Heb toch heel wat belletjes gezien in mijn Magura tijd (die inmiddels lang achter me ligt gelukkig ), gebruikte 90% vd tijd LHMThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 28 juni 2022, 23:23Hydraulische (minerale) olie bevat, itt. DOT, anti foaming agents.
Dus het speelt veel minder bij minerale olie.
2022 Specialized Demo
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5501
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5580
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
-
- Extreme Biker
- Berichten: 789
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
Zo even update hier.
Samenvatting: Hope problemen opgelost
Toch voor de vak naar Chatel de remmen nog een keer ontlucht en daarbij opgepast om geen lucht in het systeem te brengen.
De truc is blijkbaar toch om het reservoir echt belachelijk vol te doen, en dan dat membraam erin te rollen.
Er komt dat echt een forse hoeveelheid vloeistof uit, een enorme bende gegarandeerd.
Sindsdien geen probleem meer met ontluchten.
Waar ik nu wel problemen mee heb is de braided hose die intern gaat lekken. Dat betekent dat er olie tussen de vloeistof drager en de transprante buitenmantel komt. Dat is heel vreemd, en die kende ik dan ook totaal niet eigenlijk. Dus het spul losgehaald en wat een puinhoop van opgestroopte buitenmantel, een binnenmantel die 3mm de leiding in zit. Ik heb eens de schuifmaat ter hand genomen en ben tot de conclusie gekomen dat Hope nogal daar naast nog een aantal QAQC problemen heeft. Dus mijn voorraadje parts eens tegen het licht gehouden. Ik heb 3 verschillende soorten olijven gevonden. Ik heb 2 verschillende diameters binnenin de needles gevonden (dus waar de vleistof doorheen gaat). Dat is vreemd want de documentatie laat dat niet zien. Reden dat ik ben gaan meten is dat olie tussen de mantel verhaal + een heel vreemd gevoel in de voorrem van zoonlief zijn Status en Demo. Alsof er een soort van interne weerstand overwonnen moet worden, ook hoorbaar en vooral voelbaar. Hendel komt te langzaam terug ook, maar snel genoeg om er goed mee te kunnen remmen. Dus nu een hele voorraad Goodridge aangelegd en ik ga alles van Hope vervangen voor Goodridge. Dit is het trickstuff systeem waarbij je de needle in de leiding schroeft (!) en je daarna de huls op de receptor schroeft. Geen needledriver nodig en geen gekloot met olijven. Ik zal de fotos posten, tijdens covid lockdown dit al getest en alles is compatible.
Het trickstuff systeem krijgt nog een vervolg, over 3 dagen zijn na 20 maanden wachten eindelijk mijn Maxima's binnen niet geheel compleet want er is weer een fabricage fuckup geweest met de klemmen die om je stuur gaan, maar heb geen zin om nog 2 maanden te wachten. Die klemmen krijg ik nu als "Halbschellen" en de klemmen worden gratis nagezonden, wat een prima oplossing is in het licht van de issues die ze daar sowieso al hebben.
Meer binnenkort.
Samenvatting: Hope problemen opgelost
Toch voor de vak naar Chatel de remmen nog een keer ontlucht en daarbij opgepast om geen lucht in het systeem te brengen.
De truc is blijkbaar toch om het reservoir echt belachelijk vol te doen, en dan dat membraam erin te rollen.
Er komt dat echt een forse hoeveelheid vloeistof uit, een enorme bende gegarandeerd.
Sindsdien geen probleem meer met ontluchten.
Waar ik nu wel problemen mee heb is de braided hose die intern gaat lekken. Dat betekent dat er olie tussen de vloeistof drager en de transprante buitenmantel komt. Dat is heel vreemd, en die kende ik dan ook totaal niet eigenlijk. Dus het spul losgehaald en wat een puinhoop van opgestroopte buitenmantel, een binnenmantel die 3mm de leiding in zit. Ik heb eens de schuifmaat ter hand genomen en ben tot de conclusie gekomen dat Hope nogal daar naast nog een aantal QAQC problemen heeft. Dus mijn voorraadje parts eens tegen het licht gehouden. Ik heb 3 verschillende soorten olijven gevonden. Ik heb 2 verschillende diameters binnenin de needles gevonden (dus waar de vleistof doorheen gaat). Dat is vreemd want de documentatie laat dat niet zien. Reden dat ik ben gaan meten is dat olie tussen de mantel verhaal + een heel vreemd gevoel in de voorrem van zoonlief zijn Status en Demo. Alsof er een soort van interne weerstand overwonnen moet worden, ook hoorbaar en vooral voelbaar. Hendel komt te langzaam terug ook, maar snel genoeg om er goed mee te kunnen remmen. Dus nu een hele voorraad Goodridge aangelegd en ik ga alles van Hope vervangen voor Goodridge. Dit is het trickstuff systeem waarbij je de needle in de leiding schroeft (!) en je daarna de huls op de receptor schroeft. Geen needledriver nodig en geen gekloot met olijven. Ik zal de fotos posten, tijdens covid lockdown dit al getest en alles is compatible.
Het trickstuff systeem krijgt nog een vervolg, over 3 dagen zijn na 20 maanden wachten eindelijk mijn Maxima's binnen niet geheel compleet want er is weer een fabricage fuckup geweest met de klemmen die om je stuur gaan, maar heb geen zin om nog 2 maanden te wachten. Die klemmen krijg ik nu als "Halbschellen" en de klemmen worden gratis nagezonden, wat een prima oplossing is in het licht van de issues die ze daar sowieso al hebben.
Meer binnenkort.
- tiewrap
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3253
- Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
- Mijn mountainbike: Haibike Sleek
Hier dezelfde ervaring met het Hope reservoir.
Dat systeem wat je beschrijft, heeft sram dat niet ook ?
Verschillen in productie en tolerantie komt mij ook niet onbekend voor helaas.
Dat van die slangen is bijzonder.
Dat systeem wat je beschrijft, heeft sram dat niet ook ?
Verschillen in productie en tolerantie komt mij ook niet onbekend voor helaas.
Dat van die slangen is bijzonder.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Zwart?Ironhorse Erik schreef: ↑di 16 augustus 2022, 12:49 ... over 3 dagen zijn na 20 maanden wachten eindelijk mijn Maxima's binnen ...
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Extreme Biker
- Berichten: 789
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
Nee zwart was/is niet bespreekbaar. Wilde 10 sets bestellen. Antwoord bleef nee. 100 sets ook antwoord nee. Dan weet je wel wat voor toekomst dit merk voor zich heet. Geen. Nul komma nul potentie. Denk dat DT Swiss een non concurentie investering heeft gedaan. Webshop en customer service is bijna 1 jaar uit de lucht. Volkomen kansloos.Lars TB schreef: ↑di 16 augustus 2022, 21:28Zwart?Ironhorse Erik schreef: ↑di 16 augustus 2022, 12:49 ... over 3 dagen zijn na 20 maanden wachten eindelijk mijn Maxima's binnen ...
https://www.braking.com/en/Ironhorse Erik schreef: ↑di 16 augustus 2022, 23:26Nee zwart was/is niet bespreekbaar. Wilde 10 sets bestellen. Antwoord bleef nee. 100 sets ook antwoord nee. Dan weet je wel wat voor toekomst dit merk voor zich heet. Geen. Nul komma nul potentie. Denk dat DT Swiss een non concurentie investering heeft gedaan. Webshop en customer service is bijna 1 jaar uit de lucht. Volkomen kansloos.
In plaats van Hope en als alternatief op Trickstuff, ook gemaakt in Europa. Wederom echter die kleur...
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5501
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Hoe zit 't met Formula, die zijn (waren?) toch ook gewoon Made in Italy?Lars TB schreef: ↑wo 17 augustus 2022, 17:26https://www.braking.com/en/Ironhorse Erik schreef: ↑di 16 augustus 2022, 23:26
Nee zwart was/is niet bespreekbaar. Wilde 10 sets bestellen. Antwoord bleef nee. 100 sets ook antwoord nee. Dan weet je wel wat voor toekomst dit merk voor zich heet. Geen. Nul komma nul potentie. Denk dat DT Swiss een non concurentie investering heeft gedaan. Webshop en customer service is bijna 1 jaar uit de lucht. Volkomen kansloos.
In plaats van Hope en als alternatief op Trickstuff, ook gemaakt in Europa. Wederom echter die kleur...
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Tegenwoordig ontworpen in Italië, made in Taiwan vandaar dat de prijzen van Formula remmen ook een stuk goedkoper zijn geworden.yo-eddy schreef: ↑wo 17 augustus 2022, 17:42Hoe zit 't met Formula, die zijn (waren?) toch ook gewoon Made in Italy?Lars TB schreef: ↑wo 17 augustus 2022, 17:26
https://www.braking.com/en/
In plaats van Hope en als alternatief op Trickstuff, ook gemaakt in Europa. Wederom echter die kleur...
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5501
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Thx, nooit mee gereden maar vroeg het me gewoon even af
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Extreme Biker
- Berichten: 789
- Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
- Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo
Dat INCAS is een mooi systeem maar heb op fotos gezien dat ze gebruik maken van castings die op zijn Alfa Romeo's ongeveer half zijn nagefreesd maar ik zie ook videos met Hope/triuckstuff like porneau finish. Ze gebruiken wel goodridge connectors dus dat is goed 4piston versie niet beschikbaar...
edit
https://www.youtube.com/watch?v=vt_qO7Z-30Q
Interessant.....3mm dikke schijven, eindelijk !
Ze zijn wel duur 700 euro per wiel.
edit
https://www.youtube.com/watch?v=vt_qO7Z-30Q
Interessant.....3mm dikke schijven, eindelijk !
Ze zijn wel duur 700 euro per wiel.