Propain Hugene: Willingen P2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Gave bike hoor! Ook leuk dat je ze niet heel vaak tegenkom op de routes, behalve in Winterberg dan, daar stikt het ervan.
De kleur is ook heel vet!
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

38x10 schreef: do 19 mei 2022, 12:09 Ermelo ligt een stukje weg voor mij helaas.

Banden (wielen) zou ik sowieso wisselen tussen binnen en buiten de grenzen. Ik zal eens wat maten in een geometrie-vergelijker gooien. Wil ook met een zo lang mogelijke dropper gaan rijden, en dat pleit (zeker met mijn korte pootjes) juist weer voor een M. Waarom heb jij voor de 140mm en niet voor de 150mm vork gekozen? Juist die extra dikke vorkpoten (en een beetje meer veerweg) lijken me prettig als je de fiets regelmatig een berg af jaagt.
Volgens mij is de dikte van de poten bij beide gelijk meen ik en is deze Pike ook te upgraden naar 150mm. Op mijn binnenpoten staan de SAG waardes voor zowel 140mm als 150mm. In de configurator van Propain zelf gaven ze ook enkel de 140mm optie wat mij deed vermoeden dat de fiets het beste werkt met 140mm.

Maar uiteindelijk zal de fiets minder gebruikt worden in het buitenland dan hier simpelweg omdat ik niet de mogelijkheid heb om elk weekend naar het buitenland te gaan. Dus kijken hoe dit bevalt en extra kan dan altijd nog (naar mijn weten).

Qua banden denk ik dat ik inderdaad een snel setje wil voor binnenland, gewoon RaRa of iets vergelijkbaars van Maxxis. En dan maar wat Stans No Tubes kopen voor het wisselen :tong
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Volgens mij heb je gelijk. Ik keek alleen bij de Fox opties.
RaRa/RaRay combi is prima voor hier. Zien er zelfs op mijn tallboy al ielig uit, zeker als ik de set met trekkerbanden er net heb afgehaald, maar rijdt wel zo prettig. Ben erg benieuwd naar je rij-ervaringen!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Gister heeft de Hugene zijn eerste serieuze test gehad in Willingen(en ikzelf trouwens ook). Ik had nog geen referentie met een fully en ook niet met een bikepark dus ik kan het nergens mee vergelijken.

Het enige zinnige wat ik erover kan zeggen is dat de fiets mij als beginner erg veel vertrouwen geeft en ik alle lijnen heb kunnen rijden in de loop van de dag. Daarbij hielp het ook dat er wat mensen van hier mee waren die wat meer ervaring hadden dus bedankt daarvoor. :bier:

Ook heeft de Hugene zijn eerste crash al meegemaakt, maar gelukkig geen schade aan de fiets als gevolg. Zelf moet ik even een paar dagen rustig doen i.v.m. een gevoelige rib en schouder en zal er een nieuwe helm moeten komen 😅.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, het was een leuk dagje 🙂

De fiets irl gezien en zelfs een afdaling mogen besturen. Vond 'm lekker speels en lichtvoeting aanvoelen.

Leuk om te zien dat je het naar je zin had, al schrok ik wel van die crash voor m'n ogen op de startheuvel van de DH. Gelukkig is het met een redelijke sisser afgelopen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het was idd een leuke dagje en ik was best onder de indruk van hoe jij je staande hield. :-q Jij rijd ons ouwe lullen er binnen een jaar uit. :lol:

Maar alleen als je je dropper gebruikt waar die voor bedoeld is. :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding

Selfie van zaterdag? :-D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

:winkie:
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Allemaal leuk en aardig, maar waar kan ik mij de volgende keer aanmelden voor een dagje Willingen? :winkie:
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Dice Oldskool schreef: ma 30 mei 2022, 19:54 Het was idd een leuke dagje en ik was best onder de indruk van hoe jij je staande hield. :-q Jij rijd ons ouwe lullen er binnen een jaar uit. :lol:

Maar alleen als je je dropper gebruikt waar die voor bedoeld is. :winkie:
Ervarend leren noemen ze dat toch :lol:
In een klap geleerd dat ik hem niet moet vergeten en meteen overtuigd van het nut van een dropper :bier:
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Afbeelding

Bijna een jaar verder en het allround character van de fiets is redelijk getest afgelopen jaar. Nederland, Duitsland, Oostenrijk, normale xc routes, bikepark, naturetrails.... eigenlijk kan die alles!

Ok het is niet de snelste, niet de lichtste, niet de beste klimmer en ook niet de beste daler maar dat kan je ook niet verwachten van een do-it-all fiets maar op al die punten scoort hij naar mijn mening wel een dikke voldoende.

Omdat ik zelf ook in een jaar tijd wat grenzen heb verlegd komt er wel een N+1 voor de buitenlandtrips die wat ruiger zijn maar dat betekend niet dat de Hugene verwaarloosd gaat worden :winkie:
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Nog belangrijker is dat je nu ook weet hoe je dropper werkt. :winkie:
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Dice Oldskool schreef: za 21 januari 2023, 17:01 Nog belangrijker is dat je nu ook weet hoe je dropper werkt. :winkie:
Afbeelding

Was overigens tot op heden wel mijn enige valpartij!
Even hout zoeken om af te kloppen.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Volgens mij zag ik jou vanmiddag wachten om de Leuvenumseweg over te steken. Een zandkleurige Propain, zo vaak zie je die namelijk niet.

(Ik zat in de auto anders had ik je wel effe aangesproken.:wink: )
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Giant-E schreef: za 21 januari 2023, 18:26 Volgens mij zag ik jou vanmiddag wachten om de Leuvenumseweg over te steken. Een zandkleurige Propain, zo vaak zie je die namelijk niet.

(Ik zat in de auto anders had ik je wel effe aangesproken.:wink: )
Ik heb inderdaad vanmiddag Harderwijk en Ermelo gefietst dus dat kan kloppen :wink:

Ik heb hier in de omgeving nog geen zelfde gezien inderdaad. Alleen TenZNL met zijn Hugene maar die is felgeel :-D
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Plaats reactie