Big Bruh

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Zo Meegs, dat is een fraaie, dikke machine geworden.
Lekker warm geel, heel mooi :-q
Er is misschien wel iets overaccentuering, als je de gele grips en gold flats door zwart zou vervangen dan krijg je wat meer rust in het plaatje.
Maar wat mij betreft kan het nog net zo.
Veel plezier er mee!
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, kleuraccentjes blijven een smaakkwestie.
En er is er altijd maar één die bepaalt wat wel en niet kan ;-) :D

Mooie fiets geworden! Ik hou meestal niet van gele accenten in een verder anders gekleurde fiets.
Maar een helemaal geel frame zoals dit vind ik dan weer wel mooi, lekker fris en opvallend kleurtje :-q

Edoch ook niet geheel onbelangrijk, hoe rijdt-ie...? :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goeie kleur.
Ben benieuwd hoe het rijdt met 3" luchtvering :wink:

Gekleurde afmontage is ook niet mijn ding, vind ik al snel te druk. (en gekleurde handvatten worden altijd zwart)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Handvatten en pedalen zijn voor mij ook een beetje too much, maar wel een heel mooi fietsje :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Parcht kleur, serieus rubber,

what's not to like :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Da's een mooie fiets geworden zeg!

Gaat 'ie nog mee op bikepacking trip? :)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mocht je trouwens geen RT81 kunnen vinden, als je twee dezelfde zesbouts-schijven neemt en achter een adaptertje gebruikt ziet het er ook identiek uit. Die DT Swiss CL->zesbout adaptertjes werken prima. En bij een 12mm steekas kun je een lockring gebruiken met de vertanding aan de binnenkant, waar een cassettetool op past (bij de dikkere 15mm assen heb je een lockring nodig met tandjes aan de buitenkant).

Wat voor diameter(s) gebruik je? Ik heb nog wel twee identieke 180mm schijven liggen en misschien ook nog wel een adapter.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik snap dat de meesten hier "vallen" over de hoeveelheid aan kleuren. Moet er zelf ook wel een beetje aan wennen, maar persoonlijk vind ik het wel geslaagd.
En beetje kleur in het bos mag best. :bier:

Tot nu toe alleen een rondje door de straat gereden om te zien of ik geen onderdelen zou verliezen, maar alles zit er nog op en aan. Hoogte van het zadel moet ik nog even wat exacter bepalen. Met 170 mm cranks kan het zadel toch ietsjes hoger gezet worden om een goede beenhouding te krijgen. Zelfde geldt voor de hoogte van het stuur.

Ik heb nu 160 mm schijven en zat inderdaad al te denken om de RT86 te kopen met een adapter voor 6-bolt naar CL. De RT86 is dezelfde schijf als aan de voorkant.
Deze fiets zal geen ellenlange afdalingen gaan doen in het buitenland, dus 160 mm is meer dan genoeg om te stoppen.

Kwa bouwproces ben ik toch wel blij dat het me gelukt is zonder tussenkomst van iemand (met uitzondering van het afvlakken en plaatsen van het balhoofd, dit heeft Jelle van Just Pedal voor me gedaan) en natuurlijk met dank aan Kermit voor het vlechten van de wielen. (alleen wel jammer dat hij pas nadat ik mijn spullen had gebracht voor het vlechten, hij ineens whiskey velgen te koop zet.. :tong )

Over bikepacking ben ik nog niet uit. Voor in Nederland zou dat misschien fijner rollen met een lichte set 29" wielen dan deze dikke sloffen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mooi geworden Meegs, erg fraai apparaat heb je opgebouwd. :bier:

Dat Chromag zadel is ook erg mooi, als mijn zadel aan vervanging toe is ga ik ook daar shoppen. Geniet ervan! :-q
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Dikke fiets met dikke banden! I like!

Wat betreft die kleurtjes: toen ik die rasta-stem zag hoopte ik stiekem op een Ingrid derrailleur, en misschien hier of daar wat meer rode en groene details :P
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Zeker geslaagd met de combi framekleur / stem als stiekem hoogtepunt :-q . Verhouding vind ik ook mooi, lekker compact. Benieuwd naar je rij ervaring.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Gave fiets hoor, hele vette kleur ook :-D
Ik heb nog een XT centerlock schijfje liggen maar ik denk niet dat 160mm afdoende is :wink:
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Meegs schreef: do 16 juni 2022, 16:20

Ik heb nu 160 mm schijven en zat inderdaad al te denken om de RT86 te kopen met een adapter voor 6-bolt naar CL. De RT86 is dezelfde schijf als aan de voorkant.
Deze fiets zal geen ellenlange afdalingen gaan doen in het buitenland, dus 160 mm is meer dan genoeg om te stoppen.
shimano site schreef: Gebruik deze schijfremrotoradapter om de schijfschijfrotor van het type met 6 bouten aan de hub van het CENTER LOCK-montage-type te bevestigen. Kan niet worden gebruikt met de 6-pins schijfremrotor die is geïnstalleerd met een aluminium adapter (SM-RT86 / RT76).
:~ hmm maakt het zoeken naar een geschikte gelijke remschijf wat lastiger.
Geen zin om twee nieuwe gelijke schijven te bestellen, dus ik blijf maar gewoon met deze combinatie rondfietsen. "Puriteinen" kijken maar even een andere kant op :bier:
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Meegs schreef: do 16 juni 2022, 16:20
Over bikepacking ben ik nog niet uit. Voor in Nederland zou dat misschien fijner rollen met een lichte set 29" wielen dan deze dikke sloffen.
Zonder vering met bagage zijn die brede banden offroad best fijn, ook in Nederland. :-q
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Nu een "dikke" maand verder en de fiets is de afgelopen tijd regelmatig de schuur uitgeweest. Soms voor een lekker avond rondje cruisen over de dijk tussen Bunschoten en Nijkerk, maar inmiddels is de Bruh ook meermaals het bos in geweest.
Beetje gespeeld met de druk in de banden en dat rolt best lekker. Het is wel even wennen in vergelijking met de Canyon om wat "actiever" te rijden zeg maar. Maar het geeft vertrouwen genoeg en mul zand is ineens geen uitdaging meer om te ontwijken, maar juist om op te zoeken. Helaas is de grote zandverstuiving achter het dierenpark officieel verboden gebied om te fietsen, maar ik kon het toch niet laten om er een keer door heen te rijden.
Afbeelding

Moet alleen nog werk maken van de "spaghetti" bij het stuur.

Het stuur heb ik ook nog verder ingekort. 820 mm was me al vanaf het begin te breed, dus ik had het bij montage al ingekort tot 800 mm maar ook dat vond ik nog te breed (kreeg teveel last van mijn schouders), deze dus nog een stuk ingekort tot 770 mm (wat de maximale inkorting mocht zijn) en dat is veel fijner.
Wellicht in de toekomst nog eens kijken voor een carbon stuurtje van 760 mm, mijns inziens kan het nog wel iets korter.

Afbeelding

Ik twijfel alleen nog of ik er een bidonhouder op zet voor de korte avond ritjes. Om dan elke keer een drinkzak mee te nemen is ook niet echt fijn.
Plaats reactie