DIC-E ⚡
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Yep, niets te klagen met die accu. Als je zoals Kermit schetst "zuinig" gaat klimmen dan schiet de range natuurlijk ook omhoog. Klimmen op de EMTB stand is wel echt fantastisch en genoeg accu om een 4 uurs rit zonder problemen door te komen.
-
- Moderator
- Berichten: 16710
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ja, technisch klimmen is veel leuker met wat meer ondersteuning. Dan zet ik 'm ook in Trail (beetje vergelijkbaar met die e-mtb stand van Bosch). Maar op rechtere paden peddel ik meestal gewoon in eco omhoog, heb weinig zin om mijn kostbare actieradius te verspillen aan hard rijden op saaie stukken
En nu ik toch in je topic zit
Hoe ervaar jij de "speelsigheid" van de Cube? Dus voorwieltje liften voor een obstakel (of zelfs een wheelietje), meetrekken van de achterkant als je een hoger obstakel op rijdt, de hele fiets een stukje de lucht intrekken tijdens een afdaling met wat vaart, dat soort dingen? Ik vind het wel leuk om een beetje te spelen met de fiets op flowy afdalingen, je kunt met een 23kg 160mm fiets natuurlijk zonder problemen overal gedachteloos overheen denderen maar dat is toch minder leuk.
Uiteraard zal het nooit hetzelfde rijden zijn als met een fiets die de helft weegt, maar ook met ruimschoots meer dan 20kg zit er een verschil tussen de diverse bikes. Op dat vlak ben ik zeer te spreken over m'n Merida, maar ben ook benieuwd naar hoe andere e-mtb's het doen.
Als ik zie dat er nog steeds e-mtb's zijn met achtervorken van 450 of zelfs 460mm vraag ik me af hoe die fietsen rijden. Dat moeten toch tanks zijn waarvan je met geen mogelijkheid meer het voorwiel omhoog krijgt?
Ik weet wel dat toen ik destijds overstapte van mijn 26er Morewood Shova naar een 29er Mondraker Factor dat het grootste negatieve verschil tussen die fietsen was. De Mondraker walste overal overheen, was een veel capabeler bike in feite, maar het rijplezier werd er niet groter van.
En nu ik toch in je topic zit
Hoe ervaar jij de "speelsigheid" van de Cube? Dus voorwieltje liften voor een obstakel (of zelfs een wheelietje), meetrekken van de achterkant als je een hoger obstakel op rijdt, de hele fiets een stukje de lucht intrekken tijdens een afdaling met wat vaart, dat soort dingen? Ik vind het wel leuk om een beetje te spelen met de fiets op flowy afdalingen, je kunt met een 23kg 160mm fiets natuurlijk zonder problemen overal gedachteloos overheen denderen maar dat is toch minder leuk.
Uiteraard zal het nooit hetzelfde rijden zijn als met een fiets die de helft weegt, maar ook met ruimschoots meer dan 20kg zit er een verschil tussen de diverse bikes. Op dat vlak ben ik zeer te spreken over m'n Merida, maar ben ook benieuwd naar hoe andere e-mtb's het doen.
Als ik zie dat er nog steeds e-mtb's zijn met achtervorken van 450 of zelfs 460mm vraag ik me af hoe die fietsen rijden. Dat moeten toch tanks zijn waarvan je met geen mogelijkheid meer het voorwiel omhoog krijgt?
Ik weet wel dat toen ik destijds overstapte van mijn 26er Morewood Shova naar een 29er Mondraker Factor dat het grootste negatieve verschil tussen die fietsen was. De Mondraker walste overal overheen, was een veel capabeler bike in feite, maar het rijplezier werd er niet groter van.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Aka "Low Battery Anxiety".
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
kermit schreef: ↑di 29 maart 2022, 16:40
En nu ik toch in je topic zit
Hoe ervaar jij de "speelsigheid" van de Cube? Dus voorwieltje liften voor een obstakel (of zelfs een wheelietje), meetrekken van de achterkant als je een hoger obstakel op rijdt, de hele fiets een stukje de lucht intrekken tijdens een afdaling met wat vaart, dat soort dingen? Ik vind het wel leuk om een beetje te spelen met de fiets op flowy afdalingen, je kunt met een 23kg 160mm fiets natuurlijk zonder problemen overal gedachteloos overheen denderen maar dat is toch minder leuk.
Uiteraard zal het nooit hetzelfde rijden zijn als met een fiets die de helft weegt, maar ook met ruimschoots meer dan 20kg zit er een verschil tussen de diverse bikes. Op dat vlak ben ik zeer te spreken over m'n Merida, maar ben ook benieuwd naar hoe andere e-mtb's het doen.
Ik had deze helemaal gemist, sorry Paul.
Toen ik ging proefrijden wat helaas heel summier was maar toch genoeg om een goede eerste indruk te krijgen en de vergelijking te kunnen maken tussen de 140 en 160 was het grootste verschil het speelse gevoel die de 160 wel had en de 140 wat mij betreft totaal niet.
Een chainstay van 441,5 tegenover eentje van 457 maakt dus echt dat verschil. En dan ook nog 27'5 VS 29. Mijn Ibis was ook een erg speelse fiets en de Stereo 160 doet daar niet veel voor onder. Natuurlijk werkt het gewicht niet in het voordeel maar ik was gelijk onder de indruk van het karakter van de Stereo en voelde mij er ook gelijk op thuis. En dat gevoel heb ik nog steeds.
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Het fietsen heeft door omstandigheden even op een laag pitje gestaan maar alweer volop bezig om goed voorbereid de komende maanden door te komen. Wat bezoekjes naar Willingen/Winterberg, Portes du Soleil en Catalonië staan in de planning. Het E-biken heeft mij ook volledig in de greep. Zie nog wel afkeurende blikken zo af en toe hier op de trails maar een stukje de grens over in het Teutoburgerwald zie ik al steeds meer e-bikes dan analoge rondrijden. Het gebied daar is natuurlijk ook uitstekend geschikt daarvoor.
1000km ruimschoots gepasseerd zonder problemen of storingen. Ride on.
1000km ruimschoots gepasseerd zonder problemen of storingen. Ride on.
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Ondertussen ook de Stereo in een bikepark uitgelaten. Zoals ik zelf al verwacht had is hij door zijn lage zwaartepunt erg stabiel in snelle kombochten en met springen. Nu ben ik van nature geen fan van jumps en hou liever de wielen aan de grond maar de kleine jumps die ik wel doe voelen heel vertrouwd.
Ook het technisch dalen met drops, wortelpassages, rockgardens en snelle lijnwisselingen gaat erg voorspelbaar. De 170 mm Domain doet zijn werk erg goed en ben daar icm met de Deluxe demper zeer tevreden over. De beperkende factor is iig niet de fiets.
Next up is nog wat voorbereiding in Willingen en het Teutoburgerwald en dan staat Portes du Soleil op het programma.
Ook het technisch dalen met drops, wortelpassages, rockgardens en snelle lijnwisselingen gaat erg voorspelbaar. De 170 mm Domain doet zijn werk erg goed en ben daar icm met de Deluxe demper zeer tevreden over. De beperkende factor is iig niet de fiets.
Next up is nog wat voorbereiding in Willingen en het Teutoburgerwald en dan staat Portes du Soleil op het programma.
- Dennis17e
- Mountainbike Junk
- Berichten: 437
- Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
- Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna
Mooi fietsje en gaat hard zat naar benedenDice Oldskool schreef: ↑di 7 juni 2022, 10:34 Ondertussen ook de Stereo in een bikepark uitgelaten. Zoals ik zelf al verwacht had is hij door zijn lage zwaartepunt erg stabiel in snelle kombochten en met springen. Nu ben ik van nature geen fan van jumps en hou liever de wielen aan de grond maar de kleine jumps die ik wel doe voelen heel vertrouwd.
Ook het technisch dalen met drops, wortelpassages, rockgardens en snelle lijnwisselingen gaat erg voorspelbaar. De 170 mm Domain doet zijn werk erg goed en ben daar icm met de Deluxe demper zeer tevreden over. De beperkende factor is iig niet de fiets.
Next up is nog wat voorbereiding in Willingen en het Teutoburgerwald en dan staat Portes du Soleil op het programma.
En ook weer naar boven met die accu
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Thxs Dennis. Omhoog gaan ze idd als de brandweer.
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Prima weer vandaag om weer eens in het Teuto te gaan biken. Laatste keer was alweer een tijdje geleden en het bos zag er ook weer totaal anders uit dan net na de winter. Het blijft voor mij een fantastische plek om een paar uurtjes de batterij (pun intended) op te laden.
https://youtu.be/nRhJMGOadQE
https://youtu.be/nRhJMGOadQE
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5644
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Nice, ik herkende die afdaling bijna niet zo groen is het
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Blijft een leuk gebied om te fietsen. Soms denk ik ook wel eens aan een E-bike als ik daar omhoog moet trappen (of lopen). Gelukkig verdwijnt dat vaak weer als ik naar beneden ga.