Canyon Lux Trail CF7, een lekkere trail-racer! - Transalp pics pag. 4, 5; Voerstreek 8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
StijnV
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:59

aurelius schreef: di 16 november 2021, 11:19 Ik zou als ik Schwalbe was ze ook zsm gaan uitbrengen in 2,25", wordt 'ie wat meer XC-gericht van, daar is 'ie ook zeer geschikt voor. Daar heeft Schwalbe nu nog niks/niks meer (ja, een oude RoRo, maar die slijt snel en rijt je snel open op steen, zwakke zijwangen). En natuurlijk in 2,6"...

Hij is heel mooi te combineren. Of 2 WiWi's. Of een WiWi voor en iets snellers achter (zo komt 'ie ook stock op de Lux Trail, WiWi voor, RaRa achter). Of een zwaardere Trail-AMband voor met de snel rollende relatief lichte WiWi achter.
Via de zoekfunctie bij deze terecht gekomen!
Eigenlijk omdat ik naar Ischgl ga in augustus, en wat informatie zocht. Daarover niet veel wijzer geworden :-D
Moest u tips hebben... :wink:

Wél over de Wicked Will! Ik heb nu nog racing Ralph en Ray liggen, maar achterband is sowieso aan vervanging toe.
Met het oog op Ischgl zou ik WiWi aanschaffen, maar welke breedte zou jij aanraden? Met wat rijdt jij?
Bandjes zullen bĺijven liggen voor de andere ritten doorheen het jaar. (Henegouwen, Namen, de UHR 1x per jaar, ...)

Bedankt alvast!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik rijd thuis in Zuid-L/Voerstreek/Vise etc in het droge seizoen 2,4" WiWi voor en 2,35" RaRa achter, wielset 30mm interne breedte. Achter met de RaRa als het echt steil en hard bergaf gaat soms wat langer door'glijden', bergop wel tractie zat, maar die RaRa loopt zo lekker licht.
In het modderseizoen wordt dat een WiWi voor en achter, voor meer tractie.
Idem met bergvakanties. Afgelopen nazomer een transalp gedaan, afdaalgericht, ging er uitstekend mee. Over 1,5 wk ga ik naar omgeving Reschenpas, Val Mustair etc... dan rijd ik ook weer de WiWi-WiWi 2,4" combi.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie