Scott Scale 965 (2022)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
PaddoSwam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 11 oktober 2021, 13:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2022)

Sinds vorige week in het bezit van mijn eerste (nou.. ik herinner me ergens een rode Giant toen ik 10 was) mountainbike, gekocht omdat ik wel ingeschat had dat de Drenthe 200 niet ging werken met een oude hybride fiets.

Scott Scale 965

Het duurde niet lang voor dat hij niet langer origineel (product pagina) was de tussenstand:
* Vanwege casette te kort/hoge prijzen en vrijwel nieuw zijn wissel ik dan van wielenset.


Momenteel met binnenbanden en Maxxis Rekon Race, mogelijk dat ik dit nog voor de Drenthe 200 veranderd word maar voor nu best tevreden met de fiets, afstelling is best goed en mijn eerste upgrade word andere grips want deze zijn erg klein en mijn handen vrij groot.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PaddoSwam op zo 28 november 2021, 12:21, 5 keer totaal gewijzigd.
Gear: Scott Scale 965 (2022)
Style: Hard gaan
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooi rank fietsje. Zadel mag iets hoger?
"This species has amused itself to death"
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Ik zou eerst pedalen monteren.... Fiets makkelijker dan nieuwe grips :P

Eerste mountainbike en in december meteen de Drenthe 200? Netjes hoor, succes met trainen!!
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi fietske, veel plezier ermee :-q
Mrfrank schreef: di 12 oktober 2021, 10:31 Ik zou eerst pedalen monteren.... Fiets makkelijker dan nieuwe grips :P

Eerste mountainbike en in december meteen de Drenthe 200? Netjes hoor, succes met trainen!!
Haha, ik dacht exact hetzelfde :winkie:
PaddoSwam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 11 oktober 2021, 13:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2022)

Ik wist dat deze opmerkingen gingen komen, zadel staat inmiddels wat hoger en de meegeleverde kunststof pedalen zijn alweer vervangen voor PD-EH500's en het clipless rijden bevalt ook prima!

Ik ben alleen nog niet helemaal overtuigt van de remmen maar voor mijn voornamelijk race en weinig technisch rijden is het nog totaal geen probleem gebleken.
Gear: Scott Scale 965 (2022)
Style: Hard gaan
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29965
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, mooie bike.

De remmen moet je ff inremmen.
Rondje door de straat met 1 rem er half op. Dan voel je na een paar honderd meter dat het harder gaat remmen.
Zelfde met de andere rem.
(Meteen goeie krachttraining)
Deze schijven hebben ook even tijd nodig voor ze optimaal werken, dus het wordt nog beter.

Maar je kan voor ook een grotere schijf (180mm?) monteren, met bijbehorende adapter.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PaddoSwam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 11 oktober 2021, 13:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2022)

Nieuwe foto in zijn natuurlijke habitat en voorlopige "standaard" uitrusting:

Afbeelding

Shimano PD-EH500 had ik nog liggen voor nu dikke prima
Syncros Tailor Cage 3.0 2 stuks funky side grab ontwerp
SCOTT HiLite 900 zadeltas met 2 compartimenten groot genoeg voor een reserve buitenband en binnenbanden, geen idee of ik dat ooit nodig ga hebben, voor nu gevuld met Topeak HEXUS X en een Topeak RACEROCKET
Garmin mount op de stem met Garmin 530 er op de jumps registreert, awwww yeah! 8)
Elite Fly MTB 500ml bidon blijft schoner, niet schoon :-?
Gear: Scott Scale 965 (2022)
Style: Hard gaan
Plaats reactie