Nukeproof Scout 290 Build

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Tribux schreef: do 9 december 2021, 07:27 Of misschien de Pike Select?
Ook weinig mis mee, heb ik in m’n Snowdon. Net weer wat prijziger dan een revelation. En misschien dat je het verschil niet eens echt opmerkt hoor.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Ik heb geen ervaring met beide, ik rijd zelf met een Pike Ultimate in mijn Scout.

Die bevalt wel heel goed. Daarom het idee om de iets budget vriendelijkere Pike Select nog als optie te geven :)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Eerst maar eens lekker gaan rijden ;-)
Tenzij je alleen vlakke NL rondjes gaat doen is een dropper eigenlijk altijd een meerwaarde. Desnoods koop je nu een budget gewone zadelpen (moet voor drie tientjes lukken) en daarna rustig voor een dropper neuzen.

De opmerking over het geld in de AXS versus betere vork stoppen was ook het eerste dat ik dacht bij het doorkijken van de speclist maar laat je niet te gek maken, met de 35 kun je voorlopig lekker rijden.
Volgende keer natuurlijk wel eerst advies vragen en dan pas kopen :wink: :D

Oja, een stermoer kun je er ook in slaan met een bout van een paar cm erin gedraaid. Is wel wat lastiger om precies recht te houden maar zo deed ik het wel altijd totdat ik zo'n tooltje had. Maar als je toch nog een keer een vorkupgrade gaat doen is de aanschaf al over twee stermoeren verdeeld ;-)

Veel plezier met bouwen!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Ik ga de adviezen over de vork zeker meenemen voor als ik echt merk dat ik tegen beperkingen aan ga lopen, dus bedankt daarvoor 👍.

Qua droppers zie ik best veel verschil in prijs, geen idee waar ik goed aan doe. Wat zou de beste keus zijn tot 250,- incl de schakelaar? De CB highline 3 en Oneup V2 komen bijvoorbeeld binnen dat budget voorbij.

Vanmorgen nog een rondje op de cube gedaan, ben heel benieuwd hoe de Scout gaat aanvoelen in vergelijking met mijn huidige fietsje.

Afbeelding
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Vandaag alvast begonnen met het monteren van wat dingetjes waaronder de BB en crankset. Nu zaten bij de crankset 2 spacers waarvan ik nergens kan vinden waar ze voor zijn :roll:. Ik ga er vanuit dat ze tussen de pedalen en crank moeten komen maar aannames kunnen leiden tot ellende haha.

Afbeelding

Daarnaast iemand die mij kan adviseren over een dropper? Ik neig nu naar de oneup v2 maar als iemand denkt dat er in hetzelfde segment een betere keus is hoor ik dat graag :-q
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Wat is de binnendiameter van je seattube?
Als dat 30,9 is heb ik nog een bijna nwe One Up V2 (zonder remote) die voor een leuke prijs van de hand mag.
“Old, not obsolete”
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Marco79 schreef: vr 10 december 2021, 19:32 Wat is de binnendiameter van je seattube?
Als dat 30,9 is heb ik nog een bijna nwe One Up V2 (zonder remote) die voor een leuke prijs van de hand mag.
Is een 31.6, maar ik heb misschien wel interesse ;) hoeveel drop?
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Is inderdaad 31.6 dus voor mij helaas pech. Maar One Up is dus wel een aanrader voor zijn prijsklasse?
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Dennis17e schreef: vr 10 december 2021, 21:48 Is inderdaad 31.6 dus voor mij helaas pech. Maar One Up is dus wel een aanrader voor zijn prijsklasse?
Heb op mijn beide fietsen een One Up dropper zitten tot grote tevredenheid.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Dennis17e schreef: vr 10 december 2021, 21:48 Is inderdaad 31.6 dus voor mij helaas pech. Maar One Up is dus wel een aanrader voor zijn prijsklasse?
Dat en hun service is gewoon goed.
Misschien dat House of MTB ‘m op voorraad heeft.
“Old, not obsolete”
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die ringetjes lijken idd voor onder de pedalen. Dan draai je de stalen pedaalas niet zo makkelijk in het alu van de crank. Ook een beetje vet op de schroefdraad doen (of montagepasta, als het maar geen carbon-montagepasta is).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef: zo 12 december 2021, 13:44 Als het maar geen carbon-montagepasta is).
:o :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Top, dat is inderdaad een logische verklaring. Er gaat sowiezo wat allround grease tussen. Dan krijg ik het ook ooit nog los als dat nodig is :D.

Qua dropper ga ik dan opzoekcnaar een OneUp V2, ik lees daar toch net waar meer (positieve) ervaringen over dan de CB Highline 3.

Als het goed is komen maandag/dinsdag de velgen binnen en dan kan ik afgezien van het zadel de fiets afmaken!
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Afbeelding

Daar is die, vanavond weer even knutselen dus :-D.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Afbeelding

Nu hopen een een zonnige dag zodat ik wat foto's kan maken. Komt die toch beter uit in vergelijking met binnen.

Het enige wat ik nog een beetje moet finetunen is de drivetrain, vind het nog niet helemaal lekker soepel lopen. En dan hopelijk dit weekend nog een rondje maken :bier:
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Plaats reactie