Bye Dave - Hello Loco Moto! Spanje P4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Kabookie schreef: di 14 december 2021, 13:48 Ja de prijzen bij Planet-X fluctueren nogal..
Dit was een van de laatste frames van de vorige batch met een PM160 mount aan de achterkant. De huidige hebben een PM180 mount.
Daardoor was de prijs aantrekkelijk. Als ze hem dan ook nog eens opsturen zonder duidelijke waarde op het pakket en de douane het wel prima vindt, heb je hem voor een dikke 300 euro in huis :-q
Frame weegt 3.45 kg :bier:
Ja inmiddels zit hij op 1000+ voor een frameset, toen ik aan het zoeken was rond de 700... dat is wat te gek.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ja de prijzen fluctueren enorm! Kwestie van tijd dat ze weer eens voor een aantrekkelijkere prijs te bemachtigen zijn, daar ben ik zeker van!
Het frame is trouwens behoorlijk netjes gemaakt, zeker vergeleken met de Marino die ik hiervoor had. Ze komen uit Taiwan, waarschijnlijk uit een fabriek waar er voor veel meer merken frames in elkaar worden gelast.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Nog een kleine toevoeging: een bashguard gemaakt voor de kleine 28t die erop zit.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kabookie schreef: di 14 december 2021, 21:05 Afbeelding
Da`s een mooi stukje huisvlijt :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

wamske schreef: di 14 december 2021, 15:43 Gaaf ding zo! Wat weegt het zo, in het totaal?

Afbeelding
Sjeeessuuss Wim. Ik hoop voor je vrouw dat je er beter uitziet of dat ze stekeblind is :o

@Kabookie, idd een mooi stukje huisvlijt die bashguard.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuk zo'n Hello Dave.
(Hello Mud, Muddy Dave)
Ik wilde die eerst ook kopen, maar de allereerste batch waren frames die uit het failliesement van Sick kwamen, dus beperkt aantal en meteen uitverkocht.
Toen ingeschreven op de Big Dog. Die heeft een iets kortere voorkant, balhoofdhoek ook een paar graden steiler.
Ook prima, geen spijt van.

Maar bij jou past er achter ook gewoon een 203 schijf op.
Wel zo handig als je m eens echt naar beneden stuurt ;)
Afbeelding
De 203 adapter schuift de remklauw een stukje naar voren, dus weg uit de hoek, waar meer plek is. De schijf heeft ook plek genoeg naast de chainstay.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 15 december 2021, 11:50
Maar bij jou past er achter ook gewoon een 203 schijf op.
Wel zo handig als je m eens echt naar beneden stuurt ;)
De 203 adapter schuift de remklauw een stukje naar voren, dus weg uit de hoek, waar meer plek is. De schijf heeft ook plek genoeg naast de chainstay.
Ah in de Ardennen zijn de meeste afdalingen niet meer als 300 Hoogtemeters dus heb je die 203 schijfjes nog niet echt nodig.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Jep I know, 203 heb ik ook al even geprobeerd en past goed. 180mm is niet goed te doen, je kan de bouten dan niet aandraaien.
De 180/160 combi is ideaal in de natte koude maanden. De schijfjes zijn lekker snel op temperatuur en dat werkt goed icm de sintered D02S blokken en MT520 4 piston remmen.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Marco79 schreef: di 14 december 2021, 21:15
wamske schreef: di 14 december 2021, 15:43 Gaaf ding zo! Wat weegt het zo, in het totaal?

Afbeelding
Sjeeessuuss Wim. Ik hoop voor je vrouw dat je er beter uitziet of dat ze stekeblind is :o

@Kabookie, idd een mooi stukje huisvlijt die bashguard.
:lol:
Dit is Papa Lazarou (wiki: Papa Lazarou is a demonic circus master and collector of wives.), een personage die in BBC sketches Dave zoekt en de dus voor de deur staat en met een raspende stem vraagt: Hello Dave?
Afbeelding

De naamgever van de On one Hello Dave ;) (On-One => Sick: You're my wife now)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dave (Loughran) was toen ook eigenaar van Planet-X (On One).
Blijkbaar kreeg hij een telefoontje van hun framebouwer en dat begon met "Hello Dave, I have some interesting frames for you"
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

wamske schreef: do 16 december 2021, 09:47
Marco79 schreef: di 14 december 2021, 21:15

Sjeeessuuss Wim. Ik hoop voor je vrouw dat je er beter uitziet of dat ze stekeblind is :o

@Kabookie, idd een mooi stukje huisvlijt die bashguard.
:lol:
Dit is Papa Lazarou (wiki: Papa Lazarou is a demonic circus master and collector of wives.), een personage die in BBC sketches Dave zoekt en de dus voor de deur staat en met een raspende stem vraagt: Hello Dave?
Afbeelding

De naamgever van de On one Hello Dave ;) (On-One => Sick: You're my wife now)
Didn’t know that :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Pas maar op, straks staan Sylvana en Akwasi voor je deur.
Die geloven deze uitleg vast niet :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kabookie schreef: di 14 december 2021, 21:05 Nog een kleine toevoeging: een bashguard gemaakt voor de kleine 28t die erop zit.

Afbeelding
Mooi stukje werk :-q
ZWART anodiseren ? :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

ThaSingleTrackMastah schreef: do 16 december 2021, 12:23 ... dat begon met "Hello Dave, I have some interesting frames for you"
:lol: Dit is extra grappig als je die sketches kent
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

ThaSingleTrackMastah schreef: do 16 december 2021, 12:23 Dave (Loughran) was toen ook eigenaar van Planet-X (On One).
Blijkbaar kreeg hij een telefoontje van hun framebouwer en dat begon met "Hello Dave, I have some interesting frames for you"
En was de framebouwer niet Marino :-q
Plaats reactie