BOTY 2021 , de bike verkiezing! ,DE UITSLAG STAAT ONLINE

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

De Izzo van Gijsjuh, de Santa Cruz 510 van Lunatt en de Comencal Meta van Nick22. Deze vielen bij mij ook net buiten de punten maar helaas bij alle anderen dus ook.
nul stemmen had ik :lol: belangrijkste is natuurlijk dat je zelf happy bent met je fiets en mn fotos waren nu ook niet geweldig

overigens loert er al een tijdje een(orgineel) paars meta frame naar me, wie weet volgend jaar in boty verkiezing :winkie:
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Kapitein Iglo schreef: za 25 december 2021, 22:05
Marco79 schreef: za 25 december 2021, 19:28

Welke Zwart met oranje bike heb jij gezien in die lijst? Er zweeft hier nog een Saturn 14 ST rond met die kleurstelling. Die heb ik helaas niet gezien in de BOTY.
Dat sloeg op de afmontage van mijn fiets… zwart en oranje 🙂
Ja had je er liever een oranje Hope crank in gehad?
Maar gekheid, ik vind ‘m perfect zoals ie is.
“Old, not obsolete”
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Top 3 gefeliciteerd met hun podium plaats en natuurlijk met name Markmeisner met de overwinning.

In mijn ogen geheel verdiend, de eerste fiets met skinwalls die ik mooi vond, al helpt het niveau van de foto natuurlijk ook hierbij.

Zelf positief verrast met toch nog 2% van de stemmen en de mooie woorden van Klitse over de plaats van de Pony in zijn top 3.

Rest mij nog een dankwoord aan de organisatie en wens ik iedereen een prettig vervolg van de feestdagen en een goede jaarwisseling.

:bier:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zo, even niet online geweest dus wat laat maar alsnog gefeliciteerd voor de winnaar(s) :-q
Altijd terecht in een democratische verkiezing :wink:

Verrassend een hardtail nr.1, maar echt wel een mooie fiets (ik had 'm als nr.3 ingestuurd).
Ik had iets meer verwacht voor de Full Moxie van Klitse (mijn nr.2) en helemaal niet verrassend is de Snowdon van Iglo in de top (mijn nr.1).

Ik denk dat fietsen als die van Jamis iets polariserender zijn, wat je ook bij de stemmen terugziet.
Er waren naast die bike nog best wat anderen die voor mij ook dichtbij de top drie zaten, maar je kunt er maar aan drie punten geven...

En dan heb je altijd dilemma's. Neem bijvoorbeeld de 11Ants en de Sour. Qua vakmanschap is het 11Ants frame natuurlijk vrijwel onverslaanbaar, maar om naar te kijken vind ik de Sour iets mooier. Heel simpel, een kleurtje tegen blank metaal... tsja.
In dit geval heb ik de looks dus zwaarder laten wegen.

Voor mij zijn de criteria die een rol spelen namelijk vooral of ik het een mooie verschijning vind, of de fiets een beetje evenwichtig afgemonteerd is, niet te middle-of-the-road is, zou ik zelf zoiets willen rijden.
Ik ben gevoelig voor kleurstellingen, daar vallen vaak ook fietsen op af. En ik hou van eenvoud, de Snowdon spreekt me ook daarom erg aan. Gecombineerd met de lijnen van het frame en de schitterende kleur gaf dat mijn nr. 1...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

High praise, Paul, waarvoor dank! En gelukkig heb je door de bidonhouders heen kunnen kijken. Je kunt je bijna niet voorstellen dat iemand die aanraadt :bier: !

Overigens is er inmiddels ééntje af. Ziet er zeker beter uit :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Gefeliciteerd Mark met je overwinning.
Mooie fiets, net zoals alle andere fietsen in de verkiezing dit jaar.

Mijn persoonlijke top 3:
1. Snowdon van de kapitein. Nadat hij me in de zomer als een volleerde kapitein via een binnenbocht inhaalde op Den Treek, was het voor mij wel duidelijk dat als hij mee zou doen, hij mijn nummer 1 stem zou krijgen. Ik vind de kleurstelling ook heel mooi (en laat me niet afleiden door allerlei straps en bidonhouders)
2. Highlander van Heckler. Dankzij deze fiets, en het topic wat Heckler begon over high pivot bikes weer heel wat bijgeleerd, vandaar mijn stem voor deze fiets. En ook het feit dat Heckler zich met deze fiets buiten zijn comfortzone aan het begeven is, was voor mij een reden om erop te stemmen.
3. De Klein van Streetracer. Ooit zelf lang een Klein Attitude gehad en blijf toch een zwak hebben voor de hardtails van Klein.

Daarnaast vind ik de fietsen van Jamis en van Suravida ook zeer mooi. Jamis vanwege de gewaagde kleurstelling en opbouw en Suravida vanwege het feit dat hij zijn merk steeds meer uitbreid, maar ze vielen net buiten de punten voor mij.

Snelle Buffer, bedankt voor al je inzet voor de organisatie. Top gedaan.

Op naar de BOTY van 2022.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank Meegs voor de mooie woorden en je stem voor de Highlander,

Maar eerlijk gezegd was jij mijn beste hoop op tenmisnte 1 stem voor de Yeti DJ 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Gefeliciteerd MarkMeisner!! De wielset zal wel de doorslag gegeven hebben :tong .

Nog veel fijne en veilige kilometers met de bike :-q

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Heckler40 schreef: ma 27 december 2021, 12:17 Dank Meegs voor de mooie woorden en je stem voor de Highlander,

Maar eerlijk gezegd was jij mijn beste hoop op tenmisnte 1 stem voor de Yeti DJ 8)

Enjoy!!
Ja die had je ook gekregen als je die Highlander niet had ingestuurd :lol:
:bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Allemaal prachtige fietsen.
Ik heb altijd enorme moeite met kiezen, daarom heb ik me van stemmen onthouden.
Maar wel genoten vd foto's. :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: ma 27 december 2021, 11:02 High praise, Paul, waarvoor dank! En gelukkig heb je door de bidonhouders heen kunnen kijken. Je kunt je bijna niet voorstellen dat iemand die aanraadt :bier: !

Overigens is er inmiddels ééntje af. Ziet er zeker beter uit :lol:
Deze mag niet meer meedoen voor een volgende ronde natuurlijk, maar toch: voor een fotoshoot even dat soort aanhangsels eraf halen doet wonderen ;-)

Ik ben al heel erg lang een verstokte fan van de aloude èchte single pivot en HdB maakt daar gewoon een hele mooie versie van. En dan tovert-ie ook nog zulke paintjobs uit een paar spuitbusjes, dan heb je een fiets die helemaal in mijn straatje past. Ik hou van de simpele lijnvoering, de degelijkheid van één draaipunt op twee grote lagers en qua lakwerk heb ik het meest met sprekende kleuren maar rustige designs. En metallic lak is bijna altijd een pré.
Afgezien van de maat zou het mijn fiets kunnen zijn, die bidonhouders kijk ik dan maar even doorheen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wij kunnen elkaar wat dat betreft een digitale hand geven. En, deze paintjob kostte ongeveer 5 minuten om te beslissen, qua hoofdkleuren. De details over welk logootje waar, hoe groot de "fades" moesten zijn (met name die op de onderbuis was eerst teveel oranje, dat leidde teveel af), dat kostte wat langer. Misschien een uurtje in totaal :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zelf heb ik. niet gestemd , maar als ik dit wel zou doen , gaat het voor mij om de looks .
Alhoewel ik wel een zwak heb voor "eigen" frame bouwers en hun creatie .
En of dat een kleur of geometrie of een combie is weet ik niet , wel staat er heel wat moois tussen. :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Door omstandigheden dit draadje totaal vergeten, dus ook niet meegedaan.
Maar gezien al het moois en de prachtige top 3 had ik ook niet echt veel kans gehad!
Alsnog mijn felicitaties aan de winnaars!
Real men think straight and flat are boring :-D
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

De versie 2022 inmiddels "online" ..............

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 4&t=155407
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gesloten