Newbie uit Eygelshoven

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Dutchbeard
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 4 januari 2022, 09:29

Hallo Allemaal!

Ik ben Dave,41 uit Eygelshoven.
Na verschillende sporten geprobeerd te hebben de laatste tijd en de Corona maatregelen die steeds weer veranderen, ga ik mijn oude hobby weer oppakken.
Mountainbiken ! ( anders zat ik hier totaal verkeerd 😂)
Vroeger reed ik vaak in de regio valkenburg op zondag samen met mijn pa en zijn vrienden toertochten. Maar door werk en andere omstandigheden hier verder niks meer mee gedaan.
Nu jaren later en een conditie van 0 ga ik weer het zadel opzoeken!

Vandaag ga ik kijken naar een Giant talon 29.0 2022 en een trek Marlin7 beide nieuw . Hopelijk bevalt een van de twee en kan ik snel starten !

Mochten er nog meer mensen uit mijn omgeving slecht in de conditie zitten en samen de Limburgse Pasen willen verkennen? Contact mij of reageer gewoon onder dit bericht!

Misschien tot snel ergens in het heuvelachtige land!

Groet Dave
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Het is SHOW your stuff hier. Maar je moet je stuff nog aanschaffen.
Als de keuze tussen die 2 gaat: de Giant. Betere vork, betere aandrijving.

Persoonlijk zou ik in deze prijsklasse beiden links laten liggen en opteren voor een Rockrider XC120: daar heb je moderne standaarden zoals Boost, steekassen en tapered headtube.
Daarnaast is het frame lichter met een (veel) moderner geometrie, de remmen en vork zijn 2 klassen beter, krijg je een tubeless wielset en fatsoenlijke banden. De bikes van boven de 800e van Decathlon worden gewoon in Europa geassembleerd en zitten stuk voor stuk goed in elkaar.
Als je meer gaat voor 'fun' dan vooor 'speed' is die witte Rockrider AM100 hardtail ook een goede optie die voor €899 alsnog een betere koop is dan beide fietsen van je eerste voorkeur. Alleen verdienen de banden daar een kleine upgrade. Heb ik vorige week in elkaar gezet voor een maatje: zoals bij de meeste 'duurdere' Rockriders nauwelijks werk aan.

https://www.decathlon.nl/p/mountainbike ... mc=8616936

https://www.decathlon.nl/p/all-mountain ... mc=8641876

Hier kan geen enkel 'A' merk aan tippen, zelfs postordermerken als Canyon niet, alleen moet je eventuele ego een 'Rockrider' sticker even accepteren 8)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Show your stuff inderdaad, en aangezien er nog niets te showen valt gaat hier voor nu een slotje op.
Als je plaatjes van je eigen fiets hebt stuur maar een berichtje naar een van de mods, dan gooit die het topic weer open en kun je verder.

Succes met kiezen! ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gesloten