Savina Red Ibis Ripmo AF P4: Bye Ripmo hello RAAW

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Mooie Ibis :-q
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

ThijsE schreef: vr 1 juli 2022, 08:56 Gaaf, die is wel AF zo :wink:
Veel plezier!
Arjan76 schreef: vr 1 juli 2022, 09:40 Mooie Ibis :-q
Thnx! geniet er nog elke keer van!


Van het weekend vroeg uit de veren gegaan om nog voor de housewarming een stukje te spelen op de posbank met de Ripmo. genieten op de treerose/granny lus.

Merk dat je wel bizar veel snelheid kan houden op de downhills en dat ik mijn skills nog een flink stuk kan verbeteren maar daarom is deze fiets ook aangekocht 8) >:) Het zijn dan wel geen Mark Meisner lvl plaatjes maar toch niet verkeerd al zeg ik het zelf :bier:

Afbeelding

Afbeelding
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Van het weekend de eerste keer buitenlandse trails gereden bij Remouchamps.

Mijn vriendin en ik wilde graag voor het echte start van het nieuwe schooljaar nog een weekendje weg. Dus de camper van de schoonouders geleend en Camping Arkeo geboekt recht onder aan de trails 8)

Afbeelding

Voor mij was dit de eerste keer trails rijden in het buitenland en dan specifiek de meer enduro gerichte lijnen. Het was een beetje spannend of ik het ook echt wel leuk zou vinden, Ik ben begonnen met MTB na filmpjes op yt gezien te hebben van enduro routes rijden en dacht dit wil ik ook. En met het pipi principe van ik denk dat ik het kan dus ik doe het en veel techniek oefenen van te voren toch maar de sprong gewaagd. Dikkere fiets gekocht helm en rug protectie aangeschaft en gaan!

Afbeelding

En wat is dit gaaf zeg!!! super steil naar beneden rijden mooie, trails en omgeving Tres Magnifique :P Ik ben als eerste begonnen met de groene trail El Semme die ligt helemaal op links in verhouding met de andere trails. Die was al 10x steiler dan wat ik rond nijmegen/veluwe/arnhem normaal rijdt en dat smaakte al naar meer. Maar dan moet je nog naar het middelste trail hoofd komen voor de andere trails :~ man wat een klimwerk is dat zeg de echt steile stukken heb maar omhoog gelopen. :winkie:

Afbeelding

Dat was wel een flinke klim/loop sessie van +- een uur maar dat is het meer dan waard ik heb de blauwe lijnen Les Eylis en led Riveu gereden met vooral die laatste als hoogtepunt. het laatste stukje daarvan is 15% steil naar beneden :o

Afbeelding

Afbeelding

De volgende keer skip ik groen en ga ik gelijk onder het middelste trailhoofd omhoog klimmen dat scheelt weer een uur en dus meer tijd voor downhill. Helaas door tijdnood niet meer la wasflam kunnen rijden dat schijnt de leukste blauw te zijn dus ik kom zeker nog wel een keer terug!
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Lekker bezig geweest, maar dat had ik al gezegd via IG :D La Wasflam is echt heel tof, al vond ik Les Eylis en Led Riveu ook heel tof. Nergens echt heel eng en je kunt lekker vaart houden.

Mjelnir schreef: ma 4 juli 2022, 09:52
Merk dat je wel bizar veel snelheid kan houden op de downhills en dat ik mijn skills nog een flink stuk kan verbeteren maar daarom is deze fiets ook aangekocht 8) >:) Het zijn dan wel geen Mark Meisner lvl plaatjes maar toch niet verkeerd al zeg ik het zelf :bier:
Haha, deze had ik gemist. Volgende week zie je me aan het werk :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie bike, en lekker bezig :-q

Ik heb deze eerder gemist, waswat druk met verhuizen. En voor alles Ibis heb ik sinds mijn eigen Ripley nog steeds een zwak, ze maken vooral heel erg fijn rijdende bikes. En ik ga toch eens kijken hoever dat nou echt is dat Remouchamps......

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kijk, daar doe je je Ripmo een plezier mee!

Enne, ik wil jouw schoonouders. Eigenlijk de bus, maar dat zal nog lastiger zijn :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Kapitein Iglo schreef: ma 29 augustus 2022, 13:49 Kijk, daar doe je je Ripmo een plezier mee!

Enne, ik wil jouw schoonouders. Eigenlijk de bus, maar dat zal nog lastiger zijn :lol:
hahaha ze hebben hem zelf gebouwd en het is echt een fijn ding! Ze willen hem wel gaan verhuren binnenkort dus als je een keer intresse hebt stuur maar een pb :-q
Heckler40 schreef: ma 29 augustus 2022, 11:59 Mooie bike, en lekker bezig :-q

Ik heb deze eerder gemist, waswat druk met verhuizen. En voor alles Ibis heb ik sinds mijn eigen Ripley nog steeds een zwak, ze maken vooral heel erg fijn rijdende bikes. En ik ga toch eens kijken hoever dat nou echt is dat Remouchamps......

Enjoy!!
Thnx! Het is zeker een aanrader vanaf regio arnhem was het ongeveer 2.5 uur rijden. Als je een camping pakt kan je er goed vertoeven je kan er ook mooi wandelen en de grotten van remouchamps zijn ook de moeite waard om een keer te bezoeken mocht je een wederhelft moeten overtuigen :P
MarkMeisner schreef: ma 29 augustus 2022, 11:07 Lekker bezig geweest, maar dat had ik al gezegd via IG :D La Wasflam is echt heel tof, al vond ik Les Eylis en Led Riveu ook heel tof. Nergens echt heel eng en je kunt lekker vaart houden.

Mjelnir schreef: ma 4 juli 2022, 09:52
Merk dat je wel bizar veel snelheid kan houden op de downhills en dat ik mijn skills nog een flink stuk kan verbeteren maar daarom is deze fiets ook aangekocht 8) >:) Het zijn dan wel geen Mark Meisner lvl plaatjes maar toch niet verkeerd al zeg ik het zelf :bier:
Haha, deze had ik gemist. Volgende week zie je me aan het werk :-q
Ben zeer benieuwd :bier:
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Kick ding en bekende plaatsen 8)
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Stoere fiets !

Veel plezier ermee !
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mjelnir schreef: ma 29 augustus 2022, 11:00 De volgende keer skip ik groen en ga ik gelijk onder het middelste trailhoofd omhoog klimmen dat scheelt weer een uur en dus meer tijd voor downhill. Helaas door tijdnood niet meer la wasflam kunnen rijden dat schijnt de leukste blauw te zijn dus ik kom zeker nog wel een keer terug!
Niece! Volgende keer lekker bij Nonceveux of Quarreux parkeren :)
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Stunning schreef: ma 5 september 2022, 20:22 Stoere fiets !

Veel plezier ermee !
Thnx bevalt goed!!
Makkelijk schreef: do 15 september 2022, 19:18
Mjelnir schreef: ma 29 augustus 2022, 11:00 De volgende keer skip ik groen en ga ik gelijk onder het middelste trailhoofd omhoog klimmen dat scheelt weer een uur en dus meer tijd voor downhill. Helaas door tijdnood niet meer la wasflam kunnen rijden dat schijnt de leukste blauw te zijn dus ik kom zeker nog wel een keer terug!
Niece! Volgende keer lekker bij Nonceveux of Quarreux parkeren :)

Bij Nonceveux parker wordt afgeraden dacht ik ergens te lezen hoewel er wel een infobord over de trails staat als we het over dezelfde plek hebben ?

Gisteren over de grens een paar leuke stukjes gereden. Merk dat de Rekon achterband toch wel moeite heeft met grip op deze ondergrond vs het toen nog droge remouchamps dus toch maar eens de DHR achterop of toch de dubbele assguy setup ? En nog wat plaatjes voor bij de praatjes. Merk dat ik toch nog flink aan mijn skills kan spijkeren maar dat houd het leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Voordeel van jezelf filmen is dat je zo al een paar mooie verbeter punten eruit kan pakken 8)

https://www.pinkbike.com/video/553281/

https://www.pinkbike.com/video/553280/
Laatst gewijzigd door Mjelnir op vr 16 september 2022, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Voor de ardennen in het najaar/winter zou ik inderdaad een DHR monteren (als je bij Maxxis wilt blijven). Zolang het niet té gek wordt kan hij best veel hebben, wat vooral goed gaat met DHR is de mogelijkheid houden om een beetje leuk af te remmen.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Dat is inderdaad wat ik miste gisteren stopping power! Gelukkig ligt die al in de schuur nu nog een x monteren.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Verleden vrijdag samen met Mark Meisner van sour crumble fame wezen rijden in het Reichswald op een paar gave Enduro lijnen. Inderdaad lang niet zo lang qua lengte als Remouchamps maar wel qua steilheid op sommige stukken waarbij ik toch zeker een paar keer goed moest slikken.

Maar goed de grenzen zijn weer een paar keer verlegd incl een onbedoelde front wheel ride die echt net goed ging :(( :tong Wat ik wel merk is dat ik nog flink wat ervaring kan opdoen in het stijl en technisch rijden en de juiste body positie. Bij Sommige passages gaan dan toch de remmen erop en weet ik het even niet meer. Maar ik denk dat dat met meer oefenen vanzelf goed komt! Voor nog meer plaatjes check nog even het Sour Crumble topic van Mark :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mjelnir op ma 3 oktober 2022, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark

En als je met Mark rijdt heb je daarna wel mooie plaatjes ja 8) Ik heb trouwens ook wel eens met een collega uit Nijmegen in het Reichswald gereden maar zeker niet zulke lijnen. Was wel heel gezellig maar toch meer BWR parcoursen gedaan. Waar is dit in de buurt, zijn dit secret spots of staan ze ook op Trailforks bijvoorbeeld?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie