2022 Specialized Demo

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ironhorse Erik schreef: zo 19 december 2021, 12:21
Jurriaan schreef: zo 19 december 2021, 00:43 Ga er vanuit dat het nieuwe kabinet nu eindelijk tanwalls verbiedt. Maar verder bruut apparaat 💪🏻
in afwachting van Michelin DH33's, die nergens leverbaar lijken te zijn.
DH34 denk ik?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Tech4 krijgt gelagerde levers naast de lengte.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Dennisvdb schreef: zo 19 december 2021, 19:30
Ironhorse Erik schreef: zo 19 december 2021, 12:21

in afwachting van Michelin DH33's, die nergens leverbaar lijken te zijn.
DH34 denk ik?
ja denk ik ook :winkie:
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Dutch schreef: zo 19 december 2021, 21:15 Tech4 krijgt gelagerde levers naast de lengte.
Tech4 heeft 30% meer remkracht dan de Tech3
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Trekrules schreef: zo 19 december 2021, 22:04
Dutch schreef: zo 19 december 2021, 21:15 Tech4 krijgt gelagerde levers naast de lengte.
Tech4 heeft 30% meer remkracht dan de Tech3
Maar zit dat in het ontwerp of heeft dit te maken met de langere levers (grotere hefboom werking)?
“Old, not obsolete”
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Marco79 schreef: zo 19 december 2021, 23:06
Trekrules schreef: zo 19 december 2021, 22:04

Tech4 heeft 30% meer remkracht dan de Tech3
Maar zit dat in het ontwerp of heeft dit te maken met de langere levers (grotere hefboom werking)?
Naast langere levers spelen andere factoren een rol voor meer remkracht bij de Tech 4,dit is de aller belangrijkste veranderingen vergeleken met de Tech 3.

- Hope Tech4 heeft een veel lichtere gevoel in de hendel dankzij een gereduceerde spring rate.
- Hope Tech 4 heeft een nieuwe Master Cilinder & Piston guide.
- Hope Tech 4 heeft Industriële lager op de scharnierpunten.
- Hope Tech 4 heeft een grotere reservoir.

De remklauwen blijven onveranderd die zijn gewoon het zelfde gebleven , De Hope Tech3 gaat uit productie in Maart 2022 vanaf dan produceert Hope alleen nog de nieuwe Hope Tech 4 remmen.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

:-q Ik mis de “Like” button
“Old, not obsolete”
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Beetje feedback over de Hope Tech4 E4 en V4
Ik heb een weekje Winterberg achter de rug met 2 Demos, 1 voor mezelf en 1 voor Jr.
Beide waren toen afgemonteerd met de Tech4E4. Ik had voor Trickstuff blokken gemonteerd voor extra bite.
Remmen zijn ontlucht volgens de handleiding, zaten Trickstuff beta leidingen op, die zijn ok tot 600bar en veel stijver dan die slappe tuinslangen waar Hope standaard mee komt. De kloink was dus echt in orde, de bite ala de Trickstuff Dirrettissima's, je moet wel harder knijpen dan bij Trickstuff, maar helemaal prima.

Dacht ik.

Het is bijna een week van remmen ellende en gezeik geworden en het duurde echt lang voordat ik erachter was wat er aan de hand was.
De eerste 2 a 3 runs waren ze ok maar je voelde ze steeds zachter worden. Lucht. Maar dat kan niet. Ze zijn professioneel ontlucht met dure troep van Jagwire, de juiste olie, de juiste procedure. Tussen de middag ontluchten en weer kwam er een bak lucht uit de hoofdrem cylinder. Hoe dan. Ze waren al ontlucht.

We zijn de link met de lift gaan leggen, je fiets hangt aan je voorwiel, achterover trekken op de achterrem, en dan als de fiets rechtop staat laat je je rem los. Goed, we hebben 2 identieke bikes, dus testen maar. En wie schetst onze verbazing, de fiets die niet op de rem rechtop werd gezet had bijna 10x zoveel minder kans op lucht in de hoofdremcylinder. Het bleef niet helemaal weg maar was echt giga veel minder.

Dus eens wat gaan probere, de verdachte was de lucht onder het membraam, dat bij ophangen fiets in de cylinder terecht kan komen. Dus dan ga je zorgen dat de lucht er niet meer is. Dat kan natuurlijk niet als de boel bloedheet wordt, want dan kan het niet expanderen, maar dat is in Winterberg niet aan de orde. Ik heb de Jagwire nippel in de caliper gedraaid, vloeistof erin totdat het begint te zweten door het gaatje in het dekseltje (dat is de geknoeide olie bovenop je membraam die je eruit drukt). Daarna boel aan caliper afsluiten en testen. 100% succes rate, het probleem treedt niet meer op, ook niet na over de rem rechtop trekken.

Dat is dus mooi, maar kut tegelijk. Dit hoort natuurlijk niet, want met die reservoirs volledig afgekegd kun je niet rijden in de Alpen. Wij gaan van de zomer naar Chatel en daar krijgen je remmen wel op hun donder. Inmddels zitten er V4's op met stahlflex en voor weer trickstuff blokken. Lijken eenvoudiger hard te remmen dan de Trickstuff Dirrettissima's, maar dat lucht verhaal gaat blijven. En eigenlijk vind ik dat echt heel heel heel erg slecht van Hope.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ken die Hopes niet, maar het membraan is er toch juist om lucht en olie te scheiden?
Dus geen lucht onder het membraan. De lucht zit er boven en het membraan is flexibel, zo kan de boel toch uitzetten, zonder dat er lucht in het systeem komt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 juni 2022, 05:18 Ik ken die Hopes niet, maar het membraan is er toch juist om lucht en olie te scheiden?
Dus geen lucht onder het membraan. De lucht zit er boven en het membraan is flexibel, zo kan de boel toch uitzetten, zonder dat er lucht in het systeem komt.
Klopt, en die zou dus lucht dicht moeten zijn...
Ironhorse Erik schreef: do 16 juni 2022, 22:05 Beetje feedback over de Hope Tech4 E4 en V4
Wat zegt Hope? Ik kan me voorstellen dat ze je een taart sturen voor zo een gepinpoint-de failure mode?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 juni 2022, 05:18 Ik ken die Hopes niet, maar het membraan is er toch juist om lucht en olie te scheiden?
Dus geen lucht onder het membraan. De lucht zit er boven en het membraan is flexibel, zo kan de boel toch uitzetten, zonder dat er lucht in het systeem komt.
:-q daarom "rol"je die membraan er ook in, zodat alle lucht eronder weg is.

Verder herken ik de problemen die Ironhorse (vaker) met Hope heeft niet. Geen idee waar het aan ligt, wij hangen onze fietsen ook in de lift (zoals 1000 en andere Hope rijders).

Enige dingetje met Hope is "trapped air" achter de zuigers soms, maar dat is eenvoudig op te lossen door ze helemaal terug te duwen alvorens te ontluchten.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ik heb mijn Hope remmen ook een aantal keren (uit gemak) laten ontluchten bij de LBS, ook niet altijd naar tevredenheid. Ik doe het daarom liever zelf, de video tutorial die Hope een paar jaar terug heeft gemaakt is heel duidelijk en compleet, kan bijna niet misgaan.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

We hebben het hier niet over trapped air achter remzuigers, die druk ik altijd terug en dan bleeden met een bleedblock voor de zekerheid.
Membraam kun je er allemaal inrollen naar mijn mening anders druk je de olie uit het reservoir, ook dat doe ik nauwkeurig en met een overdaad aan olie, zodat die olie er alsnog uitkomt

Andere opties behalve "je zal wel wat verkeerd doen" want daar kom ik ook niet echt verder mee.
Feedback van Hope over dit probleem (had nog meer aflever dingetjes) staat nog open.
Er is wel een direct lijntje met Olli, toen hij nog bij de Marine zat fietsten we samen......

Ben erg benieuwd wat het is, want wat het ook is, met Trickstuff heb ik het niet. Nul.
(4 fietsen met Hope Tech4, 2 fietsen met Trickstuff)

Het is behoorlijk frustrerend allemaal, als technohead in de vorm van "technisch optimaliseren totdat je er bijna koppijn van krijgt" is mijn hobby en dit krijg ik maar niet goed. De lift uitkomende met je remhendel tegen je stuur en dan op je remhendel gaan staan te kloppen en 50x de remhendel inknijpen en laten schieten totdat hij weer hard is, lijkt mij een weinig duurzame methode.

Met die tweak is het onder controle, dus daar lijkt echt wel iets verkeerd te zitten (in het ontwerp), echter die tweak lijkt me onhoudbaar bij verhitting van de olie (misschien is dat juist niet het geval en doe ik iets verkeerd waardoor die tweak nodig is en de remmen dus brengt in de toestand die ze sowieso al zouden moeten hebben).

PS de voorgeschreven methode van Hope hoe je moet ontluchten en dan met name het deel van het membraam erin rollen (zo doe ik het ook) is natuurlijk totale kolder in relatie tot de knoeierij. Er komen behoorlijke hoeveelheden olie vrij en dat is niet goed. Dat tikkende bedenk ik me 1 ding. Het zou kunnen dat ik de topcap te strak erop draai, vanuit mijn gedachte dat er lucht onderdoor komt leek dat me een goed idee. Misschien komt er door dat strak aandraaien juist wel een lekje waardoor er lucht onder gaat komen.

Ik ga er nog eens mee aan de slag dit weekend (heb nog een set rode Tech4's die op de fiets van die kleine moeten) en zal de ervaring hier delen.




Oh ja, topic relevant: De twee dranghekken :) grappig te zien dat door het perspectieg het verschil tussen S2 en S4(rechts/Skinwall) nauwelijks zichtbaar is, verschil in lengte is echter fors, t/m zadelpenbuis nauwelijks verschil.

Afbeelding
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef: vr 17 juni 2022, 12:23 We hebben het hier niet over trapped air achter remzuigers, die druk ik altijd terug en dan bleeden met een bleedblock voor de zekerheid.
Membraam kun je er allemaal inrollen naar mijn mening anders druk je de olie uit het reservoir, ook dat doe ik nauwkeurig en met een overdaad aan olie, zodat die olie er alsnog uitkomt

Andere opties behalve "je zal wel wat verkeerd doen" want daar kom ik ook niet echt verder mee.
Feedback van Hope over dit probleem (had nog meer aflever dingetjes) staat nog open.
Er is wel een direct lijntje met Olli, toen hij nog bij de Marine zat fietsten we samen......

Ben erg benieuwd wat het is, want wat het ook is, met Trickstuff heb ik het niet. Nul.
(4 fietsen met Hope Tech4, 2 fietsen met Trickstuff)

Het is behoorlijk frustrerend allemaal, als technohead in de vorm van "technisch optimaliseren totdat je er bijna koppijn van krijgt" is mijn hobby en dit krijg ik maar niet goed. De lift uitkomende met je remhendel tegen je stuur en dan op je remhendel gaan staan te kloppen en 50x de remhendel inknijpen en laten schieten totdat hij weer hard is, lijkt mij een weinig duurzame methode.

Met die tweak is het onder controle, dus daar lijkt echt wel iets verkeerd te zitten (in het ontwerp), echter die tweak lijkt me onhoudbaar bij verhitting van de olie (misschien is dat juist niet het geval en doe ik iets verkeerd waardoor die tweak nodig is en de remmen dus brengt in de toestand die ze sowieso al zouden moeten hebben).

PS de voorgeschreven methode van Hope hoe je moet ontluchten en dan met name het deel van het membraam erin rollen (zo doe ik het ook) is natuurlijk totale kolder in relatie tot de knoeierij. Er komen behoorlijke hoeveelheden olie vrij en dat is niet goed. Dat tikkende bedenk ik me 1 ding. Het zou kunnen dat ik de topcap te strak erop draai, vanuit mijn gedachte dat er lucht onderdoor komt leek dat me een goed idee. Misschien komt er door dat strak aandraaien juist wel een lekje waardoor er lucht onder gaat komen.

Ik ga er nog eens mee aan de slag dit weekend (heb nog een set rode Tech4's die op de fiets van die kleine moeten) en zal de ervaring hier delen.




Oh ja, topic relevant: De twee dranghekken :) grappig te zien dat door het perspectieg het verschil tussen S2 en S4(rechts/Skinwall) nauwelijks zichtbaar is, verschil in lengte is echter fors, t/m zadelpenbuis nauwelijks verschil.

Afbeelding
..... het blijven wel twee hele brute bakken :-q

Verder deel ik je verbazing waarom het bij de één wel problematisch is en bij de ander niet, ik weet dat je de juiste tools, kennis en geduld hebt (denk dat weinigen hier ook maar in de buurt komen). Wellicht het topcapje dan toch? gewoon "handvast" is genoeg (voor mij :wink: ).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Thanks voor de complimenten pik! Ik doe mijn best maar leer nog steeds.
Het moet idd iets kleins zijn waar ik zelf ook overheen kijk, en dat frustreert. Je kent me :winkie: fingers crossed dat het idd bijv dat kapje is.
Zo frustreert me de Trickstuff situatie al helemaal, een fantastisch merk dat zichzelf compleet cancelled, economisch darwinisme oid.
Na het weekend meer :-q
Plaats reactie