Marinobike (klein) Fatbike updates

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Bij mij had wel de poedercoat wat craquele bij de gusset na 3 maanden. En in 4130 was het met 470 reach niet het lichtste frame a 3360gr meen ik. Daarna de Pole gekocht, veel meer compliance :wink:
MarkMeisner schreef: do 3 maart 2022, 21:06 Heel bijzonder en gedurft, zeker meedoen met de BOTY dit jaar :D

Hoe zijn de frames van Marino? Is het laswerk een beetje netjes en is alles recht? Of krijg je echt waar voor je geld en is het allemaal zo zo? Zit al een tijdje te neuzen naar zijn/hun stalen fully.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die paintjob zal inderdaad de meningen verdelen.
Ik hou de mijne voor me ;-)

Maar een puike oplossing voor een paar rondslingerende wielen die je maar niet verkocht krijgt :-q
En een opvallende verschijning in het bos, daar kom je wereldwijd geen tweede van tegen. En dat is altijd een grote plus wat mij betreft...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

een leuke vrolijke fiets ,beter als al dat zwart dit brengt een glimlach op je gezicht :-D

Je had ook de velgen in die kleuren moeten doen
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dutch schreef: vr 4 maart 2022, 06:00 Daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Bij mij had wel de poedercoat wat craquele bij de gusset na 3 maanden. En in 4130 was het met 470 reach niet het lichtste frame a 3360gr meen ik. Daarna de Pole gekocht, veel meer compliance :wink:
MarkMeisner schreef: do 3 maart 2022, 21:06 Heel bijzonder en gedurft, zeker meedoen met de BOTY dit jaar :D

Hoe zijn de frames van Marino? Is het laswerk een beetje netjes en is alles recht? Of krijg je echt waar voor je geld en is het allemaal zo zo? Zit al een tijdje te neuzen naar zijn/hun stalen fully.
Hmm, interessant. De gedachten was ook om hem in NL bij mijn bevriende coater te brengen, dus daar maak ik me niet heel druk om. Gewicht is misschien een dingetje. Hij zou 700 gram meer wegen dan mijn Sour en dan komt de shock er nog bij. Een kilo bij mijn huidige 13.5kg is best wat.

Ontopic weer :D
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Die kg is het laatste wat je merkt denk ik. Gewicht is vaak overrated wat mij betreft.
Het gaat er (voor mij althans) meer om hoe de fiets fietst, veert, zich gedraagt bij het klimmen afdalen etc. Hetgeen waarvoor je een verende achterzijde wil.
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

Gewicht heb ik op dit moment nog geen idee van maar hij is lichter dan mijn Snowdon dat merk ik wel. De Snowdon is momenteel 14,6 kg dus de Marino zal onder de 14 kg zitten.
Nu ben ik zelf 1.95 m en 103kg dus hoeft van mij ook niet lichter .

Laswerk en kwaliteit is echt top valt mij zeker niet tegen
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

MarkMeisner schreef: vr 4 maart 2022, 12:12
Dutch schreef: vr 4 maart 2022, 06:00 Daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Bij mij had wel de poedercoat wat craquele bij de gusset na 3 maanden. En in 4130 was het met 470 reach niet het lichtste frame a 3360gr meen ik. Daarna de Pole gekocht, veel meer compliance :wink:

Hmm, interessant. De gedachten was ook om hem in NL bij mijn bevriende coater te brengen, dus daar maak ik me niet heel druk om. Gewicht is misschien een dingetje. Hij zou 700 gram meer wegen dan mijn Sour en dan komt de shock er nog bij. Een kilo bij mijn huidige 13.5kg is best wat.

Ontopic weer :D
Mijn stalen fully is niet veel lichter ben ik bang... Ik weet niet hoe lang je bent? Anders stap je er een keer op, op de veluwe. (XL Cotic FlareMax)

Ontopic: ik vind die paintjob wel gaaf, maar die onderbrekingen hoeft ook voor mij niet. Maarrrrr: whole a lot better dan standaard zwart...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

wamske schreef: vr 4 maart 2022, 15:56
MarkMeisner schreef: vr 4 maart 2022, 12:12

Hmm, interessant. De gedachten was ook om hem in NL bij mijn bevriende coater te brengen, dus daar maak ik me niet heel druk om. Gewicht is misschien een dingetje. Hij zou 700 gram meer wegen dan mijn Sour en dan komt de shock er nog bij. Een kilo bij mijn huidige 13.5kg is best wat.

Ontopic weer :D
Mijn stalen fully is niet veel lichter ben ik bang... Ik weet niet hoe lang je bent? Anders stap je er een keer op, op de veluwe. (XL Cotic FlareMax)

Ontopic: ik vind die paintjob wel gaaf, maar die onderbrekingen hoeft ook voor mij niet. Maarrrrr: whole a lot better dan standaard zwart...
176 (medium). Dat gaat niet helemaal passen :D Bedankt voor het aanbod wel!
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

MarkMeisner schreef: vr 4 maart 2022, 16:13
wamske schreef: vr 4 maart 2022, 15:56

Mijn stalen fully is niet veel lichter ben ik bang... Ik weet niet hoe lang je bent? Anders stap je er een keer op, op de veluwe. (XL Cotic FlareMax)

Ontopic: ik vind die paintjob wel gaaf, maar die onderbrekingen hoeft ook voor mij niet. Maarrrrr: whole a lot better dan standaard zwart...
176 (medium). Dat gaat niet helemaal passen :D Bedankt voor het aanbod wel!
:p tikkie te groot misschien dan. Er zit een dropper op, dus alleen wat gestrekt :lol:
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Gave paintjob. :-q
Gewaagd, daar houdt ik wel van.

Alleen jeetje wat zijn die weilen "minder mooi" :wink:
Qua gewicht zou ik me niet druk maken. Denk dat mijn Trek Farley ergens rond de 15,27 kg weegt (compleet dan met tasjes en reservebanden etc.)
Heeft ook de JJ in 4.0 erop liggen. Die rollen heerlijk soepel. Vooral nu de paden weer stoffig beginnen te worden ;)

Ik ben benieuwd hoe jou geo, op een fatbike, het bergaf op de trails zou doen :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Cool project!
Altijd als ik die FATbikes zie, wil ik er zelf ook eentje..
Ben benieuwd hoe hij bevalt en waar je hem zoal gaat uitlaten! 8)
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

Hannibal schreef: di 15 maart 2022, 23:08 Cool project!
Altijd als ik die FATbikes zie, wil ik er zelf ook eentje..
Ben benieuwd hoe hij bevalt en waar je hem zoal gaat uitlaten! 8)
Probeer 1 keer een fatbike en je wil niet anders meer 🤣🤣🤣

Vrijdag uitgelaten op Zeist/Austerlitz en afgelopen zondag toertocht Ameland. Wat een fijne bike is het geworden! Klimt prima maar dalen wat een genot😜
Voorvork afstellen is nog wel een dingetje en neemt wat tijd in beslag maar komt vast goed
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

Gisteren met detail werk bezig geweest!

Afbeelding
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ziet gaaf uit, maar houdt de verf op de schroefdraad🤔?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

Zijn oude ventielen gaat alleen op de dopjes en schroefje om het ventiel vast te zetten
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Plaats reactie