Ghost Lector FS Universal

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Weer eens een SYS na een paar jaar standaard Trek's van werkgever en een 'tussen de bedrijven door' Anthem advanced.
Veel eenheidsworst momenteel in fully land met een copy-paste formule op basis van de oude Superfly 100 en dat kan me niet bekoren. Nieuwe Spark is veel te bewerkelijk. Buiten de merksticker zijn er nog maar weinig zaken die een Cube van een Speci en een Canyon van een KTM onderscheiden.
Was altijd zeer gecharmeerd van de oude Blur met die stijve achtertrein uit 1 stuk en een kort testritje op een (te kleine) Lector FS (world cup) afgelopen zomer in Albstadt gaf de doorslag:
Ghost Lector FS moest het worden. Geen overpriced boutique spul, maar ook geen bike die je op deen gemiddeld NLs rondje op zondag nog 40x ziet. Aldus:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Specs:
Lector FS Carbon XL 115mm
RS Sid Select oneloc Raceday crown adjust gevonden op MP, dus remote gaat er nog af
RS Sid Luxe Select shock,
SRAM Level TLM verkocht, nu Magura MT7 Pro HC
Syntace W28i wielset, fraaie wielen, heb ook nog de optie van een set XCR-1 (nu op foto's) van Giant of Reynolds TR429,
Banden Maxxis Ikon 2.4. Op foto Rekon Race achter, Rekon voor, ga ws rijden met Ikon 2.35 achter en Rekon 2.4 voor
Sram X01/GX derrie shifter,verkocht, vervangen door GX AXS
Crank Truvativ Stylo
Zadelpen Ground Fiftyone carbon / Magura Vyron elect voor over de grens,
Zadel Selle Italia SLR
Stuurcombi was gewoon alu setem/bar, vervangen door een Syncros Hixon 40 1pc carbon
Pedalen: Rockriders van 3 tientjes.....mijn Look Xtrac zijn toe aan revisie,
Bidonhouder: good old Lyne Holy Rail (nog bevestigingspunten voor extra fles onder bovenbuis, evt voor de lange en zeer warme marathons)

To do: remotekabel moet nog weg, vorkbuis inkorten, remleidingen kunnen beter, beetje spelen nog met de instellingen van de vork en demper, zadelhoogte (staat nu te hoog) en -stand nog wat finetunen, wellicht nog een X01 carbon crankje erop.



Dan maar herstellen van een zware astma periode en rustig weer opbouwen naar het seizoen. Ben erg tevreden met de bouwkwaliteit. Fijne bike om aan te werken (heb dat bij veel merken wel anders gezien :-{ )
Laatst gewijzigd door Har77 op wo 3 augustus 2022, 20:20, 9 keer totaal gewijzigd.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Ziet er knap uit! mooie kleur ook. Geen dropper?
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi ding, lekkere kleurencombi ook :-q
Wat mag dat wegen, een kilootje of 11?

Dropper zou het wel afmaken, ja (Een fully zonder dropper ziet er altijd een beetje onwennig uit :oops: )
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

ManWithTheGoldenBike schreef: di 25 januari 2022, 10:48 Ziet er knap uit! mooie kleur ook. Geen dropper?
Zie specs: geen dropper in NL, Vyron elect voor over de grens
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Har77 schreef: di 25 januari 2022, 10:51
ManWithTheGoldenBike schreef: di 25 januari 2022, 10:48 Ziet er knap uit! mooie kleur ook. Geen dropper?
Zie specs: geen dropper in NL, Vyron elect voor over de grens
My bad, daar had ik overheen gelezen
Waarom niet eigenlijk, als ik vragen mag?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

TenZNL schreef: di 25 januari 2022, 10:51 Mooi ding, lekkere kleurencombi ook :-q
Wat mag dat wegen, een kilootje of 11?
Zal 'm een keer aan de haak hangen ergens als ik besloten heb welke wielen erin gaan komen en de juiste bandjes erom liggen. Voelt iig wel lichter dan mn 2021 Spark team Issue waar ik paar maanden op gereden heb.
Keuze vwb wielen:
De originele Syntace W28i set van 1700g, alu, 30 intern,
Reynolds TR249 Boost 1570g, carbon, 24 intern,
Giant XCR-1, 1578g, carbon, 25mm
Laatst gewijzigd door Har77 op di 25 januari 2022, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

TenZNL schreef: di 25 januari 2022, 10:52
Har77 schreef: di 25 januari 2022, 10:51

Zie specs: geen dropper in NL, Vyron elect voor over de grens
My bad, daar had ik overheen gelezen
Waarom niet eigenlijk, als ik vragen mag?
Heeft voor mij geen enkele meerwaarde hier. Ben geen dropper-thusiast.
Hoogstens op enkele van Aurelius beruchte losliggende-vuursteen-met-watergeulen geitenpaden in de Voerstreek, maar da's technisch gezien al buitenland.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In de eerste milliseconde dacht ik een Kona te zien :oops: :D
(wellicht door de kleur).

Maar mooi bakkie hoor, goeie kleur en mooie lijn in de fiets.

Ik heb ook ooit Syntace wielen gehad (alu 27mm) en was wel gecharmeerd van met name de naven. Maar de bouwkwaliteit was ook goed volgens mij, na een verkeerde inschatting vol met het achterwiel op de stoeprand gebonkt. Ik dacht echt dat er iets grondig naar de k** was gezien de klap maar er was totaal niets te zien aan dat wiel... (ook later geen problemen mee gehad).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

kermit schreef: di 25 januari 2022, 11:17 In de eerste milliseconde dacht ik een Kona te zien :oops: :D
(wellicht door de kleur).

Maar mooi bakkie hoor, goeie kleur en mooie lijn in de fiets.

Ik heb ook ooit Syntace wielen gehad (alu 27mm) en was wel gecharmeerd van met name de naven. Maar de bouwkwaliteit was ook goed volgens mij, na een verkeerde inschatting vol met het achterwiel op de stoeprand gebonkt. Ik dacht echt dat er iets grondig naar de k** was gezien de klap maar er was totaal niets te zien aan dat wiel... (ook later geen problemen mee gehad).
Haha, nee hoor, geen Kona, gewoon Duitse confectie uit de megastallen van Accell ;-)
Wielen zijn erg mooi gemaakt, naven ook. Mag ook wel voor de nieuwprijs van die set.
Dus vandaar de twijfel tussen 'het zwarte goud' en deze set. Ms rij ik even door op de XCR, die zijn toch al vies, en permitteer ik me de luxe van 2 nieuwe reserve sets ;-)
Laatst gewijzigd door Har77 op di 25 januari 2022, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

Chique fiets, mooi kleurtje ook.

Als ik vragen mag, aangezien je geen dropperthousiast ben.
Wat vind je het nadeel van de dropper erin hebben zitten? Of voordelen van de reguliere pen?
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

neef van John Deere, staat er goed bij. Lijkt ook meer fiets dan de 115mm veerweg achter aangeeft.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Nice 👌🏻, dit model heeft ook mijn aandacht door het veer systeem. Ben benieuwd hoe hij je bevalt. Door de 120mm veerweg van de lector fs en de Spark rc ben ik even voorzichtig met ongetest bestellen. Als er test fietsen beschikbaar komen ga ik meteen een mogelijkheid zoeken om te testen.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

ivocare schreef: di 25 januari 2022, 14:30 Nice 👌🏻, dit model heeft ook mijn aandacht door het veer systeem. Ben benieuwd hoe hij je bevalt. Door de 120mm veerweg van de lector fs en de Spark rc ben ik even voorzichtig met ongetest bestellen. Als er test fietsen beschikbaar komen ga ik meteen een mogelijkheid zoeken om te testen.
Welke maat rij je? Je kan altijd ff langs komen in Princenhage als je wil zitten op XL. Had zaterdag een maat van je over de vloer voor remmen
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

mooie bike weer,

Chique kleur en idd geen alledaags gezicht. En het is vast wel eens eerder gezegd maar de stand van je zadel is bijzonder. Jaroslav Kulhavy reed ook zo met een hellend zadel een paar jaar terug (en heeel hard). En ik heb ook zo'n Sid, een Select+ en al met de crown adjust, waar ik dan weer nooit aankom. Of wil je voor een Raceday gaan?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Heckler40 schreef: di 25 januari 2022, 15:40 mooie bike weer,

Chique kleur en idd geen alledaags gezicht. En het is vast wel eens eerder gezegd maar de stand van je zadel is bijzonder. Jaroslav Kulhavy reed ook zo met een hellend zadel een paar jaar terug (en heeel hard). En ik heb ook zo'n Sid, een Select+ en al met de crown adjust, waar ik dan weer nooit aankom. Of wil je voor een Raceday gaan?

Enjoy!!
Zoals gezegd: zadelstand is nog niet optimaal. Even snel in elkaar geprutst. remmen ontluchten kreeg za-avond om 22u voorrang op zadel. maar: heb een labrumscheur in mn rechterheup, dus ik zit wel iets anders dan 'normaal' om de heuphoek niet te klein te laten worden. Wil dat niet forceren omdat ik dan wél zal moeten laten opereren.
Ik wil gewoon zelfde type cartridge voor deze vork, maar dan ex remote. Waarschijnlijk komt er op termijn toch een ander vorkje, dus wil niet meteen bak geld uitgeven om deze te ver/herbouwen.
Voor nu zal het allemaal wel voldoen: zaterdag mag ik van mezelf max 25km op (zeer) lage hartslag om iig weer eens buiten wat te bewegen. Prednison lijkt zn werk nu wel te doen, dus hopelijk lukt het zonder daarna 2 dagen te lopen kuchen en hoesten.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Plaats reactie