Meta to Whistler

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

Na de afgelopen jaren op een Starling Murmur gereden te hebben werd het tijd voor iets anders. Op singletracks beviel de starling goed mede door de flex en de coil erg veel grip. Helaas had hij voor mij teveel flex in bikeparken. Mede daarom reed ik in bikeparken met een downhill fiets. Voor komende zomer staat 3 weken fietsen in Canada op de planning met oa. 5 dagen Whistler. Dit wilde ik niet doen met de Starling dus afgelopen september de Commencal Meta besteld met levering in December. Helaas duurde het wat langer en is de fiets begin februari geleverd. Ondertussen ongeveer 350km mee gefietst in oa Remouchamps, Willingen en witten.

Afbeelding

Afbeelding

De fiets heeft ondertussen wat upgrades zoals xx1 groep, ztr flow wielset en shimano xtr/saint remset foto hiervan binnenkort.

actiefoto's:

Enduro clubwedstrijd Licht Verzet Freeride
Afbeelding

Roadgap Willingen
Afbeelding

Specs:
Frame: Commencal Meta AM maat Medium lengte berijder 1,82
Vork: Rockshox Yari 170mm veerweg
Demper: Rockshox deluxe select
Drivetrain: Sram xx1 met Hope crank 165mm lengte
Remmen: Xtr hendels met saint calipers
Balhoofd: Acros
Stuur: Funn
Stuurpen: Ride alpha freeride 40mm
Grips: Odi longneck
Wielen: Notubes flow
Banden Maxxis assegaai voor Maxxis dissector achter
Dropper: Crankbrothers highline 170mm drop
Zadel: Fisik alpaca x5
Bashguard:
Pedalen: Dmr volt afgewisseld met crankbothers mallet ligt aan het terrein.
Laatst gewijzigd door rensMTB op do 28 april 2022, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Wat een gave bak is dat :-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Vette bak en goeie actiefoto's! :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Nice, ziet er echt retestrak uit!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

💯

Strakke bak, erg mooi in detail. Sleek looking MF. :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

:-q voor de foto's
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hele mooie fiets! Veel plezier in Whistler, wel foto's plaatsen hier :-q Zo te zien gebruik je hem al goed.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Enorm gave fiets! Waar ga je verder nog heen in Canada?

Kan trouwens Sun Peaks bikepark en natuurlijk de trails rond Squamish ook enorm aanbevelen, enorm veel plezier gehad in beide plekken een paar jaar geleden. Plus Sun Peaks is een stuk rustiger dan Whistler.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Gave fiets! Ik twijfel zelf nog tussen de AM en de TR is de AM ook nog leuk op NL trails rondom nijmegen ?
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

drBunhead schreef: do 28 april 2022, 08:44 Enorm gave fiets! Waar ga je verder nog heen in Canada?

Kan trouwens Sun Peaks bikepark en natuurlijk de trails rond Squamish ook enorm aanbevelen, enorm veel plezier gehad in beide plekken een paar jaar geleden. Plus Sun Peaks is een stuk rustiger dan Whistler.
Heb geen strakke planning enige wat vast staat is de derde week Whistler daar heb ik afgesproken met een vriend. Wil beginnen op de northshore en dan naar boven. Nog tips voor trails die ik niet mag missen in Squamish?
Mjelnir schreef: do 28 april 2022, 08:50 Gave fiets! Ik twijfel zelf nog tussen de AM en de TR is de AM ook nog leuk op NL trails rondom nijmegen ?
Zou altijd voor de AM gaan die 20mm extra veerweg weegt bijna niks extra. Geo verschilt niet heel veel met de TR. Zelf ga ik op de Meta geen trails rijden rond nijmegen zeker met de banden die ik erop heb. Voor nijmegen pak ik de hardtail.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Mjelnir schreef: do 28 april 2022, 08:50 Gave fiets! Ik twijfel zelf nog tussen de AM en de TR is de AM ook nog leuk op NL trails rondom nijmegen ?
Zou altijd voor de AM gaan die 20mm extra veerweg weegt bijna niks extra. Geo verschilt niet heel veel met de TR. Zelf ga ik op de Meta geen trails rijden rond nijmegen zeker met de banden die ik erop heb. Voor nijmegen pak ik de hardtail.
Daar rij ik nu ook de routes mee rondom nijmegen en dat bevalt prima :) maar wil graag de ruigere trails in het buitenland erbij doen, En zoek een beetje naar een Do it all fiets.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Ik heb vooral trails in het "diamond head" gebied gereden. Dit werd aanbevolen door de LBS om heen te gaan aangezien mijn collega nieuw was in het mountainbiken en alleen flow trails wilde fietsen. Half nelson, pseudo-tsuga, meadow of the grizzly zijn een paar hele mooie. Daarnaast heb ik ook Angry M(idget) gereden is een leuke tech trail.

Bereid je wel voor op lekker veel (al dan niet op de weg) klimmen daar, of je moet een shuttle hebben. Dat heeft er voor gezorgd dat we niet veel naar Squamish zijn gegaan, mijn collega vond de lift in de bikeparks een veel betere manier om omhoog te gaan en ik kon hem daar geen ongelijk in geven. :tong

Zou ook vooral naar de LBS daar gaan en rondvragen naar de beste trails, lui zijn daar zo behulpzaam als maar kan. Corsa cycles is een hele goede en behulpzame shop.

Als je in Whistler bent en je zoekt een trail buiten het park. Lord of the squirrels is een prachtige trail.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Rens heeft geen shuttle nodig, die fietst fluitend omhoog. :)
Dikke fiets hoor, en tof dat je hem gaat uitlaten in Whistler (met Henk toch?)
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

rensMTB schreef: do 28 april 2022, 09:38 Nog tips voor trails die ik niet mag missen in Squamish?
De slabs bij Alice Lake! Foto onder is op In-N-Out-Burger, die zit ongeveer in het midden qua moeilijkheid. Van wat ik heb gereden is Room with a View is denk ik een van de makkelijkere en zijn Hueso en Penthouse de moeilijkere (double black), maar er zijn er nog veel meer.

Afbeelding

Bij Diamond Head / Quest University zijn de trails die drBunhead noemt goed voor het meer flowende werk. Mijn favoriet in die hoek is Somewhere Over There, goede mix van tech and flow met ook een aantal kleinere slabs.

Alles staat op Trailforks.
rensMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: do 2 april 2015, 20:25

Bedankt voor de tips ga de trails opzoeken op trailforks.
Plaats reactie