Stanton Sherpa Gen 3 (nieuwe foto's)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Dit keer helaas geen opbouw foto's, want de kamer waarin de fiets stond was niet bepaalt toonbaar en het licht deed geen recht aan het prachtige frame. Vandaar meteen foito's van de volledige fiets.

M’n eerste 29” fiets (ik reed nog op een 26”Pipedream Scion). en het viel me vooral op hoe comfortabel en makkelijk alles rijd met grote banden 😊. Klimt als een geit en daalt af als een geit. Ik had me wat verkeken op de tijd en reed in schemer nog een laatste technische afdaling met de nodige sleuven, gaten, kleine drops (ik ken de afdaling wel redelijk goed). Ondanks dat het bijna blind rijden was ging het bijna automatisch!
Ook de bekende mulle zandkuil van Zonhoven (voor degene die wel eens veldrijden kijken) kwam ik bij de eerste poging al de kuil uit. Bij m’n Pipedream kan ik me niet eens meer herinneren wanneer het me gelukt is eruit te komen.

[Nerd alert] De kleur en afwerking is echt een niveau hoger dan m’n vorige fiets. Moeilijk vast te leggen op foto vanwege het iriserend effect. Als iemand die voor z'n werk regelmatig bezig is met microbiële ijzerreductie en oxidatie en zelfs iriserende biofilms fotografeert als hobby, is het een erg passend frame ;) [Nerd alert uit]

Ik ben nog van plan een wielset zelf te bouwen, maar deze zaten bij de SLX groepset en zo kan ik wat sneller fietsen, aangezien ik geen snelle wielbouwer ben. Misschien dat ik een 27,5"set opbouw voor de vergelijking (en de optie op dikkere banden ;) en/of een dedicated Ardennen setje, waar ik momenteel dichtbij woon.

Frame:
-Stanton Sherpa Gen 3 (21”) in Reynolds 853 (UK) in iridescence evergreen
-Pike ultimate 130 mm (51 mm offset) Boost
-SLX 12 speed groepset (shifter vervangen door XT shifter)
-OneUp Components V2 dropper in 180 mm (momenteel met shims op 160 mm) en OneUp remote
-SQlab zadel (enig wat ik nog had liggen...
-29 inch Shimano MT620 wielen (Boost)
-Wolpack 29" 2.4 cross voor en 2.4 race achter
-Race Face Turbine 40 mm stuurpen
-Race Face Atlas 35 mm stuur (820 mm)
-Race Face Grippler handvaten
-Race Face Chester pedalen
-Cane Creek 40 headset

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jerry's kid op zo 6 maart 2022, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Afbeelding
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Afbeelding
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

: :-q mooie bike !
Enige optische minpunt vind ik dat de merkstickers wat meer een eenheid hadden mogen vormen qua design en kleur met het frame.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

gijsje schreef: za 18 december 2021, 10:32 : :-q mooie bike !
Enige optische minpunt vind ik dat de merkstickers wat meer een eenheid hadden mogen vormen qua design en kleur met het frame.
Geen stickers volgens mij. Ik weet niet hoe de techniek heet, maar het zit in/onder de lak verwerkt en voelt 3D aan. Alsof het erop geverfd/gespoten is. Voelt en ziet er niet uit als 'goedkope' stickers wat m'n vorige frame heeft.
Je hebt ook nog de optie op een "heritage wrap" in een zelf te kiezen kleur. Persoonlijk vind ik het prima zo en was het mij de meerprijs niet waard.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Erg vet!!

Die finish is dus toch wel echt net zo gaaf in een echte omgeving als op de studio foto's van Stanton.

Het logo word er opgespoten als ik het me goed herinner. Zijn zat filmpjes van de spuiter van Stanton op YouTube :)

Veel plezier er mee!!
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

C1Rob schreef: za 18 december 2021, 10:45 Erg vet!!

Die finish is dus toch wel echt net zo gaaf in een echte omgeving als op de studio foto's van Stanton.

Het logo word er opgespoten als ik het me goed herinner. Zijn zat filmpjes van de spuiter van Stanton op YouTube :)

Veel plezier er mee!!
Bedankt! Gaat helemaal goed komen. De eerste rit was veelbelovend.

Ja afwerking en kleur is wel echt premium vind ik (al heb ik niet heel veel vergelijkings materiaal gehad). Goeie tip van de filmpjes ;) Ik ga eens kijken op YouTube.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 882
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

jerry's kid schreef: za 18 december 2021, 10:39
gijsje schreef: za 18 december 2021, 10:32 : :-q mooie bike !
Enige optische minpunt vind ik dat de merkstickers wat meer een eenheid hadden mogen vormen qua design en kleur met het frame.
Geen stickers volgens mij. Ik weet niet hoe de techniek heet, maar het zit in/onder de lak verwerkt en voelt 3D aan. Alsof het erop geverfd/gespoten is. Voelt en ziet er niet uit als 'goedkope' stickers wat m'n vorige frame heeft.
Je hebt ook nog de optie op een "heritage wrap" in een zelf te kiezen kleur. Persoonlijk vind ik het prima zo en was het mij de meerprijs niet waard.
Laten we het een "logo" noemen 😉 De manier waarop Sherpa is aangebracht vind ik persoonlijk meer passend dan Stanton.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

gijsje schreef: za 18 december 2021, 11:05
jerry's kid schreef: za 18 december 2021, 10:39

Geen stickers volgens mij. Ik weet niet hoe de techniek heet, maar het zit in/onder de lak verwerkt en voelt 3D aan. Alsof het erop geverfd/gespoten is. Voelt en ziet er niet uit als 'goedkope' stickers wat m'n vorige frame heeft.
Je hebt ook nog de optie op een "heritage wrap" in een zelf te kiezen kleur. Persoonlijk vind ik het prima zo en was het mij de meerprijs niet waard.
Laten we het een "logo" noemen 😉 De manier waarop Sherpa is aangebracht vind ik persoonlijk meer passend dan Stanton.
:wink: Ja, ik snap wat je bedoelt. Het onderste Stanton had van mij ook anders gemogen, maar is voor mij een klein detail.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Bij de topic titel dacht ik, Klaast heeft de kogel door de kerk.

Kleur is geniaal, en gekozen voor de UK optie. Nice :-q (koop je niks voor, zijn er verschillen te zien überhaupt? Maar is wel gaaf voor jezelf)

Enige minpuntje vind ik gekleurde grips en pedalen. Die halen de focus weg van het prachtig gespoten frame, iridescent lagoon of evergreen, ik zou de keuze moeilijk kunnen maken. 8)
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

In het geval van iridecent evergreen is het prijsverschil tussen Taiwanees 4130 en UK Reynolds al een stuk kleiner ;) (150 € dacht ik). Top tube bij Reynolds 853 is net wat dunner in het midden (scheelt 20%). Of dat merkbaar is, is een tweede. Mn vorige fiets was ook Reynolds 853 en ik doe niet aan downgraden ;)

Gekleurde grips/pedalen was deels een vrije keuze, maar ook deels "noodzaak" vanwege betere beschikbaarheid ;) Ik vond het een mooi experiments, maar zwart zou idd misschien mooier staan.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Staal altijd +1. Mooie bike. Zal t lekker doen op de routes.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie Sherpa, mooie omgeving ook :bier:

Stanton maakt echt ook een tof frame met aandacht voor detail en afwerking, prachtig, en de reviews zijn ook lovend. Zo'n iridescend kleur is helaas nauwelijks te vangen op de foto. Keurige spec ook, hier ga je vast veel plezier op hebben :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Inderdaad, mooi fietsje en netjes afgemonteerd! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Gave fiets!
Plaats reactie