⚡️Stereo Hybrid 160'ers (S & A)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

cheeta schreef: za 2 juli 2022, 17:59 Waarom zou je van alle mogelijkheden die je hebt in Belgie (en niet significant verder weg of dichterbij) de ROC Enduro in Houffalize gaan rijden?
Voor sommigen is dat misschien mooi genoeg?
“Old, not obsolete”
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

cheeta schreef: za 2 juli 2022, 17:59 Waarom zou je van alle mogelijkheden die je hebt in Belgie (en niet significant verder weg of dichterbij) de ROC Enduro in Houffalize gaan rijden?
Sorry dat ik niet " in jouw plaatje " pas ... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Maar eens rustig de tijd genomen om de elektrische bekabeling wat fatsoenlijker te maken , de kabel vanaf de motor naar de Kiox 300 was te lang en kwam uit het frame met een lusje en weer terug de houder in , dus de kabel wat meer in het frame verwerkt zodat er wat minder te zien was .

Afbeelding

De S van nieuw rubber voorzien wat weer beter smoelt bij het frame , en ook voor de komende tripje van 3 weken in Oostenrijk .

Afbeelding

Beide bike's voorzien waar nodig van vetten , oa cranks, balhoofd.Was eigelijk mijn eigen service beurt na 1500 Km 8) .

Ook de XT M8100 derailleur's uit elkaar gehaald en de Pulley's gesmeerd en overgestapt van Lube naar Wax voor de kettingen.
Dus eigelijk zijn de fietsen in topstaat voor de 3 weken HM's en Km's ....

Ook nog maar een Fullface Mips helmpje gescoord voor de Downhill trails , en nog onderweg zijn de Fox Head Dirtpaw handschoenen .....

Afbeelding
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Veel plezier en probeer de helmen niet te gebruiken :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dat heb je netjes gedaan met die bekabeling, ziet er goed uit. Deftig helmje ook. :-q

Veel plezier daar. :bier:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

De Fox helm was een beetje een gok, wat reviews gelezen en ervaringen met de Oneal , gekozen voor deze " lichtgewicht" , helemaal toen ik gisteren nog even keek naar de specs ,waar ik de helm had gekocht, en deze nu bijna 40% duurder is geworden :roll: :-{

De verwisselbare en wasbare padding was ook een pré, en de pasvorm is goed .Ben wel benieuwd als we gaan klimmen om vervolgens te gaan downhillen met deze helm op m'n knar .

Afbeelding
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Have fun in Austria :-q

Ben benieuwd naar je ervaring met de Fox.
Bij mij irriteerde de rand vd mips op mn voorhoofd.
De padding bleef daar maar niet op zn plek zitten.
Uiteindelijk de padding op een paar plaatsen met wat tape vast gezet..
En de mips maakt herrie als je snel over een wortelsectie rijdt.
Dat klinkt alsof ze met takken op je helm slaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Het zijn toch aardige alleskunners die Cube Stereo Hybrid 160'ers , hier in Oostenrijk e nodige Km's en hoogtemeters mee gemaakt en de bike's blijven ons telkens weer verbazen , hoe goed ze het doen in Oostenrijk .Ook diverse rode en blauwe trails downhill mee gereden in droog en nat weer , en dat gaat bovenverwachting ook goed, denk ook dat de veerweg , 160 , daar debet aan is . afgelopen dagen was het in de ochtend regenachtig waardoor de blauwe en rode Downhill lijnen redelijk glad zijn, maar dat gaat goed. De Magic Mary's en Big Betty's in 2.4 houden zich prima .

Ook nog 4 enduro trails gereden voor de Emtb , zoals : BIG epic, E-tyroll,E black Lion , E-tyrol Deluxe , mooie uitzichten en lekker trails ,lekker eten en drinken onderweg ,terwijl de Accu's werden bijgeladen .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



De ondergrond varieert van gravel. bospad, wortel paden, rotspaden , rockgarden of een combi daarvan , maar daar heeft de Hybrid geen moeite mee , misschien ook mede het extra gewicht dat de Bike's redelijk " voorspelbaar zijn " in het rijgedrag .

Het weekend even het "world games of mountain biking" bijwonen ,en kijken of we volgende week nog wat km's kunnen rijden 8) .

https://www.saalbach.com/en/events/worldgames
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

En daar gingen we weer : naar bijna naar 2000 mtr hoogte geklommen om vervolgens weer de Hochalm trail te pakken , lekker nat , glibberig en ... :winkie:



Afbeelding

Afbeelding

:winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Goed bezig met ze 2e in Saalbach / Hinterglemm :-q
Hoop dat jullie nog wat zonneschijn krijgen, maakt het toch ff wat leuker met rijden, en dan zien wij mooiere foto`s :bier:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Mooie plaatjes en dito omgeving! Volgend jaar ook maar eens bekijken, dit ziet er uitnodigend uit :-q
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Na het laatste downhill avontuur , merkte ik dat de " knock block " niet meer in het midden zat , tijdens de blauwe en rode trails niks van gemerkt , maar zag ook dat de topcap van Acros gescheurd is :roll: , blijkbaar bij het vervangen van de stuurpen iets te vast gedraaid dat plastieke gevalletje :evil:
Gelukkig heb ik een aardige voorraad spareparts meegenomen :roll: :) en dus maar weer de knockblock netjes in het midden gezet , zodat de stuuruitslag naar beide zijde's weer gelijk is en er maar een Hope topcap gemonteerd .
Gisteren de laatste ( Oostenrijkse) maaltijd op 1900 mtr hoogte genuttigd . :bier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Acros is echt crimineel dure troep waar je bij YT, Canyon en Cube mee opgescheept wordt :D

Mooie plaatjes
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mooie plaatjes idd, lekker schnitzeltje ook. Ik kan alleen maar jaloers kijken hier op de bank, dat zijn de trails die ik ook rijden wil. Helaas ben ik de enige in mijn gezin die daar zo over denkt. :-?

Die Acros topcap heeft het bij mij ook niet lang overleefd. Dat ze überhaupt hun naam op zulke rotzooi willen hebben staan begrijp ik al helemaal niet.
Plaats reactie