SSSS: Redline Monocog 29-er, kleine updates.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Sinds de bouw van de Lapierre voor mijn oudste jongen en met name de eenvoud vh singlespeed rijden, wilde ik dit zelf ook weleens gaan proberen. Omdat ik relatief ver van enigszins een leuke route woon en ik de fiets dan eigenlijk achter de auto moet hangen, wilde ik er graag een fiets bij hebben voor een rondje op de weg of geschikt voor eens een gravelpaadje o.i.d. Een gravelbike of racefiets vind ik bij mijn postuur (om met de woorden van Dries te spreken, "pakhuis Hollands welvaren") niet passen. De Nicolai en de Orange zijn ook niet echt ingericht voor een rondje over de weg.
Zonder echt gezocht te hebben, kwam ik op Marktplaats bij toeval en voor leuk geld een echte singlespeed tegen.

Een 2008 Redline Monocog 29-er. Staal, star en singlespeed. Ding stond ook nog in de buurt, snel een afspraak gemaakt en vd week opgehaald.
Het is echt een grappig ding om op te rijden, wel heeft ie nog wat aandacht nodig/wil ik wat zaken veranderen. Momenteel staat ie op Schwalbe Nobby Nic en een Rock Razor. Leuke bandjes, maar niet voor op de weg. Ook de remmen, Magura nog wat, is niet naar zin. Ohja zadel en grips ook niet. :winkie:

Setje SLX remmen gekocht via Marang hier op het forum en vandaag ontvangen. Fabric Scoop zadel van Klitse overgenomen en een bestellingkje gedaan bij BC. Niets fancy, maar gewoon doelmatig en nog enigszins betaalbaar. Een setje Specialized Renegade Control T5 bandjes in 29 x 2.35, 3min19sec flats en 3 min19sec grips.

Uiteraard een plaatje (let niet op de tuin, die is under contstruction):
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marco79 op wo 13 juli 2022, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Leuk no-nonsense fietsje. Onder het motto, op een oude fiets moet je het proberen kun je mooi kijken of SSSS iets voor je is.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

En anders een setje Bleumels erop knooien, bashguard als bescherming voor de broek en er dan een urban cruiser van maken.
“Old, not obsolete”
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Fiets is ook nog under construction? Gezien de wat vage leidingloop?

Geinig ding, Marco. Ik heb een tijdje op een SSSS Inbred gereden, op de wat vlakkere routes. Erg leuk! Alleen mijn knieen trokken het wat minder goed, maar als ik 25kg lichter was geweest...
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

SSSS is gewoon het summum, niks wegbandjes! Dikke noppen en rap 't bos in!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Lol, dat is mijn oude framepje dat wat omzwervingen heeft gemaakt.
Puik ding, heeft de nodige 2e plaatsen op NK's gehaald :winkie:

Ik zag 'm al op MP staan.

Heel veel plezier ermee, leuke ragbak kun je ermee maken.

Dat ja! 17-18 september NKSS in Helmond, dus trainen die benen!

https://www.facebook.com/groups/761416788168056
Everybody bought a new bike!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

baron062 schreef: wo 1 juni 2022, 16:58 Fiets is ook nog under construction? Gezien de wat vage leidingloop?

Geinig ding, Marco. Ik heb een tijdje op een SSSS Inbred gereden, op de wat vlakkere routes. Erg leuk! Alleen mijn knieën trokken het wat minder goed, maar als ik 25kg lichter was geweest...

Die remmen zijn niet veel soeps. De leiding is ongeveer 3 meter lang ofzo, daarom zit ie er denk ik zo omheen gewikkeld. Officieel is ie ook niet bedoeld voor hydraulische remmen, daarom zit ie nu ook met tie wraps vast. Ik wil de kabelgeleiders niet uitboren, dus ik laat het voorlopig zo. Misschien met van de plakkertjes.

Als de conditie wat beter wordt, wil ik het weleens proberen om `m uit te laten op 1 van de routes hier in de omgeving. Al zou Staphorst nog met kunnen. Rijssen lijkt me ook gaaf.
wamske schreef: do 2 juni 2022, 08:19 SSSS is gewoon het summum, niks wegbandjes! Dikke noppen en rap 't bos in!
Wegbandjes komen er niet op, maar wat lichters dan wat er nu op zit wel.

asphaltdude schreef: do 2 juni 2022, 11:39 Lol, dat is mijn oude framepje dat wat omzwervingen heeft gemaakt.
Puik ding, heeft de nodige 2e plaatsen op NK's gehaald :winkie:

Ik zag 'm al op MP staan.

Heel veel plezier ermee, leuke ragbak kun je ermee maken.

Dat ja! 17-18 september NKSS in Helmond, dus trainen die benen!

https://www.facebook.com/groups/761416788168056

Hah it`s a small world after all. :winkie:
Even de puntjes op de i, zoals hierboven genoemd en dan idd knallen met het ding.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Marco79 schreef: do 2 juni 2022, 11:56 Die remmen zijn niet veel soeps. De leiding is ongeveer 3 meter lang ofzo, daarom zit ie er denk ik zo omheen gewikkeld. Officieel is ie ook niet bedoeld voor hydraulische remmen, daarom zit ie nu ook met tie wraps vast. Ik wil de kabelgeleiders niet uitboren, dus ik laat het voorlopig zo. Misschien met van de plakkertjes.
Waarom niet? Als je er mechanische remmen opzet, zou je dan ook nog met een open kabel gaan rijden?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Volgens mij is dit mijn "oude" fietsje die ik "blijkbaar" van Asphalt Dude heb overgenomen.

Ik denk dat er nog wel een SYS te vinden is hier ergens.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

maverick76 schreef: do 2 juni 2022, 13:04 Volgens mij is dit mijn "oude" fietsje die ik "blijkbaar" van Asphalt Dude heb overgenomen.

Ik denk dat er nog wel een SYS te vinden is hier ergens.
Ja, das niet zo moeilijk:
viewtopic.php?f=14&t=144881&hilit=redline
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Fijn zo’n “hoer” :winkie:.
Naja er zit niet veel aan wat kapot kan gaan.

Wie van jullie is dan met het spuitbusje/zwarte marker/stanley mesje aan de gang geweest op het frame? 😁

Dit wordt voorlopig gewoon een no nonsense bike. Shimano SLX fit and forget brakes. Vierkant trapasje, Forged RF crank. En hij rijdt heerlijk.
“Old, not obsolete”
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

wamske schreef: do 2 juni 2022, 12:19
Marco79 schreef: do 2 juni 2022, 11:56 Die remmen zijn niet veel soeps. De leiding is ongeveer 3 meter lang ofzo, daarom zit ie er denk ik zo omheen gewikkeld. Officieel is ie ook niet bedoeld voor hydraulische remmen, daarom zit ie nu ook met tie wraps vast. Ik wil de kabelgeleiders niet uitboren, dus ik laat het voorlopig zo. Misschien met van de plakkertjes.
Waarom niet? Als je er mechanische remmen opzet, zou je dan ook nog met een open kabel gaan rijden?
Yep. Een shifterkabel is wat anders. Waar het kan wil je die zoveel mogelijk dicht hebben.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dr zijn toch van die adaptertjes die je in die nokjes kunt schroeven en waar je dan een buitenkabel in kan hangen? Volgens mij heb ik er daar wel wat van in de la liggen. (beetje jammer dat ik het nu pas weet anders had ik er een paar bij in de doos gepleurd.)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Marco79 schreef: do 2 juni 2022, 13:45 Fijn zo’n “hoer” :winkie:.
Naja er zit niet veel aan wat kapot kan gaan.

Wie van jullie is dan met het spuitbusje/zwarte marker/stanley mesje aan de gang geweest op het frame? 😁

Dit wordt voorlopig gewoon een no nonsense bike. Shimano SLX fit and forget brakes. Vierkant trapasje, Forged RF crank. En hij rijdt heerlijk.
Wasn't me. Ik heb fietsen graag “gebruikt”.

Veel plezier er mee. Die Magura's vond ik zelf wel lekker remmen maar voor ik de tijd had om de kabel op lengte te maken had iemand hem alweer gekocht. 8)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

maverick76 schreef: do 2 juni 2022, 15:30
Marco79 schreef: do 2 juni 2022, 13:45 Fijn zo’n “hoer” :winkie:.
Naja er zit niet veel aan wat kapot kan gaan.

Wie van jullie is dan met het spuitbusje/zwarte marker/stanley mesje aan de gang geweest op het frame? 😁

Dit wordt voorlopig gewoon een no nonsense bike. Shimano SLX fit and forget brakes. Vierkant trapasje, Forged RF crank. En hij rijdt heerlijk.
Wasn't me. Ik heb fietsen graag “gebruikt”.

Veel plezier er mee. Die Magura's vond ik zelf wel lekker remmen maar voor ik de tijd had om de kabel op lengte te maken had iemand hem alweer gekocht. 8)
Dat "gebruikt" is wel gelukt. Niet dat het me heel erg stoort. Maar soms kun je schade beter gewoon schade laten dan het te proberen te fixen met een knikkerbusje o.i.d.

De Magura`s doen precies helemaal niks meer (beetje zoals jij dat destijds wilde hebben :winkie:).
Er zit heel veel lucht in. Iig een setje Shimano`s liggen al klaar. De Magura`s gaan eraf, misschien dat ze nog te reanimeren zijn met goed ontluchten.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie