The Full Moxie - Vivid Pink - nieuwe demper p12

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Toch nog gelukt dit jaar om de Moxie een fatsoenlijke Shakedown te geven. Het was ff puzzelen waar en hoe, maar toen Tim een gaatje in zijn agenda had gevonden konden we voor een ritje naar Hörstel.

Modderig, glad maar wat een fun. Fijn om een gids bij je te hebben die de weg weet tussen al die mooie paadjes daar.

Dan de Moxie. Klimmen gaat prima, maar daar is vooral voor de bereider nog veel te winnen (klote conditie). Meer dan genoeg grip en geen moment gehad dat het voorwiel begon te steigeren. Tijdens het afdalen komt de Moxie echt tot leven. Wat een bak vertrouwen geeft die fiets. Blij dat ik voor de Longer variant ben gegaan. Ze voelde nergens te groot aan en die enorme reach is heerlijk in de technische afdalingen. De CaneCreek Helm deed uitstekend zijn werk en had zelfs nog wat reserve (~1,5cm) voor als de hits nog iets groter worden. Superplush over klein grut en uitstekend op de dikkere hits. De DVO gaf ook geen krimp en complimenteerd de CC goed. Ook die had nog wat reserve over (~1cm). Pedalen waren trouwens vergeleken met de Stamp 1 (ik weet het, appels/peren) zo ongelooflijk sticky dat het moeite kost om je voet iets te verplaatsen. Dat was heel even wennen maar daarna durf je zelfs met een iets mindere voetpositie overal vanaf omdat je weet dat ze toch niet los komen. Top pedaal dus.

Verder geen enkel kraakje oid. Dus al met al een zeer geslaagde Shakedown. Ze is inmiddels weer schoon, man wat een modder. Toprit! Tim, nogmaals hartelijk dank voor de gezelligheid en het gidsen.

Rest ons nog de foto's natuurlijk:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Klitse op do 30 december 2021, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Deftige omgeving, staat hem goed!

Alles helemaal prima of zijn er nog wensen in het afstellen of aanpassingen van de fiets?

Edit: Nog nooit gehoord van Hörstel, maar dat ligt op ruim een uurtje rijden. Trailforks geeft ook wat toffe trails. Tijd om daar ook maar eens te gaan kijken.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

MarkMeisner schreef: do 30 december 2021, 19:23 Deftige omgeving, staat hem goed!

Alles helemaal prima of zijn er nog wensen in het afstellen of aanpassingen van de fiets?

Edit: Nog nooit gehoord van Hörstel, maar dat ligt op ruim een uurtje rijden. Trailforks geeft ook wat toffe trails. Tijd om daar ook maar eens te gaan kijken.
Voor nu staat alles eigenlijk wel prima. Eerst maar eens wat meer ritjes doen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Wark,

Ken Horstel niet maar ziet er goed uit in zijn natuurlijke habitat :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi, hoor. Zowel fiets als omgeving.
Altijd lekker als je keuzes en verwachtingen beloont worden en uitkomen :-q
Heckler40 schreef: do 30 december 2021, 21:27 Mooi Wark,

Ken Horstel niet maar ziet er goed uit in zijn natuurlijke habitat :-q

Enjoy!!
Dit staat al ff op m`n verlanglijstje en nu woon ik er tegenwoordig maar 1,5u rijden vanaf. Volgend jaar maar eens snel werk van maken (wie gaat er mee?) :)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

TenZNL schreef: do 30 december 2021, 22:01 Mooi, hoor. Zowel fiets als omgeving.
Altijd lekker als je keuzes en verwachtingen beloont worden en uitkomen :-q
Heckler40 schreef: do 30 december 2021, 21:27 Mooi Wark,

Ken Horstel niet maar ziet er goed uit in zijn natuurlijke habitat :-q

Enjoy!!
Dit staat al ff op m`n verlanglijstje en nu woon ik er tegenwoordig maar 1,5u rijden vanaf. Volgend jaar maar eens snel werk van maken (wie gaat er mee?) :)
Ik wel :winkie:
Voor mij minder dan een uur rijden.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dikke prima deze Shakedown. :-q Mooi gebied, ik ken er de mooiste paadjes ook niet dus een gids is dan eigenlijk wel een must. Is maar 45 minuten bij mij vandaan maar ik kom er echt veel te weinig.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Klitse schreef: do 30 december 2021, 22:09 Ik wel :winkie:
Voor mij minder dan een uur rijden.
Dan mag Tim het regelen, die kent de weg en heeft ons beider 06nummers :winkie:
Dice Oldskool schreef: do 30 december 2021, 22:12 Dikke prima deze Shakedown. :-q Mooi gebied, ik ken er de mooiste paadjes ook niet dus een gids is dan eigenlijk wel een must. Is maar 45 minuten bij mij vandaan maar ik kom er echt veel te weinig.
Dan eet ik wel van 2 walletjes mee, want ik weet dat jij ook een gids kent (al is die weer allergisch voor blubber) :-D
Laatst gewijzigd door TenZNL op do 30 december 2021, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dice Oldskool schreef: do 30 december 2021, 22:12 Dikke prima deze Shakedown. :-q Mooi gebied, ik ken er de mooiste paadjes ook niet dus een gids is dan eigenlijk wel een must. Is maar 45 minuten bij mij vandaan maar ik kom er echt veel te weinig.
Nou dan moet jij dus ook maar mee. Kun je mooi mij op sleeptouw nemen achter die e-bike :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zondag dan maar? :winkie:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

TenZNL schreef: do 30 december 2021, 22:15 Zondag dan maar? :winkie:
Haha, nee dan ben ik nog brak van oud en nieuw. Dan kom ik helemaal nergens meer boven. :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Klitse schreef: do 30 december 2021, 22:20
TenZNL schreef: do 30 december 2021, 22:15 Zondag dan maar? :winkie:
Haha, nee dan ben ik nog brak van oud en nieuw. Dan kom ik helemaal nergens meer boven. :lol:
Dan ben ik wrs ook nog wel een beetje trillerig en zweterig :lol:
Komt goed, we spreken wel wat af in het nieuwe jaar :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Klitse schreef: do 30 december 2021, 22:14
Dice Oldskool schreef: do 30 december 2021, 22:12 Dikke prima deze Shakedown. :-q Mooi gebied, ik ken er de mooiste paadjes ook niet dus een gids is dan eigenlijk wel een must. Is maar 45 minuten bij mij vandaan maar ik kom er echt veel te weinig.
Nou dan moet jij dus ook maar mee. Kun je mooi mij op sleeptouw nemen achter die e-bike :lol:
:winkie:

Tim heeft mijn nummer ook, count me in. :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

TenZNL schreef: do 30 december 2021, 22:13
Dan eet ik wel van 2 walletjes mee, want ik weet dat jij ook een gids kent (al is die weer allergisch voor blubber) :-D
Ik ben nog niet zo overtuigd van zijn kwaliteiten op gids gebied. :lol:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Top te lezen Jesse :-q doe het graag. Dikke fiets geworden, en thuis bedacht ik me dat ik je aanbod te fietsen gewoon onbewust afgeslagen heb :o
Ideaal terrein voor velen denk ik voldoende om grenzen te verleggen. En op dagen zoals vandaag is het goed dat je samen hebt afgesproken, anders was je wel gek te gaan fietsen :lol:
Stuk been tussen kniebeschermers en sokken was zwart :winkie:
Nu mag jij aan de bak op je spinningbike, fan kunnen we volgende keer wat meer hm pakken.
Plaats reactie