Project12 PatientZERO goes Singlespeed foto's blz 19

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Een kaars?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

zonoskar schreef: ma 13 juni 2022, 13:14Een kaars?
rechte zadelpen

@Nol, de setback Thomson is ook niet mijn ding :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1415
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Wil je ene 60mm stuurpen lenen/overnemen? Ik heb vorige maand deze 60mm pen gekocht om te testen en ligt nu weer terug in de kast na 70km testrijden: https://www.bikester.nl/cube-rfr-trail- ... 70763.html

Is wel een 35mm stuurklemming.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

MarkMeisner schreef: ma 13 juni 2022, 15:28 Wil je ene 60mm stuurpen lenen/overnemen? Ik heb vorige maand deze 60mm pen gekocht om te testen
Dank voor het aanbod Mark, ik heb zelf ook een 35mm pen van 60mm om te testen.
Ik was al aan het kijken om shims van 35 naar 31.8 te scoren :wink:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

We noteren donderdag 3 februari :lol:
Dutch schreef: do 3 februari 2022, 21:48 Erg benieuwd hoe je met je geo uitkomt, we zijn meen ik dezelfde lengte gok op een 60mm pen :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Na 2 weken Alpen actie in Pila, Cervina, Aosta, Les Gets, Morzine en Samoëns op de Highlander was het gisteren weer gewoon zondag in Assen. Ons rondje vanaf Assen over Kampsheide Balloo Gasteren Schipborg Zeegse Oudemolen en Taarlo met de "vaste mannen". Meer hartslag dan hoogtemeters :lol:

En hoog tijd om de Prize eens goed aan de tand te voelen, ofwel gebruiken waar hij voor bedoeld is. Iets lucht uit de vork gelaten, tiende bar minder in de banden denk ik en het was echt beter nog dan de shakedown rit. Ik stap op en het voelt letterlijk als thuiskomen. Contactpunten vallen als vanzelf in mijn handen, zadel stuur pedalen zitten op hun plek. Bochten nemen gaat zonder nadenken en de aanzet is hardtail typisch heerlijk direct. Zo ook de feedback van de trail, maar hij is nooit “harsh” ondanks een toch vrij minimalistisch zadeltje. En ook de 50mm stuurpen blijft erop, hoeft echt niet langer. Met een buitje een uur voor de rit en ook onderweg is hij nu echt ingewijd en wordt mijn bike voor de komende zomer ritten. Ik zoek nog wel een zadelpen met meer matching (glossy) looks. Is niet heel veel keus met een beetje setback.

Dit is SYS dus plaatje bj het praatje, het drt staat hem (haar?) goed :bier:
Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Syntace carbon pen misschien? Die is met of zonder setback te rijden, kwestie van de klemming omdraaien.
En het UD carbon is glanzend gelakt :)

Veel setback combineert ook niet met een steile zithoek natuurlijk (althans, dat haalt de reden ervoor onderuit).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

kermit schreef: ma 11 juli 2022, 14:10 Veel setback combineert ook niet met een steile zithoek natuurlijk (althans, dat haalt de reden ervoor onderuit).
ik had vroeger ook setback in mijn pennen bij 73gr zithoek, dus deze is nog altijd steil. En op het vlakke is een beetje setback van de pen wel lekker voor power op de pedalen. Een steile zadelpen komt vooral tot zijn recht bij het klimmen, en dan mag je dus ook weer afdalen. Voor die tochten monteer ik dan de dropper post zonder setback. Win - win zeg maar :bier:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hij ziet er in ieder geval heel gaaf uit!!! :kiss: :kiss: :kiss: :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Heckler40 schreef: ma 11 juli 2022, 13:54 Na 2 weken Alpen actie in Pila, Cervina, Aosta, Les Gets, Morzine en Samoëns op de Highlander was het gisteren weer gewoon zondag in Assen.
Das net zoiets als 2 weken lang elke avond haute cuisine voorgeschoteld krijgen en vervolgens sta je op de markt een vette kibbeling weg te werken. :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vergelijk jij deze fiets nu met junkfood Dice? :o
Tssss.

Maar goed, na zoveel hoot kwiezien kan een vette hap ook een keer heel lekker zijn :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kermit schreef: do 14 juli 2022, 10:16 Vergelijk jij deze fiets nu met junkfood Dice? :o
Tssss.

Maar goed, na zoveel hoot kwiezien kan een vette hap ook een keer heel lekker zijn :tong
Nee joh, zou niet durven. De omgeving..... tssss :-D
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Fast Forward 6 weken en een verhuizing verder, de Prize voor het eerst losgelaten op Den Treek. Dat lijkt de dichtstbijzijnde MTB route vanaf mijn nieuwe plek in Amersfoort. Aanrijden is makkelijk zat, op de bike maar ook met de auto wat met 30+ graden in de hittegolf toch wel lekker is. Vignet geregeld natuurlijk en voor een eerste kennismaking de "blauwe" lus gestart bij Leusden Zuid.

Ik kende Den Treek nog helemaal niet, maar die eerste keer was het echt snikheet en de route was heel rul en los. Echt hard werken in het losse zand, mijn eigen temperatuur liep al snel nog verder op. En de 2 liter water in de camelbak waren ook in no time weg. Dus de route wat ingekort en rustig over de grote bospaden terug gereden.

Eerste indruk is prima, mooi bos, leuke singletracks iets meer hoogtemeters dan rond Assen. En de tweede keer ben ik met de Inense op de plus banden gegaan 8) Affijn dit is SYS dus wat plaatjes.

De prize op zijn nieuwe huisrondje:
Afbeelding

Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

1 van de weinige mensen in NL die van 'platteland' naar 'Randstad' gaat volgens mij. :D
Wel meer mogelijkheden (in variatie) voor de MTB vanuit Amersfoort. UHR en Veluwe zijn beide binnen bereik, uitstapjes naar Nijmegen/Duitsland ook goed te doen. Dus om je eigen woord(en) te gebruiken: Enjoy! :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou, dan gaan we elkaar wel tegenkomen denk ik, ik ga in elk geval op een P12 letten! Enne, vrij rijden op DT is passé he, er zijn wel grote bospaden waar je mag fietsen, maar lang niet alles (maar volgens mij bedoel je dat ook).

Ik heb me laten vertellen dat het er nu wel een stuk beter bij ligt, na wat regen van vorige week. Maar heb er nog niet gekeken sinds ik ook weer terug ben van vakantie.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie