Giant Super Sierra bouwjaar onbekend.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
dogsbolx
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 6 augustus 2010, 20:25

Jan the Man schreef: vr 17 december 2021, 16:27
Klitse schreef: wo 15 december 2021, 15:49 Snelle zoektocht lijkt er op dat het ergens tussen 1987 en 1989 modelletje is.
Wellicht even vergelijken met deze: viewtopic.php?f=14&t=99412

Voor wat betreft het framenummer: staat er niks onderop het bottom bracket?
De mijne was een 89-er viewtopic.php?f=14&t=98728
Die had rode kabels, en af fabriek een "XT upgrade". Daar zat op de bovenbuis bij het balhoofd een stukje zwart gelakt met een strook rood, om dan over te gaan in 'dark chrome'. Nu staat hij volgens mij in het MTB museum.

Door die U-brake achter leerde je al vrij vroeg goed je voorrem te gebruiken omdat die U-brake niet veel deed. Zeker niet bij een modderritje, dan liep hij helemaal vol :winkie:

Ciao
Jan
Ik geloof dat die van jou bij mij in de schuur staat :-D
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

dogsbolx schreef: za 18 december 2021, 12:00
Jan the Man schreef: vr 17 december 2021, 16:27
De mijne was een 89-er viewtopic.php?f=14&t=98728
Die had rode kabels, en af fabriek een "XT upgrade". Daar zat op de bovenbuis bij het balhoofd een stukje zwart gelakt met een strook rood, om dan over te gaan in 'dark chrome'. Nu staat hij volgens mij in het MTB museum.

Door die U-brake achter leerde je al vrij vroeg goed je voorrem te gebruiken omdat die U-brake niet veel deed. Zeker niet bij een modderritje, dan liep hij helemaal vol :winkie:

Ciao
Jan
Ik geloof dat die van jou bij mij in de schuur staat :-D
Dat zou kunnen kloppen. Ik dacht dat hij via jou in het MTB museum terecht was gekomen want daar staat precies dezelfde. Maar dus een ander exemplaar.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
koen303114
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: wo 15 december 2021, 14:47

Jamis Diablo schreef: vr 17 december 2021, 16:51 Het makkelijkst is om achterop de (voor) derailleur de code op te zoeken (2 letters) en hier op te zoeken welk jaar het is:

https://velocipede.co.uk/resources/suntour/
Dank voor je tip! Er staat CJ op. Inderdaad een 86. Staat is best goed! Origineel en weinig gebruikt
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Leuk zo'n vroeg exemplaar.
Je vindt niet vaak MTBs van voor 87-88.
Ik heb zelf een Muddy Fox uit '84, zie je ook nooit meer te koop in NL.
Oldandrusty
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: ma 20 december 2021, 14:13

Hallo Koen303114,

Ik heb je zojuist een PB gestuurd over de Giant.
Groeten,
Casper
Gebruikersavatar
Gideon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: do 27 november 2003, 15:13
Mijn mountainbike: . Giant Super Sierra '88
Contacteer:

Giant heeft vier modellen van de Super Sierra uitgebracht: 1987, 1988, 1989 en 1996
Het 1987 model onderscheidt zich van de andere bouwjaren door een verdikte zadelpenstrop en een soort vorkkroon. Daarbij bestaat de aandrijflijn (6-speed) uit SunTour shifters aan SunTour XCsport (XC7000) kunststof remhendels. SunTour XC9000 voor- en achterderailleur en Shimano Deore U-brake achter en canti voor (BR-MT60/61) Shimano crank, SunTour freewheel, En naven SunTour XC9000 en Araya velgen en een ijzeren stuur- en stuurpen.

Model ‘88, heeft dus niet die verdikte zadelpenstrop, geen vorkkroon:
Aluminium stuur- en stuurpen
Volledig Shimano XT (M730) 6-speed, maar ik ben wel eens een 7-speed tegengekomen (M-732), UG cassette

Model ‘89, idem als model ‘88
IJzeren stuurpen
Volledig Shimano XT (M732) 7-speed, HG cassette

En de decals op het frame verschillen op de diverse modellen
Als je een 1987 model heb, wees er zuinig op, ik ben er tot nu toe maar twee tegengekomen, een heb ik zelf en de ander had ik ooit voor onderdelen (frame weggegooid ondat die niet goed meer was)
Laatst gewijzigd door Gideon op do 23 december 2021, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

Afbeelding

Zoiets; mijn eerst mtb; flink gebruikt destijds! Eigenlijk nooit naar het framenummer gekeken.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Gideon schreef: do 23 december 2021, 18:11 Giant heeft vier modellen van de Super Sierra uitgebracht: 1987, 1988, 1989 en 1996
Het 1987 model onderscheidt zich van de andere bouwjaren door een verdikte zadelpenstrop en een soort vorkkroon. Daarbij bestaat de aandrijflijn (6-speed) uit SunTour shifters aan SunTour XCsport (XC7000) kunststof remhendels. SunTour XC9000 voor- en achterderailleur en Shimano Deore U-brake achter en canti voor (BR-MT60/61) Shimano crank FC-M730. SunTour freewheel, En naven SunTour XC9000 en Araya velgen en een ijzeren stuur- en stuurpen.

Model ‘88, heeft dus niet die verdikte zadelpenstrop, geen vorkkroon:
Aluminium stuur- en stuurpen
Volledig Shimano XT (M730) 6-speed, maar ik ben wel eens een 7-speed tegengekomen (M-732), UG cassette

Model ‘89, idem als model ‘88
IJzeren stuurpen
Volledig Shimano XT (M732) 7-speed, HG cassette

En de decals op het frame verschillen op de diverse modellen
Als je een 1987 model heb, wees er zuinig op, ik ben er tot nu toe maar twee tegengekomen, een heb ik zelf en de ander had ik ooit voor onderdelen (frame weggegooid ondat die niet goed meer was)
volgens mij nog wel wat verschillen,

'88 witte kabels
'89 rode kabels en deel frame zwart gespoten met rode "verloop" sticker

deze '88 had ik ooit en is nu naar museum geloof ik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Gideon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: do 27 november 2003, 15:13
Mijn mountainbike: . Giant Super Sierra '88
Contacteer:

ja nog wel meer verschillen, die rode kabels van de ‘87 &’89 modellen. Model ‘88 witte kabels

@ frankyeti dat is er een uit ‘87
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

Mét zelfgeknutselde 1" threaded - extender - 1 1/8" ahead conversie!.. - waren gekke tijden!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Koen is hier al lang weg maar de fiets staat inmiddels alweer een poosje op MP https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... oede-staat
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie