Bye Dave - Hello Loco Moto! Spanje P4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dat ziet er goed uit :-q mooie Gnartail :lol:
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Looking good! :-q Ben benieuwd int eggie te zien. :bier:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Chainstays zijn toch best fraai zo opgebouwd.

Stoere fiets.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Oh wow, mooie lijnen! :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Wark.

Is wel een echte upgrade zo. Gewicht, en niet onbelangrijk, de looks.
Benieuwd hoe je de rij ervaring gaat beleven.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Eerste paar lokale rondjes en een weekendje LHR staan op de teller! Ik had snelle Wolfpack bandjes gemonteerd om in de buurt te kunnen rijden en dat gaat prima. Door het lichte frame en de lichte bandjes is het best een grappige combinatie met de agressieve geometrie.
Afgelopen weekend mocht hij mee in het camperbusje naar LHR voor 2 dagen fun. De fully was gestrand met een kapotte achtervelg (eerste en laatste keer carbon voor mij :lol: ), dus het was een mooie backup 8) .
De Loco Moto had ik uitgerust met een set 27.5 wielen, 40mm brede velgen en 2.8'' Minion DHF/DHR, insert in het achterwiel. Ik heb eerder in vorige hardtails met 2.8 banden gereden en vind dat voor een hardtail als deze in het buitenland echt ideaal. Het brengt net het stukje comfort en grip wat je goed kunt gebruiken. Lekker gereden dus en de Loco Moto gebruikt waarvoor ie bedoeld is.

Afbeelding

Klassieker op de LHR brug (Naux) :-q
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kabookie op di 16 augustus 2022, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Kabookie schreef: ma 15 augustus 2022, 17:42 Eerste paar lokale rondjes en een weekendje LHR staan op de teller! Ik had snelle Wolfpack bandjes gemonteerd om in de buurt te kunnen rijden en dat gaat prima. Door het lichte frame en de lichte bandjes is het best een grappige combinatie met de agressieve geometrie.
Afgelopen weekend mocht hij mee in het camperbusje naar LHR voor 2 dagen fun. De fully was gestrand met een kapotte achtervelg (eerste en laatste keer carbon voor mij :lol: ), dus het was een mooie backup 8) .
De Loco Moto had ik uitgerust met een set 27.5 wielen, 40mm brede velgen en 2.8'' Minion DHF/DHR, insert in het achterwiel. Ik heb eerder in vorige hardtails met 2.8 banden gereden en vind dat voor een hardtail als deze in het buitenland echt ideaal. Het brengt net het stukje comfort en grip wat je goed kunt gebruiken. Lekker gereden dus en de Loco Moto gebruikt waarvoor ie bedoelt is.

Afbeelding

Klassieker op de LHR brug (Naux) :-q
Afbeelding
Goed bezig met die LTHT. 2.8 is niet de snelste set-up voor zo'n bike, maar wel dikke smile aan het eind van de trail 👍
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Dat ziet er goed uit.

Is er nog een verschil in gevoel van dit tita frame en je vorige alu? Lijkt me best wel wat demping geven met die bocht in de staande achtervork.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Naar beneden is het voor mij zeker wel sneller dan 29x2.4
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

corex schreef: ma 15 augustus 2022, 19:33 Dat ziet er goed uit.

Is er nog een verschil in gevoel van dit tita frame en je vorige alu? Lijkt me best wel wat demping geven met die bocht in de staande achtervork.
De Hello Dave was staal en een stuk zwaarder. Dat is vooral merkbaar. Lastig te zeggen of er echt veel verschil in comfort zit tussen de frames. Dan zou je ze back to back moeten rijden in dezelfde omstandigheden met dezelfde onderdelen erop. Voor mijn gevoel is hij misschien een fractie comfortabeler.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Kabookie schreef: ma 15 augustus 2022, 19:35 Naar beneden is het voor mij zeker wel sneller dan 29x2.4
Deze bike lijkt wel wat op mijn Hello Dave HT.
Ik kijk dr van op dat je sneller rijd met 27.5x2.8 set-up dan 29x2.4.
Ik werd wat angstig van de snelheid die Hello Dave genereerde op een Full 29 set up ik heb nog veel te leren zo te zien :tong Enjoy the Ride.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

marcomtb1972 schreef: ma 15 augustus 2022, 19:54
Kabookie schreef: ma 15 augustus 2022, 19:35 Naar beneden is het voor mij zeker wel sneller dan 29x2.4
Deze bike lijkt wel wat op mijn Hello Dave HT.
Ik kijk dr van op dat je sneller rijd met 27.5x2.8 set-up dan 29x2.4.
Ik werd wat angstig van de snelheid die Hello Dave genereerde op een Full 29 set up ik heb nog veel te leren zo te zien :tong Enjoy the Ride.
Dit is de titanium versie van de Hello Dave, exact dezelfde geometrie dus. Lees eens het topic terug, ik had hiervoor een Dave, net als jij :-q
Op een flowtrail geloof ik wel dat 29x2.4 sneller is hoor. Op natuurlijke trails met veel gaten, stenen, wortels, etc is dit voor mij sneller. Maar veel belangrijker, het rijdt leuker :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Kabookie schreef: ma 15 augustus 2022, 20:09
marcomtb1972 schreef: ma 15 augustus 2022, 19:54

Deze bike lijkt wel wat op mijn Hello Dave HT.
Ik kijk dr van op dat je sneller rijd met 27.5x2.8 set-up dan 29x2.4.
Ik werd wat angstig van de snelheid die Hello Dave genereerde op een Full 29 set up ik heb nog veel te leren zo te zien :tong Enjoy the Ride.
Dit is de titanium versie van de Hello Dave, exact dezelfde geometrie dus. Lees eens het topic terug, ik had hiervoor een Dave, net als jij :-q
Op een flowtrail geloof ik wel dat 29x2.4 sneller is hoor. Op natuurlijke trails met veel gaten, stenen, wortels, etc is dit voor mij sneller. Maar veel belangrijker, het rijdt leuker :-q

Oke, ik denk dat ik je verhaal wel gelezen heb, maar niet opgeslagen zeg maar :lol: Jij rijd ook een kleinere maat frame volgens mij wat ik me kan herinneren uit je verslag.
Ik ben wat groter dan jouw denk ik, en hoor volgens de on-one website eigenlijk een XL te rijden, maar heb het bij een L gehouden. ik zit voor mijn stijl / voorkeur te veel op de voorkant dus ben nu me fit aan het zoeken op mijn bike. Ik denk / weet eigenlijk wel zeker 8) dat een Mullet voor mij de ideale set-up is 29x2.6 - 27.5x2.8 / 3.0 voor bikepark / Alpen en voor NL / Ardennen een 29x2.4 met 27.5x2.6 Moet alleen nog ff tegen een betaalbare 170 / 180 29er vork aanlopen zeg maar :winkie:
Suc6 met de Tita Dave.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

In oktober een mooie reis gemaakt met de buscamper waarbij de Loco Moto weer mee mocht. Het was geen fietsvakantie, maar toch een aantal keer mooi kunnen fietsen.
We zijn eerst in de Camarque beland, iets onder Montpellier. Vooral vanwege het slechte weer elders eigenlijk. We bleven maar kort, want de hoeveelheid (tijger)muggen daar was echt niet best. Zelfs overdag waren we niet veilig.
Wel een lekker rondje gefietst langs de kust. Veel betonnen flats in allerlei vormen en maten, mooi is anders.
Plaatje in Le-Grau-du-Roi, wat overigens wel een heel leuk haventje heeft.

Afbeelding

Toen doorgereden naar de Costa Brava, we verbleven een paar nachtjes bij Roses.
Mooie rit gemaakt van zo'n 40km/1200hm met als kers op de taart de zwarte Puig de l'Àliga trail.
Aardig rammelen op de hardtail, ondanks de 160mm vork en 2.8 banden :)
Vanaf het startpunt van de trail heb je mooi uitzicht op de baai van Roses.

Afbeelding

Via onder andere het klooster van Montserrat belandden we in Ainsa. Begin 2019 was ik hier samen met twee fietsvrienden voor een week met Basque MTB, meer daarover in het topic van mijn Transition Patrol (niet meer in bezit). Prachtige fietsomgeving met een enorme hoeveelheid aan trails(aanrader).
Op mijn lijstje stond de ''El Cerro de la Coasta'', een pittige stenige trail waarbij je heel mooi over een ridgeline rijdt. Het doel was verder om 2000hm te klimmen op een dag, dat had ik nog niet eerder gedaan. Uiteindelijk stond de score op 56km met 2213hm, ik was gesloopt :bier: . Trails die ik verder heb gereden zijn de blauwe La Coasta, Espierlo en San Fertus (afrader!). De San Fertus was eigenlijk gewoon een wandelpad met veel te veel onmogelijke secties bergopwaarts. Ik had toen al zo'n 2000hm in de benen, dus dat was afzien.

Stukje ''badlands'' tijdens het wandelen de dag ervoor
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Start van de El Cerro de la Coasta
Afbeelding

Poezenvriendjes bij terugkomst op de camping :D
Afbeelding

Weer een stuk verder gereden, een bezoek gebracht aan het nationaal park Ordesa en een paar dagen in Zaragoza doorgebracht. De volgende fietsrit was in de buurt van Pamplona. Vanaf de camping waren er een aantal trails op fietsafstand, ik koos natuurlijk een zwarte. Integral Putterri noemde hij, 653hm dalen in 4.8km. Volgens Trailforks wordt hij vaak gereden met een populariteit van 95/100. Hoe die rating tot stand komt vraag ik me af, want het was behoorlijk zoeken op bepaalde stukken om het pad te vinden. Helaas toen ik boven was begon het te regenen, waardoor veel stenen spek- en spekglad werden. Wel wat stukjes gelopen dus. Als je zo in je eentje op pad bent in the middle of nowhere, neem je toch minder risico. Wel een mooie afdaling verder.

Dit was de klim, veel gelopen
Afbeelding

Afbeelding

Bijna boven
Afbeelding

Afbeelding

Verder nog wel wat toerritjes gemaakt, maar daar heb ik weinig foto's van. Spanje en de zuidkant van de Pyreneeën is echt geweldig in het najaar. Heerlijk weer en lekker rustig op de meeste plekken.

Bij thuiskomst heeft de Loco Moto nog een nieuwe vork gekregen. De Yari met Charger RC demper die erin zat werkt prima, maar ik wilde toch iets anders proberen. Ik had een Formula Selva S ''over'', dus die zit er nu in. Ik had de Selva eigenlijk voor de fully gekocht, maar daar bevalt een Marzocchi Z1 coil nogal goed in. Nog geen plaatjes van, komt nog wel bij de volgende update :-q
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Mooi verhaal met nog mooiere foto’s. Wellicht ook maar eens die kant op :)
Plaats reactie