Pipedream Full Moxie Desert Long

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Klitse schreef: ma 24 januari 2022, 10:48
Ik ben vooral bezig op mijn nieuwe spinningbike om daar wat meer meters op te maken. En dan ook vooral wat hoogtemeters simuleren. En in mei een tripje gepland naar Luxemburg dus voor die tijd moet ik in vorm zijn, maar dat gaat wel lukken.

En een keer richting de ardennen ben ik altijd voor in daarna! :-q
ik train zelf ook op een Stationaire fiets hoor. Wel in combinatie met Zwift. Werkt voor mij best goed zit nu in de donkere dagen toch al snel 3/4 x in de week op de fiets voor een uurtje.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

pieterw33 schreef: ma 24 januari 2022, 14:26
Klitse schreef: ma 24 januari 2022, 10:48
Ik ben vooral bezig op mijn nieuwe spinningbike om daar wat meer meters op te maken. En dan ook vooral wat hoogtemeters simuleren. En in mei een tripje gepland naar Luxemburg dus voor die tijd moet ik in vorm zijn, maar dat gaat wel lukken.

En een keer richting de ardennen ben ik altijd voor in daarna! :-q
ik train zelf ook op een Stationaire fiets hoor. Wel in combinatie met Zwift. Werkt voor mij best goed zit nu in de donkere dagen toch al snel 3/4 x in de week op de fiets voor een uurtje.
Zwift wou ik proberen maar dat werkte om de een of andere reden niet dus kwam ik uit bij Rouvy. En dat bevalt me eigenlijk heel erg goed. Ik vind het wel leuk dat je routes over de hele wereld kan fietsen en dan nog ziet wat je fietst ook. En het feit dat de spinningbike zelf zwaarder schakelt als het berg-op gaat helpt behoorlijk bij het gevoel dat je een route fietst. Het is natuurlijk niet hetzelfde maar voor mij goed genoeg om ook 2-4 uur per week op dat ding te zitten. En ik merk na een maand al behoorlijk vooruitgang in het weekend als ik weer op een echte fiets zit.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Klitse schreef: ma 24 januari 2022, 14:30 Zwift wou ik proberen maar dat werkte om de een of andere reden niet dus kwam ik uit bij Rouvy. En dat bevalt me eigenlijk heel erg goed. Ik vind het wel leuk dat je routes over de hele wereld kan fietsen en dan nog ziet wat je fietst ook. En het feit dat de spinningbike zelf zwaarder schakelt als het berg-op gaat helpt behoorlijk bij het gevoel dat je een route fietst. Het is natuurlijk niet hetzelfde maar voor mij goed genoeg om ook 2-4 uur per week op dat ding te zitten. En ik merk na een maand al behoorlijk vooruitgang in het weekend als ik weer op een echte fiets zit.
Oh jammer Zwift is ook wel leuk, zit ook een beetje een spelletjes kant aan natuurlijk. Maar mijn fietstrainer heeft gelukkig ook ERG dus past zich ook aan aan het terrein. Maar doe vaak trainingen dus pakt hij vaste Wattages daarvoor. Maar hoor het al kunnen van de zomer wel ritje doen met 2000 Hm :lol: :P
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ziet er wel goed uit die dikke noppen, maar ben wel nieuwsgierig aangelegd.
Kon je verschil merken met de Assegai vs Hellcat? en waarin merk je de verschillen?
Ben nog vrij nieuw in dit "echt zware" rubber.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Dutch schreef: ma 24 januari 2022, 14:42 Ziet er wel goed uit die dikke noppen, maar ben wel nieuwsgierig aangelegd.
Kon je verschil merken met de Assegai vs Hellcat? en waarin merk je de verschillen?
Ben nog vrij nieuw in dit "echt zware" rubber.
Verschil van voren was niet veel van te merken vond ik, Maar ik was ook wel zeer tevreden met de Assegai! vindt alleen die prijs voor die Maxiss banden altijd een beetje een bezwaar als je exo+ neemt plus maxterra of maxxgrip ben je snel 60 tot 70 euro kwijt voor iets wat na een half jaar/jaar weer versleten is. deze waren net wat gunstiger geprijsd.

Waar ik vooral verschil in merkte met banden is de rubber compound. Had op het begin altijd de goedkopere Maxiss banden dus zonder maxterra/maxxgrip. en daar merk je echt goed verschil in kwa grip. Dus bij mij komt er niet vaak meer banden op zonder zachte compound. behalve in de Zomer misschien van achter voor de bikeparks.

Denk dat de Hellcat dus wel vrij het zelfde is kwa grip (voor zover ik dat kan voelen). Vooral van achter was het nu goed te merken maar dat is niet gek natuurlijk verschil tussen de Agressor en Pinner pro is wel flink. ( en dan had ik de achterband zelfs nog verkeerd om er op gelegd, was er helemaal klaar mee die avond en mijn handen deden het niet meer na het prutsen met de Tyre insert.)en Kennelijk was mijn verstand er ook met gestopt. :lol:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

pieterw33 schreef: ma 24 januari 2022, 14:37 Maar hoor het al kunnen van de zomer wel ritje doen met 2000 Hm :lol: :P
Ik hoop dan wel rond dat niveau te zitten ja.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Zo maar weer eens een update plaatsen. Net terug van een weekje Finale Ligure met een groep van 12 man. Eerste 2 dagen was het nog flink blubberen en daarna heerlijk weer. Scheelt dat het daar zelfs in de regen prima rijden is. Moxie heeft flink wat te verduren gehad maar heeft geen krimp gegeven, bij thuiskomst de lagers nog wel liefde geschonken. Lagers liepen nog wel redelijk alleen de onderste zat wat prut in maar had ook niets anders verwacht, geloof dat de fiets meer blubber rondjes gezien heeft dan droge rondjes.

In totaal 4 dagen gebruik gemaakt van volledige dagen shuttlen incl. gids. 2 x met Finale Bikers de Classic tour gedaan (waar je uiteindelijk gewoon zelf een beetje kan bepalen wat je wilt fietsen, maar je blijft dan wel wat meer in de buurt van Finale)

en 2 dagen met Ride on nolli mee geweest in de 4x4 prachtig omhoog en prachtig omlaag, deze gasten zijn wel echt een aanrader dit zijn zelf ook fietsers en wat meer relaxt ingesteld.
Afbeelding

We hebben dan de 2e dag en de 4e dag Single shuttles gedaan. Dit is wel wat meer stressen met 12 man om weer op tijd beneden te zijn voor de volgende shuttle die je gereserveerd heb. De 4e dag was voor de meeste wat meer een Rustdag zelf nog 2 single shuttles gedaan en een klein stukje geklommen om nog 2 zwarte trails te doen waar je normaal met de shuttle niet echt komt.

Nog wat beeldmateriaal:

Filmpje van de rockslab in Madonna della Guardia
https://www.pinkbike.com/video/549073/

En nog wat foto's natuurlijk:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Lekker man! Was een mooi weekje :-q :-q
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Had al het een en ander aan plaatjes gezien. Zag er uit als een erg mooi tripje.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Klitse schreef: ma 2 mei 2022, 11:21 Had al het een en ander aan plaatjes gezien. Zag er uit als een erg mooi tripje.
Ja mooi plekje om de Moxie uit te laten! er waren er 2 in ons groepje natuurlijk we waren al gespot op de Pipedream Cycles Owners Group op Smoelenboek, kleine wereld :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

pieterw33 schreef: ma 2 mei 2022, 11:25
Klitse schreef: ma 2 mei 2022, 11:21 Had al het een en ander aan plaatjes gezien. Zag er uit als een erg mooi tripje.
Ja mooi plekje om de Moxie uit te laten! er waren er 2 in ons groepje natuurlijk we waren al gespot op de Pipedream Cycles Owners Group op Smoelenboek, kleine wereld :lol:
Afbeelding
Ja die had ik ook al door gekregen. Ook grappig dat er in elk geval 1 stukje van mijn Moxie mee is geweest op trip. :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Haha ja er was even wat Demper stress hoorde ik :D
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mooie omgeving om te rijden! Dat zal wel een genot zijn geweest :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi man, daar is de Moxie voor gemaakt 8)

Mooi ook de rock slab bij de Madonna en ik zag op Strava ook bordjes van de DH Men? Super die trails daar met uitzicht op de zee. Ik vind de DH Donne al wel stoer genoeg trouwens.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie