Project12 PatientZERO goes Singlespeed foto's blz 19

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

maverick76 schreef: do 13 januari 2022, 22:50 Ik zeg zwart met zwarte onderdelen, zwarte outfit en bij voorkeur een negroïde mechanieker die hem onderhoud.
En dan een Netflix-serie laten maken genaamd "The white rider" :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Back on topic, Michiel vordert gestaag en zo hebben we ook de clearances in beeld

29x2.5 MInion met de sliding dropout in de voorste stand, heeft nog wel een cm.
Afbeelding

En de view tussen de chainstays. Check. Mijn setje Wolfpack Enduro in 2.6 gaan ook wel passen Afbeelding

Paint daarentegen zit ik nog steeds met mezelf in de knoop, teveel opties ......... :roll:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

Mooi softail concept! :lol:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Is blank aflakken geen optie?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Jurf schreef: wo 19 januari 2022, 11:20 Is blank aflakken geen optie?
Gaat uiteindelijk altijd roesten is mijn ervaring.

Maakt niet uit of je nu clear poedercoat of gewoon lakt. Het dicht blijkbaar toch minder goed af dan kleur.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 19 januari 2022, 12:01 Gaat uiteindelijk altijd roesten is mijn ervaring.

Maakt niet uit of je nu clear poedercoat of gewoon lakt. Het dicht blijkbaar toch minder goed af dan kleur.
Kleur dicht ook niet af, het is de etsende grondlak die gebruikt wordt die het echt afdicht. De kleur daarna is alleen estetisch. Wellicht dat een mooie airbrush-naked-look-a-like een optie is. Sommigen kunnen die RAW look van gelast/gesoldeerd staal vrij goed namaken.

Ik kwam nog een mooie kleuren combi tegen:
Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank voor de inputs.

@jurf Blank aflakken vind ik nog best wel mooi bij een gesoldeeerd frame. Het laat de fillets mooi zien met "gouden" accenten, dat zou passen. Maar het is als gezegd tijdelijk mooi. Er zijn wel een paar blank gelakte frames van Michiel die nu een paar jaar oud zijn, hoe doen die het nu? Ik heb eerder ook wel "tarnish" van ball burnished aluminium onder transparante geleurde coating gehad. Die heb ik ook ge-re-paint toen met poeder coating. Transparant was echt wel "op" maar ik heb nooit dezelfde liefde gevoeld voor de nieuw gecoate look.

@Zonoskar Die solid kleur panels op de graveler zijn (te) ver van mijn ideeen. Wel denk ik er over de stuurpen mee te spuiten. Dat is op de vertigo niet gelukt omdat ik niet kon wachten. Ik bepaal de definitieve stuurpen pas na de eerste paar weken trails rijden. En bij de Vertigo heb ik inderdaad de lengte stuurpen nog gevarieerd (al kwam hij uiteindelijk wel vrij precies op de ontwerp waarde uit).

Idee is wel om de bike eerst te rijden zonder paint om de finale set-up te bepalen. En dan demonteren, super goed cleanen en naar de spuiter brengen voor finish. Hmmmm. Is zo ook wel eerder gedaan met stalen projecten op het forum volgens mij.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Yep, heb ook een ritje of vier op mijn Snowdon gemaakt zonder enige vorm van lak erop.
Toen weer afgebroken en gespoten. Valt er nu -ongeveer vier jaar later- nog niet vanaf :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
mda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: di 20 september 2011, 02:00
Mijn mountainbike: Project XII - No. 5 - Long Low and Slack LTHT

Heckler40 schreef: wo 19 januari 2022, 14:20

Blank aflakken vind ik nog best wel mooi bij een gesoldeeerd frame. Het laat de fillets mooi zien met "gouden" accenten, dat zou passen. Maar het is als gezegd tijdelijk mooi. Er zijn wel een paar blank gelakte frames van Michiel die nu een paar jaar oud zijn, hoe doen die het nu?
Enjoy!!
Ik zal de mijne eens van dichtbij inspecteren, maar zover ik weet geen roest na... euh... 4 jaar (toch?)
Uit mijn hoofd is ie wel blank ge-poedercoat, en niet gelakt. Volgens mij krijg je daar een veel betere bescherming mee dan alleen blanke lak (want bij blank lakken heb je volgens mij geen primer...). Maar een echte spuiter / poedercoater zou je dat antwoord veel beter kunnen geven.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

mda schreef: do 20 januari 2022, 12:32 Ik zal de mijne eens van dichtbij inspecteren, maar zover ik weet geen roest na... euh... 4 jaar (toch?)
Uit mijn hoofd is ie wel blank ge-poedercoat, en niet gelakt. Volgens mij krijg je daar een veel betere bescherming mee dan alleen blanke lak (want bij blank lakken heb je volgens mij geen primer...). Maar een echte spuiter / poedercoater zou je dat antwoord veel beter kunnen geven.
Tof, was jij het ook met de Project12 hardtail op Nijmegen 2 jaar geleden toen ik en Michiel daar met de Vertigo reden?

Post anders gerust een plaatje voor inspiratie 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
sneeuwpop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 17 november 2006, 01:34

Wat dacht je van de green-blue fade van een Trek 930 singletrack? Was destijds mijn eerste echte mtb 😇

Afbeelding
https://www.bikeforums.net/classic-vint ... ition.html
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!”
mda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: di 20 september 2011, 02:00
Mijn mountainbike: Project XII - No. 5 - Long Low and Slack LTHT

Heckler40 schreef: do 20 januari 2022, 13:29
Tof, was jij het ook met de Project12 hardtail op Nijmegen 2 jaar geleden toen ik en Michiel daar met de Vertigo reden?

Post anders gerust een plaatje voor inspiratie 8)

Enjoy!!
Yup... - edit -

Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Gave bike mda, mooi frame, puike build en wat een stek ook voor een foto :-q

Weer voortgang met het frame, het moment van de waarheid komt dichterbij 8)
Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Nice!!!!

Geniet nog even van het wachten nu het nog kan :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Je zat ook een tijdje te kijken naar een SS fiets. Word deze Singlespeed?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie