2022 Kona Honzo ST

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Normaal vind ik zwarte fietsen maar saai. Maar voor deze maak ik een uitzondering. Dat goud kleurt echt prachtig. En het is natuurlijk staal.
Eindresultaat mag er zijn.

Enige wat ik nog zou doen is de oranje fox stickers vervangen door gouden.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Mnrk
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 18:32

Klitse schreef: ma 7 maart 2022, 11:30 Normaal vind ik zwarte fietsen maar saai. Maar voor deze maak ik een uitzondering. Dat goud kleurt echt prachtig. En het is natuurlijk staal.
Eindresultaat mag er zijn.

Enige wat ik nog zou doen is de oranje fox stickers vervangen door gouden.
Thanks! Leuk om te horen dat het saaie zwarte ding toch gewaardeerd wordt met z'n gouden accenten.
Mijn wederhelft had het ook al over die lelijke oranje stickers...dus daar ga ik nog iets mee doen. :lol:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is van Klitse... een detail dat het echt afmaakt :-q
Misschien dat je hier terecht kunt: https://www.slikgraphics.com/shop/fork-decals-fox/
Doen ook custom kleuren dacht ik, maar wellicht zijn er meer van dit soort adresjes.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

kermit schreef: di 8 maart 2022, 11:19 Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is van Klitse... een detail dat het echt afmaakt :-q
Misschien dat je hier terecht kunt: https://www.slikgraphics.com/shop/fork-decals-fox/
Doen ook custom kleuren dacht ik, maar wellicht zijn er meer van dit soort adresjes.
Goede ervaring met Silkgraphics. Je kunt zelf je kleuren kiezen en de kwaliteit is uitstekend. :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Mnrk
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 18:32

kermit schreef: di 8 maart 2022, 11:19 Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is van Klitse... een detail dat het echt afmaakt :-q
Misschien dat je hier terecht kunt: https://www.slikgraphics.com/shop/fork-decals-fox/
Doen ook custom kleuren dacht ik, maar wellicht zijn er meer van dit soort adresjes.
Super, dat ga ik even bekijken! 8)
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Vork in de kleur van het frame kan ook nog ;)

Al is alleen de stickers wel een stuk minder werk (-:

Heb bij de mijne het oranje maar doorgetrokken om zo niet de stickers op de vork te moeten veranderen ;)
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Mnrk schreef: vr 4 februari 2022, 17:30 Na de opbouw van de Bird (stiekem zelfs al een tijdje daarvoor…) zat ik met een schuin oog naar een Kona Honzo te gluren. Eerst de carbon versie maar later trok de stalen versie steeds meer mijn aandacht. Na wat meer erover gelezen te hebben, en na wat advies van goede vriend robertdj, kwam ik tot de conclusie dat de Honzo ST mijn nieuwe speelkameraard moest worden! Eigenlijk vond ik ze te duur en in de uitverkoop waren ze nooit in mijn maat - XL i.v.m. 2+ meter - verkrijgbaar.

Afgelopen jaar was voor mij een goed jaar en via mijn neef in Canada heb ik dan ook een deal kunnen maken met een 2022 frame uit de US! Het feest (of is het eigenlijk keuzestress?) naar het zoeken van diverse componenten is begonnen en het doel is een betrouwbare “one bike to do it all” voor rondjes in Nederland, België en Duitsland.

Afbeelding

Ik twijfel nog om de Bird in één keer weg te doen of als frameset te verkopen en wat onderdelen over te zetten op de Honzo (voorvork, stuur en wielen). De ruimte voor een tweede fiets heb ik niet, dus de Bird gaat sowieso weg en daarbij lijken ze qua geometrie ook behoorlijk op elkaar. Vermoedelijk ga ik er 1x12 van maken, maar ook hier geldt: de 1x11 van de Bird is zo overgezet…

Afbeelding

De voortgang en keuzes die ik de komende tijd ga maken zal ik hier met jullie delen, wellicht vraag ik jullie mening ook nog wel voor wat betreft de keuze van componenten! :D

Afbeelding

Update 08-03-2022 - speclist bijgewerkt en foto's toegevoegd
Frame: 2022 Kona Honzo ST – maat XL
Voorvork: FOX 34 Factory 140mm
Balhoofd: Cane Creek 70 Hellbender
Wielen: Rad15 Ozone 30 met DT Swiss 350 naven
Banden: Maxxis Ardent Skinwall EXO TLR 29x2.40
Achterderailleur: Shimano XT-M8000
Cassette: Shimano XTR M9000 11-40T
Ketting: KMC X11SL
Shifter: Shimano XT SL-M8130
Remmen: TRP DH-R EVO Gold met Jagwire LR1 schijven 180mm/160mm
Stuurpen: Race Face Turbine R 35mm
Stuur: Race Face Turbine R 35mm met ESIgrips Chunky Extra
Dropper: OneUp Dropper V2 - 210mm
Zadel: Fizik Tempo Argo R5
Bottom bracket: Hope Stainless Steel
Crank: Race Face Aeffect 175mm met 30T Race Face Narrow Wide
Pedalen: Shimano XTR-M9100
Gewicht: 13,4kg

Afbeelding

Afbeelding

Je moet je sys aanpassen, de wielen zijn van Honzo gewisseld :winkie: :-q
Gebruikersavatar
Mnrk
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 18:32

P@trick schreef: za 30 juli 2022, 13:26
Mnrk schreef: vr 4 februari 2022, 17:30 Na de opbouw van de Bird (stiekem zelfs al een tijdje daarvoor…) zat ik met een schuin oog naar een Kona Honzo te gluren. Eerst de carbon versie maar later trok de stalen versie steeds meer mijn aandacht. Na wat meer erover gelezen te hebben, en na wat advies van goede vriend robertdj, kwam ik tot de conclusie dat de Honzo ST mijn nieuwe speelkameraard moest worden! Eigenlijk vond ik ze te duur en in de uitverkoop waren ze nooit in mijn maat - XL i.v.m. 2+ meter - verkrijgbaar.

Afgelopen jaar was voor mij een goed jaar en via mijn neef in Canada heb ik dan ook een deal kunnen maken met een 2022 frame uit de US! Het feest (of is het eigenlijk keuzestress?) naar het zoeken van diverse componenten is begonnen en het doel is een betrouwbare “one bike to do it all” voor rondjes in Nederland, België en Duitsland.

Afbeelding

Ik twijfel nog om de Bird in één keer weg te doen of als frameset te verkopen en wat onderdelen over te zetten op de Honzo (voorvork, stuur en wielen). De ruimte voor een tweede fiets heb ik niet, dus de Bird gaat sowieso weg en daarbij lijken ze qua geometrie ook behoorlijk op elkaar. Vermoedelijk ga ik er 1x12 van maken, maar ook hier geldt: de 1x11 van de Bird is zo overgezet…

Afbeelding

De voortgang en keuzes die ik de komende tijd ga maken zal ik hier met jullie delen, wellicht vraag ik jullie mening ook nog wel voor wat betreft de keuze van componenten! :D

Afbeelding

Update 08-03-2022 - speclist bijgewerkt en foto's toegevoegd
Frame: 2022 Kona Honzo ST – maat XL
Voorvork: FOX 34 Factory 140mm
Balhoofd: Cane Creek 70 Hellbender
Wielen: Rad15 Ozone 30 met DT Swiss 350 naven
Banden: Maxxis Ardent Skinwall EXO TLR 29x2.40
Achterderailleur: Shimano XT-M8000
Cassette: Shimano XTR M9000 11-40T
Ketting: KMC X11SL
Shifter: Shimano XT SL-M8130
Remmen: TRP DH-R EVO Gold met Jagwire LR1 schijven 180mm/160mm
Stuurpen: Race Face Turbine R 35mm
Stuur: Race Face Turbine R 35mm met ESIgrips Chunky Extra
Dropper: OneUp Dropper V2 - 210mm
Zadel: Fizik Tempo Argo R5
Bottom bracket: Hope Stainless Steel
Crank: Race Face Aeffect 175mm met 30T Race Face Narrow Wide
Pedalen: Shimano XTR-M9100
Gewicht: 13,4kg

Afbeelding

Afbeelding

Je moet je sys aanpassen, de wielen zijn van Honzo gewisseld :winkie: :-q
Haha zal het binnenkort eens aanpassen Patrick, veel veilige kilometers gewenst met de set! :-q
Plaats reactie