Dank voor de rreacries, ik ben ook erg content met hoe het bij elkaar komt.
De afmontage wordt nog wel echt wat anders als in deze mock-up build. De cockpit is nu bijvoorbeeld een vrij stevige 35mm all-mountain set. Het idee is om bij dit frame een slanke crank, ditto stuurpen en 31.8 handlebar te monteren die beter aansluitenbij de slanke buizen.
Enjoy!!
Project12 PatientZERO goes Singlespeed foto's blz 19
Wat een schitterend warm frame. Ik zit ook wel eens terug aan 31.8 te denken, maar verwisselbaarheid fussen eventuele verschillende fietsen gaat toch voor. En de inimini gusset stoort niet eens.
Heb al een aantal keer Nol mee proberen te krijgen, nog niet gelukt, Drente blijft beter
Drenthe heeft zijn charmes en zijn beperkingen (chief amongst which mooie natuur en een acuut gebrek aan hoogtemeters).
Ook Remco en Arjan en nog wel een paar man meer hier hebben wel plannen voor/met me gemaakt. Maar er gebeurt ook veel buiten het biken en sleutelen om wat behoorlijk veel tijd kost. En niet het minste is dat het nu ook vast staat dat ik deze zomer ga verhuizen.
The Prize maak ik hier nog af maar de volgende build zal niet voor het roostertje staan
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ik wilde het roostertje niet (weer) noemen, maar nu je er zelf over begint...
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
O ja, fiets ziet er ook weer goed uit.
Begint eentonig te worden
Begint eentonig te worden
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
De 2e Pimksterdag was precies wat ik nodig had om de eerste build van the Prize af te maken. Hij is nu klaar voor de shakedown rit ergens deze week, vandaag was het te laat en te nat. Helaas erg crappy foto's want er was errug weinig licht vanavond, ik maak als het zonnetje terug is nog wat beterre kiekjes (of ik ga een keer met een betere fotograaf op pad )
Voor 90% is deze build al volgens plan, AXS schakelspul en de nieuwe Tech 4 remmen blijven en ook het Beast stuur met rood transparante afwerking. En mijn trouwe Race Face forged cranks uit de 90's zijn gekozen om de slanke lijnen, net als het frame. Stuur ook in 31,8mm om die reden. Maar de stuur en zadel pennen zijn tijdelijk, die maak ik pas definitef na een uitgebreidere kennismaking met wat trails. De Thomson pen is 50mm wat korter dan de Vertigo en de zadelpen met 10mm setback compenseert iets voor de steilere zithoek op de vlakke Drentse routes. Ook de banden zijn voor de lokale rondes, ik heb ook nog wat steviger rubber in huis. Maar genoeg gepraat, dit is SYS dus here goes.
Waarschijnlijk de laatste presentatie van een build bij het roostertje
Decals op de Sid zijn brons/koper kan wel, maar custom blijft een optie
Tech 4 remmen installeren was probleemloos, remhendel geo en feel is echt anders
Speclist
Frame Project12 Vertigo custom L/XL
Vork Rockshox Sid 35mm Select+ 120 mm in een Cane Creek 110 headset
Aandrijving SRAM XX1 Eagle AXS, custom 5-arm 94mmBCD 34T NW single ring
Race Face 90's Turbine Forged crank met WTB Stealth pedalen
Wielen by Zoran LightBicycle carbon 30mm intern rims op Bitex achter en SRAM voor
Banden Wolfpack Race/Speed 2.4 V/A tubeless
Remmen Hope Tech4 X2 met floating schijven 180mm V/A
Sturen Thomson X4 50mm, Beast 31,8mm/750mm 15mm rise, DeathGrips
Zitten USE Sumo Carbon met Fizik Kurve Kameleon zadel
Gewicht is 11,6 kg compleet als op de foto, met 2.4 banden en pedalen
En het klassieke zij-aanzicht als afsluiter,
Enjoy!!
Voor 90% is deze build al volgens plan, AXS schakelspul en de nieuwe Tech 4 remmen blijven en ook het Beast stuur met rood transparante afwerking. En mijn trouwe Race Face forged cranks uit de 90's zijn gekozen om de slanke lijnen, net als het frame. Stuur ook in 31,8mm om die reden. Maar de stuur en zadel pennen zijn tijdelijk, die maak ik pas definitef na een uitgebreidere kennismaking met wat trails. De Thomson pen is 50mm wat korter dan de Vertigo en de zadelpen met 10mm setback compenseert iets voor de steilere zithoek op de vlakke Drentse routes. Ook de banden zijn voor de lokale rondes, ik heb ook nog wat steviger rubber in huis. Maar genoeg gepraat, dit is SYS dus here goes.
Waarschijnlijk de laatste presentatie van een build bij het roostertje
Decals op de Sid zijn brons/koper kan wel, maar custom blijft een optie
Tech 4 remmen installeren was probleemloos, remhendel geo en feel is echt anders
Speclist
Frame Project12 Vertigo custom L/XL
Vork Rockshox Sid 35mm Select+ 120 mm in een Cane Creek 110 headset
Aandrijving SRAM XX1 Eagle AXS, custom 5-arm 94mmBCD 34T NW single ring
Race Face 90's Turbine Forged crank met WTB Stealth pedalen
Wielen by Zoran LightBicycle carbon 30mm intern rims op Bitex achter en SRAM voor
Banden Wolfpack Race/Speed 2.4 V/A tubeless
Remmen Hope Tech4 X2 met floating schijven 180mm V/A
Sturen Thomson X4 50mm, Beast 31,8mm/750mm 15mm rise, DeathGrips
Zitten USE Sumo Carbon met Fizik Kurve Kameleon zadel
Gewicht is 11,6 kg compleet als op de foto, met 2.4 banden en pedalen
En het klassieke zij-aanzicht als afsluiter,
Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op di 7 juni 2022, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1477
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Wow, echt heel clean en mooi! Staat erg mooi zo zonder dropper, toch net even wat strakker.
Vind de decals op de vork niet afwijken, hij kan het hebben. Maar misschien dat het in het echt meer zichtbaar is.
Ga je met deze setup ook experimenteren met de sliding dropouts of is dat enkel voor eventuele overstap naar singlespeed?
Vind de decals op de vork niet afwijken, hij kan het hebben. Maar misschien dat het in het echt meer zichtbaar is.
Ga je met deze setup ook experimenteren met de sliding dropouts of is dat enkel voor eventuele overstap naar singlespeed?
Een dropper is hier in de buurt niet nodig, en als hij nodig is heb ik de AXS in 5 minuten gemonteerdMarkMeisner schreef: ↑ma 6 juni 2022, 23:28 Wow, echt heel clean en mooi! Staat erg mooi zo zonder dropper, toch net even wat strakker.
Vind de decals op de vork niet afwijken, hij kan het hebben. Maar misschien dat het in het echt meer zichtbaar is.
Decals zij ook real life best wel OK, maar denk toch ook aan iets in oranje en/of goud
Allebei. De balans in snelle kombochten ga ik uitproberen met de hele range aan settings kijken of ik er iets van merk en Singlespeed gaat ie zeker doen. Ik woons straks dicht bij Hoge-Lage Vuursche en die wil ik echt eens Singlespeed gaan doen.MarkMeisner schreef: ↑ma 6 juni 2022, 23:28 Ga je met deze setup ook experimenteren met de sliding dropouts of is dat enkel voor eventuele overstap naar singlespeed?
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"