Project12 PatientZERO goes Singlespeed foto's blz 19

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank voor de rreacries, ik ben ook erg content met hoe het bij elkaar komt.

De afmontage wordt nog wel echt wat anders als in deze mock-up build. De cockpit is nu bijvoorbeeld een vrij stevige 35mm all-mountain set. Het idee is om bij dit frame een slanke crank, ditto stuurpen en 31.8 handlebar te monteren die beter aansluitenbij de slanke buizen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hé, das een leuke fiets! :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

Zit er nu een lichte knik in de zadelbuis?

Mooie kleurstelling!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

frankyeti schreef: wo 11 mei 2022, 23:23 Zit er nu een lichte knik in de zadelbuis?

Mooie kleurstelling!
De camera is van beduidend mindere kwaliteit dan het frame :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Kleur vloeit ook best mooi over in de vork zodat het niet lijkt alsof die later is toegevoegd (zoals op mijn P0).
mda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: di 20 september 2011, 02:00
Mijn mountainbike: Project XII - No. 5 - Long Low and Slack LTHT

Super mooi geworden (had niet anders verwacht :-q )

Wanneer doen we een ronde Teuto er mee? :)
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Mooi zeg! Benieuwd naar de verdere progressie :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat een schitterend warm frame. 8) Ik zit ook wel eens terug aan 31.8 te denken, maar verwisselbaarheid fussen eventuele verschillende fietsen gaat toch voor. En de inimini gusset stoort niet eens.
mda schreef: do 12 mei 2022, 14:50 Super mooi geworden (had niet anders verwacht :-q )

Wanneer doen we een ronde Teuto er mee? :)
Heb al een aantal keer Nol mee proberen te krijgen, nog niet gelukt, Drente blijft beter :lol:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dutch schreef: do 12 mei 2022, 18:25
mda schreef: do 12 mei 2022, 14:50 Wanneer doen we een ronde Teuto er mee? :)
Heb al een aantal keer Nol mee proberen te krijgen, nog niet gelukt, Drente blijft beter :lol:
Drenthe heeft zijn charmes en zijn beperkingen (chief amongst which mooie natuur en een acuut gebrek aan hoogtemeters).

Ook Remco en Arjan en nog wel een paar man meer hier hebben wel plannen voor/met me gemaakt. Maar er gebeurt ook veel buiten het biken en sleutelen om wat behoorlijk veel tijd kost. En niet het minste is dat het nu ook vast staat dat ik deze zomer ga verhuizen.

The Prize maak ik hier nog af maar de volgende build zal niet voor het roostertje staan

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik wilde het roostertje niet (weer) noemen, maar nu je er zelf over begint... :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

O ja, fiets ziet er ook weer goed uit.
Begint eentonig te worden :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Ziet er mooi uit, dit wordt weer een gave bike.
Dat roostertje neem je zeker wel mee naar je nieuwe huis? :D
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De 2e Pimksterdag was precies wat ik nodig had om de eerste build van the Prize af te maken. Hij is nu klaar voor de shakedown rit ergens deze week, vandaag was het te laat en te nat. Helaas erg crappy foto's want er was errug weinig licht vanavond, ik maak als het zonnetje terug is nog wat beterre kiekjes (of ik ga een keer met een betere fotograaf op pad :wink: )

Voor 90% is deze build al volgens plan, AXS schakelspul en de nieuwe Tech 4 remmen blijven en ook het Beast stuur met rood transparante afwerking. En mijn trouwe Race Face forged cranks uit de 90's zijn gekozen om de slanke lijnen, net als het frame. Stuur ook in 31,8mm om die reden. Maar de stuur en zadel pennen zijn tijdelijk, die maak ik pas definitef na een uitgebreidere kennismaking met wat trails. De Thomson pen is 50mm wat korter dan de Vertigo en de zadelpen met 10mm setback compenseert iets voor de steilere zithoek op de vlakke Drentse routes. Ook de banden zijn voor de lokale rondes, ik heb ook nog wat steviger rubber in huis. Maar genoeg gepraat, dit is SYS dus here goes.

Afbeelding
Waarschijnlijk de laatste presentatie van een build bij het roostertje 8)
Afbeelding
Decals op de Sid zijn brons/koper kan wel, maar custom blijft een optie
Afbeelding
Tech 4 remmen installeren was probleemloos, remhendel geo en feel is echt anders

Speclist

Frame Project12 Vertigo custom L/XL
Vork Rockshox Sid 35mm Select+ 120 mm in een Cane Creek 110 headset
Aandrijving SRAM XX1 Eagle AXS, custom 5-arm 94mmBCD 34T NW single ring
Race Face 90's Turbine Forged crank met WTB Stealth pedalen
Wielen by Zoran LightBicycle carbon 30mm intern rims op Bitex achter en SRAM voor
Banden Wolfpack Race/Speed 2.4 V/A tubeless
Remmen Hope Tech4 X2 met floating schijven 180mm V/A
Sturen Thomson X4 50mm, Beast 31,8mm/750mm 15mm rise, DeathGrips
Zitten USE Sumo Carbon met Fizik Kurve Kameleon zadel

Gewicht is 11,6 kg compleet als op de foto, met 2.4 banden en pedalen

Afbeelding
En het klassieke zij-aanzicht als afsluiter,

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op di 7 juni 2022, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Wow, echt heel clean en mooi! Staat erg mooi zo zonder dropper, toch net even wat strakker.

Vind de decals op de vork niet afwijken, hij kan het hebben. Maar misschien dat het in het echt meer zichtbaar is.

Ga je met deze setup ook experimenteren met de sliding dropouts of is dat enkel voor eventuele overstap naar singlespeed?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

MarkMeisner schreef: ma 6 juni 2022, 23:28 Wow, echt heel clean en mooi! Staat erg mooi zo zonder dropper, toch net even wat strakker.
Vind de decals op de vork niet afwijken, hij kan het hebben. Maar misschien dat het in het echt meer zichtbaar is.
Een dropper is hier in de buurt niet nodig, en als hij nodig is heb ik de AXS in 5 minuten gemonteerd
Decals zij ook real life best wel OK, maar denk toch ook aan iets in oranje en/of goud
MarkMeisner schreef: ma 6 juni 2022, 23:28 Ga je met deze setup ook experimenteren met de sliding dropouts of is dat enkel voor eventuele overstap naar singlespeed?
Allebei. De balans in snelle kombochten ga ik uitproberen met de hele range aan settings kijken of ik er iets van merk :wink: en Singlespeed gaat ie zeker doen. Ik woons straks dicht bij Hoge-Lage Vuursche en die wil ik echt eens Singlespeed gaan doen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie