Specialized Levo SL - was in Noorwegen p.8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

sandercl schreef: vr 27 mei 2022, 08:42
Jamis Diablo schreef: do 26 mei 2022, 12:34 Ha, weer wat geleerd! Had geen clue dat schakelen invloed had op de walk assist.
Vandaar dat de ene keer het beter liep dan de andere...
Ja en je kan die walk assist ook gebruik om naar een lichter verzet te schakelen. Gewoon voorrem in houden achterwiel op tillen en schakelen.
Ik bedenk me nu dat dit bij mij niet gaat lukken, ik heb m'n rechterhand voor de voorrem nodig, links voor de walk-assist en hoe til ik dan nog het achterwiel van de grond... :D

De paar stukjes die ik vorige week van de fiets moest heb ik hem gewoon zonder assist geduwd. Dat ging redelijk goed, zeker makkelijker dan met de Merida. Die 5kg's verschil zijn echt wel merkbaar.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

kermit schreef: di 7 juni 2022, 15:07
sandercl schreef: vr 27 mei 2022, 08:42

Ja en je kan die walk assist ook gebruik om naar een lichter verzet te schakelen. Gewoon voorrem in houden achterwiel op tillen en schakelen.
Ik bedenk me nu dat dit bij mij niet gaat lukken, ik heb m'n rechterhand voor de voorrem nodig, links voor de walk-assist en hoe til ik dan nog het achterwiel van de grond... :D

De paar stukjes die ik vorige week van de fiets moest heb ik hem gewoon zonder assist geduwd. Dat ging redelijk goed, zeker makkelijker dan met de Merida. Die 5kg's verschil zijn echt wel merkbaar.
Stuur naar voren duwen en dan komt het achterwiel omhoog?

Schitterende foto's! Wat een trails, dat ziet er uitnodigend uit (die singletracks in ieder geval. Die rotssnelwegen niet echt.)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

"Snelwegen" valt nog wel tegen, zeker omhoog :D
Maar singletracks zijn leuker, da's zeker. Het is echter geen trailcenterweek met alleen maar singletracks. Het zijn dagtochten waar je vanalles tegenkomt, verharde wegen (weinig), lange klims, technische stukjes, loopstukken (weinig)... je weet 's ochtends niet wat je die dag allemaal gaat zien. Dat is ook een leuk aspect van zo'n week vind ik.

Verderop in de afdaling van de Ventoux kwamen we nog door een bikeparkje, dat was heel erg leuk. Superflowy, kombochten die precies goed lagen en sprongen waar je -als je de skills hebt- flink airtime kon pakken. Mijn airtime was gematigd maar niet minder leuk :-D
Ik (iedereen, incl. gids) baalde wel van die in het water gevallen laatste dag. Zou wellicht de mooiste rit van de week zijn... Maar het water kwam met bakken uit de lucht tot ver in de middag.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie beelden.
Goed opgelost met dat stukje stof en de vrijloop :-q

Maar heeft Jos z'n haar geknipt? :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooie beelden en leuk verhaal :-q
Ik stond verleden jaar kort ongepland in de buurt van de Ventoux maar kon niet omhoog ( met de gravelbike op de weg) omdat de Tour er de volgende dag langs kwam. Alles afgesloten en vol in opbouw. Leek toch wel een mooie omgeving, ook voor bv gravel/ mtb light tochtjes?

Levo > 1500 hm met extender voor 18kg fiets klikt goed ! Ik neem tenminste aan dat de extender ook een stuk minder weegt dan je 2e Merida accu ( en op je frame zit ipv in je rugzak?) .
Zo te zien lijkt de Levo sterk genoeg voor het steviger klimwerk, zonder veel nadelen tov bv de Merida ?

Afneembare cassette body's zijn niet altijd handig inderdaad, ik stond laatst met een wielwissel van mijn gravelbike met cassette in mijn handen....... :-{ . Hoop gedoe met palletjes inderdaad en goed idee met strookje doek ( of biba rubber oid) .
Adwin van eijk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 14:14
Mijn mountainbike: Komt te weinig buiten
Contacteer:

Mooie beelden Paul,

Ik had er graag bij geweest, maar dat mocht helaas niet zo zijn.
alles bij elaar toch wel een mooie week geweest, met de nodige "Jos" navigatie uitdagingen en route's ?
Ook goed om te horen dat de Levo SL goed bevallen is,
Lijkt mij dan niet zo'n lastige beslissing , om te kiezen tussen de 2 E-bikes.
De Levo lijkt me voor hier in NL altijd al de meer geschikte bike, en daar fiets je toch het meeste,
en je hebt nu bewezen dat het met de hoogte meters ook wel lukt.

Succes met je keuze :-q
Het is te leuk om niet te doen
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Mooi verslag Kermit, ziet er uit als een lekkere week. Jammer van die laatste dag met regen.

Wordt dan nog een harde dobber als de Specialized goed is bevallen welke je eventueel wilt gaan houden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat is het zeker, want de Merida bevalt niet "gewoon goed" maar voelt voor mij als een maatpak.
En ook al is de ondersteuning van de SL genoeg (in trail), als je de Merida in trail rijdt heb je serieus meer "punch". Wat op technische klims echt een voordeel is. De nadelen zijn alleen de extra benodigde accu (in het buitenland) en het gewicht zodra je niet op de fiets zit.

De extender van de SL is veel lichter, 1kg tegen 2.6kg. En inderdaad in de bidonhouder en niet in de rugzak.

Volgens Jos was er prima relaxed te fietsen in de omgeving van de Ventoux. Buiten het seizoen veel rustige landweggetjes en ik heb ook aardig wat eenvoudige onverharde paden gezien.
De gite die wij hadden is echt een aanrader als je van een sfeervolle rustige plek houdt
https://www.loucardalines.fr/album-photo/
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En nog enkele plaatjes van de week...

sur place, oh nee, trackstand heet dat tegenwoordig :roll: :D
Afbeelding

kort maar erg gaaf stukje:
Afbeelding

Speelterrein:
Afbeelding

Lange en vooral ook warme klim...
Afbeelding

Begin van de afdaling door de Combe Malaval:
Afbeelding

Oversteekje ergens in de Terres Noires:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi daar.
sur place, oh nee, trackstand heet dat tegenwoordig
Als je in Frankrijk bent heet het nog gewoon een sur place :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De extra punch van de Merida heb je gemist op de SL?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja en nee... Ja want het is gewoon fijn om die ter beschikking te hebben.
En nee want ik kwam met de SL ook gewoon overal boven. En ook nog zo ver voorin dat ik net als andere jaren relatief weinig op de gemaakte foto's en filmpjes te zien ben :D

Maar ik heb gisteren -voor het eerst sinds de Merida er mee kapte- weer een klein stukje op de Merida gereden en dat voelde meteen zo lekker dat ik er wel uit ben... Dus deze Levo SL komt binnenkort toch te koop.

Het is lastig uit te leggen wat die Merida (voor mij) zo'n topper maakt maar het gevoel op die fiets is elke keer weer "wow!!" Het zit 'm in meer dan alleen die krachtiger motor, dat ding is gewoon een maatpak voor mij.
Als ik de SL gekocht had zonder de Merida ervaring vooraf was ik er perfectly happy mee geweest. Want het is gewoon een heerlijke fiets, ik kan niet zeggen dat er iets niet goed aan is. En ik ga hem ook wel missen, want het lagere gewicht heeft echt zo z'n voordelen.

Had ik onbeperkt ruimte en budget zou de SL gewoon blijven maar dat is niet zo. En met die wetenschap kan ik voor mezelf geen twee zulke prijzige fietsen die zoveel overlappen qua inzetgebied verantwoorden. Dus de knoop is doorgehakt...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

kermit schreef: vr 10 juni 2022, 09:10
Had ik onbeperkt ruimte en budget zou de SL gewoon blijven maar dat is niet zo. En met die wetenschap kan ik voor mezelf geen twee zulke prijzige fietsen die zoveel overlappen qua inzetgebied verantwoorden. Dus de knoop is doorgehakt...
:o 2 electrische fully's klinkt voor mij als een onbeperkt budget.. :wink:

Gave foto's, in een mooi gebied.
De zin in de zomervakantie in de Pyreneeën begint nu wel ernstige vormen aan te nemen.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

erwin.burgers schreef: vr 10 juni 2022, 09:26 ... :o 2 electrische fully's klinkt voor mij als een onbeperkt budget.. :wink:
De insteek was vanaf het begin dat er maar één van de twee zou blijven dus het grootste deel van de investering in de SL is een tijdelijke. Wat afschrijving is natuurlijk wel ingecalculeerd.

Ik ben amper een week thuis maar ik heb ook alweer zin om met een fiets in een of ander berggebied te vertoeven... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tja, de Levo vind ik mooier dan de Mérida.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie