2
Probeer in de afdaling eens wat korte switchbacks.maverick76 schreef: ↑di 17 augustus 2021, 21:57 Voordelen :
Stabiel omlaag
Nadelen:
..
..
Maar ik geef het nog een kans, misschien is het wennen.
Manual en bunnyhop lijken me ook wel interessant worden..
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Jongens(en meisjes natuurlijk) help me eens even.
Is dat ding op de foto nu echt of niet?
Die vork kan zo toch bijna niet veren? En krijg je die fiets zo wel de bocht om?
Lijkt wel een Low Rider, chopperstuur erop , 96 spaaks chromen wielen erin.........
Is dat ding op de foto nu echt of niet?
Die vork kan zo toch bijna niet veren? En krijg je die fiets zo wel de bocht om?
Lijkt wel een Low Rider, chopperstuur erop , 96 spaaks chromen wielen erin.........
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
-
- Extreme Biker
- Berichten: 622
- Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
- Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2
Doet mij meer aan een dragracer denken.
M.b.t. echt of niet: Zoom eens heeeel goed in op de voorkant.
Als iemand het zo zou bouwen en Pinkbike zo gek zou krijgen het de hemel in te prijzen zou het waarschijnlijk nog verkocht worden ook......
M.b.t. echt of niet: Zoom eens heeeel goed in op de voorkant.
Als iemand het zo zou bouwen en Pinkbike zo gek zou krijgen het de hemel in te prijzen zou het waarschijnlijk nog verkocht worden ook......
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
-
- Extreme Biker
- Berichten: 622
- Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
- Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2
Tja..... aan de achterkant komen een aantal merken er bij een fully al mee weg door een goedkopere constructie (weglaten van draai/lager punten) marketingtechnisch recht te lullen. Nu het gezwabber aan de voorkant nog door marketing laten vertalen in iets postiefs.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Hoezo, voorvering door middel van vorksprong wordt toch al 'eeuwen' toegepast bij voorvorken.........
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
is al lang gedaan, en ook al gepost boven, Pinkbike's Grim Donut is real.
https://www.pinkbike.com/news/video-we- ... donut.html
en het rijdt ook
https://www.pinkbike.com/news/video-the ... pment.html
Is wel een fully, en heeft "maar" 58gr balhoofd
The Grim Donut prototype has a 57° head angle, 83° seat angle,
500mm reach (size small), and 450mm chainstays, 1,409mm wheelbase
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"