Specialized Levo SL - was in Noorwegen p.8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16808
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 4 juli 2022, 14:52 Mooi filmpje van de kale berg. :-q
Op de terugweg van Morzine was ie goed te zien en heel even gedacht af te slaan.
Maar ik was toch bang dat het tegen zou vallen na een week met de lift omhoog :wink:
De klim over de weg is al stevig, onverhard wordt-ie nog een stuk pittiger :tong

Ik had die dag mijn bandenpech, vrij snel na het begin van de afdaling een snakebite in een met latex gevulde binnenband... op dat vrij snelle stuk over redelijk grove keien.
Nadat we dat gefixt hadden (zie eerdere post hier) onverhard afgedaald naar Chalet Reynard. Vanaf daar heb ik samen met de gids/Jos de weg genomen omdat als mijn band onverhoopt weer problemen zou geven het erg lastig zou zijn om hulp te regelen. De beide anderen zijn nog wel onverhard verder gedaald, van wat ik zo op dit filmpje zie heb ik best een leuk stuk gemist :(( :D
Maar dat zijn van die dingen die kunnen gebeuren op zo'n rit. Dat we de laatste rit bij de Terres Noires niet gedaan hebben vanwege het hele slechte weer vind ik een groter gemis...

Al met al vond ik het een mooie week, maar het echte hooggebergte zoals in de andere jaren spreekt mij toch wel iets meer aan dan de Provence.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

kermit schreef: ma 4 juli 2022, 10:54 Gisteren "per ongeluk" weer op de Levo gefietst. Per ongeluk, ik was namelijk eigenlijk van plan de Merida te pakken maar ik had met mijn suffe hoofd de accu's van de Levo opgeladen :D
Nog niet verkocht?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16808
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Niemand wil 'm ;-)
Onbekend maakt onbemind wellicht. Voor iedereen die wel een klein beetje hulp wil maar ook het gevoel wil houden "gewoon te fietsen" is het echter de ideale e-mtb. En persoonlijk vind ik de geometrie ook zeer geslaagd.

Vanwege lichte twijfels heb ik 'm ook nog nergens anders geadverteerd en op het forum de ad niet meer omhoog gezet. Ik moet/wil eerst nog eens het terrein in met de Merida voor een vergelijking wat korter op elkaar. Maar ik vrees dat kiezen ook daarna moeilijk blijft omdat het allebei heerlijke fietsjes zijn met hun eigen sterke kanten.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

kermit schreef: di 5 juli 2022, 09:28 Niemand wil 'm ;-)
Onbekend maakt onbemind wellicht. Voor iedereen die wel een klein beetje hulp wil maar ook het gevoel wil houden "gewoon te fietsen" is het echter de ideale e-mtb. En persoonlijk vind ik de geometrie ook zeer geslaagd.

Vanwege lichte twijfels heb ik 'm ook nog nergens anders geadverteerd en op het forum de ad niet meer omhoog gezet. Ik moet/wil eerst nog eens het terrein in met de Merida voor een vergelijking wat korter op elkaar. Maar ik vrees dat kiezen ook daarna moeilijk blijft omdat het allebei heerlijke fietsjes zijn met hun eigen sterke kanten.
Nou niemand wil 'em is wel een beetje een groot statement... :tong
Ik wil 'em best wel van je overnemen, maar dan gaat mijn partner weer zeggen dat een andere fiets het veld moet ruimen en daar heb ik geen zin in.

Wel een mooi filmpje van de Mont Ventoux rit.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16808
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ben toch maar begonnen met de Levo weer terug naar origineel om te bouwen. Gisteren, vork en stuur & pen omgewisseld, dus nu weer met een Fox 34 en eigen merk cockpit. Binnenkort de wielen ook even doen en dan is hij op de gripshifter na weer origineel.
Omdat er op het forum weinig animo lijkt te zijn dan ook maar eens op MP gaan zetten denk ik.

Eigenlijk zou ik hem er ook wel bij willen houden maar je kunt niet alles hebben :((
De boel staat hier echt te vol, kan nu niet eens bij m'n werkbank zonder eerst een paar fietsen te verplaatsen. Of ik moet de Snowdon verkopen, eh, durf ik dat hardop te denken... :o :oops:

Je ziet soms amper dat het een e-mtb is :-D
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

De Snowdon verkopen ga je spijt van krijgen. Hooguit dat je het frame als decoratie kan weghangen. Ik heb zo’n zelfde dilemma met de Orange, ik gebruik ‘m sinds ik de Nicolai heb erg weinig. Maar wegdoen kan ik niet.

Ik vind de Levo overigens wel mooier dan de Merida. Maar jouw liefde voor de Merida is wel bekend :winkie:
“Old, not obsolete”
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16808
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een onderdeel van het ruimteprobleem is ook dat ik mijn motor niet weg kan doen. Die heb ik 36 jaar geleden nieuw gekocht en ik heb al vaak met de gedachte gespeeld maar daadwerkelijk te koop zetten blijkt telkens nog een mentale brug te ver.

De Snowdon vind ik ook nog steeds gruwelijk mooi maar het is wel de fiets waar ik veruit het minste op rijd. Er gaat toch een stuk lol in het biken verloren als je geen leuk tempo meer kunt trappen dus ik grijp heel snel naar de Merida of -de laatste tijd- de Levo.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Motor en Snowdon opslaan in een Shurgard?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurriaan schreef: do 28 juli 2022, 11:09 Motor en Snowdon opslaan in een Shurgard?
En dan tot in lengte van dagen huur betalen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Prachtige omgeving en dito camerawerk :-q

Tijd om weer eens die kant op te gaan .....
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou de Snowdon aan de muur hangen, gezien je overweldigende voorkeur voor gemotoriseerde tweewielers :-{
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: do 28 juli 2022, 12:56 Ik zou de Snowdon aan de muur hangen, gezien je overweldigende voorkeur voor gemotoriseerde tweewielers :-{
Dat wilde ik ook voorstellen.
Netjes poetsen, mooi plekje aan de muur, spotje er op.
's avonds naar de Snowdon kijken en overdag de Merida afraggen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ThaSingleTrackMastah schreef: do 28 juli 2022, 11:38
Jurriaan schreef: do 28 juli 2022, 11:09 Motor en Snowdon opslaan in een Shurgard?
En dan tot in lengte van dagen huur betalen?
Beter dat dan met pijn in het hart verkopen of in de weg laten staan.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, eerst 5 of 10 jaar huur betalen (€125/mnd)en dan alsnog wegdoen.
En er dan achter komen dat het geen knaak meer waard is, itt 10 jaar geleden.
Maar Shureguard zal vast goed verdienen aan zulk sentiment.
Ik bewaar ook graag, maar niet ten koste van.

Shureguard is leuk, als je tijdens een verhuizing of verbouwing ff je spul kwijt moet.

Maar we dwalen af.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16808
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wij hadden onze spullen bij Allsafe opgeborgen voordat we gingen verhuizen ;-)

Aan de muur in de garage is geen plek, daar staat of hangt de boel gewoon vol. En in huis gaat het niet worden, mijn vriendin doet helemaal niet moeilijk over mijn gehobby maar daar trekt ze denk ik -en dat begrijp ik volkomen- wel een grens :D

Ach ja, luxeproblemen.
Ik heb het nu beter dan ooit qua huis & ruimte.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie