" Do It All " Steel Hardtail Hello Dave.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Mooi rollen met de Tractor op een flowtrail tussen de bomen :-q



Ook hier mooi rollen met de Tractor, maar ff spannender dan bovenstaande.

Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 26 juli 2022, 05:44 Heb je op vakantie al die aanpassingen gedaan?
marcomtb1972 schreef: di 26 juli 2022, 09:54 Yep.
In plaats van `s avonds me tijd te verspillen op de mobiel in de voortent nu me tijd nuttig besteed :wink: en een te grote auto + teveel bikestuff verzameld in de laatste jaren heeft soms ook voordelen :winkie:
:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Nog een kort filmpje met Dave, mooi rollen achter me bike buddy aan en ook nog wat airtime proberen te pakken in Saalbach

Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Panorama trail ! Erg leuk, zeker met een hardtail, vorig jaar ook vaak gedaan met de Stoic!

Leuk hè om die verbaasde reacties te zien rondom de liften dat je met een hardtail rijdt ! :-q :lol:
marcomtb1972 schreef: ma 1 augustus 2022, 19:13 Nog een kort filmpje met Dave, mooi rollen achter me bike buddy aan en ook nog wat airtime proberen te pakken in Saalbach

https://www.youtube.com/watch?v=6WVt7HWFzUM
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Mrfrank schreef: do 4 augustus 2022, 21:03 Panorama trail ! Erg leuk, zeker met een hardtail, vorig jaar ook vaak gedaan met de Stoic!

Leuk hè om die verbaasde reacties te zien rondom de liften dat je met een hardtail rijdt ! :-q :lol:
Yep, idd Panorama Trail, die lag dr erg lekker bij 8)
Nog niet iedereen is op de hoogte dat je met een Hardtail ook prima beneden komt in het bikepark zeg maar. :lol: :lol: Veel positieve reactie`s, erg leuk :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Toch nog wat actie foto`s met Hello Dave op de Panorama Trail in Saalbach, kwam ze tegen op de lijst van de photo-days in Saalbach.
Het is tof dat ik er samen met me bike buddy op sta tijdens me verjaardags Ride :-q :bier:

Update 10-8 foto`s gekocht. Dit kijkt beter :winkie:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door marcomtb1972 op wo 10 augustus 2022, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dave heeft geen last van hoogtevrees :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Even terug in de tijd naar eind Juli, voordat Dave in de 27.5+ modus ging heb ik eerst in de 29er set-up nog wat afdalingen gedaan in Bikepark Geisskopf, daar kwam ik er achter dan de Suntour AION voorvork toe is aan service of met pensioen mag.
Heb dus maar een aantal ritjes in 29er set-up gedaan met de bike, wat me vooral opviel was hoe snel je snelheid maakt op 29 wielen ten opzichte van de 27.5 / 27.5+ bikes maar ik meestal mee rijd, alles komt ff sneller op je af zeg maar..
Hieronder een video van wat trails in het bikepark, tof bikepark en je mag ook nog kamperen op de parking kwamen we achter :-q

marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Vandaag de fiets gewassen na 3 muddy bikepark dagen in het Sauerland. Onder in de zitbuis zit zo`n gaatje voor een kabel voor een dropper zadelpen, dit is een gat in het frame waardoor er water in het frame komt, nou heb ik ff snel gekeken maar er zit geen afwater gaatje onder in de zitbuis. Volgens mij rot / roest me frame zo onder me kont weg zeg maar ??

Plaatje: onder het gaatje zit nog 5 cm zitbuis wat vol kan blijven staan met drek / water, niet best lijkt mij..
Afbeelding

Is het raadzaam om zelf een gaatje te boren onderin de zitbuis ? bijv. 6 a 8 mm om water de ruimte te geven om te verdwijnen of maak ik me druk om niks ? Heb nog niet gekeken of er ook echt water in staat maar met afspuiten met de tuinslang viel het me op dat je er zo water in spuit.
Hier op het forum nog andere HD rijders met tips / ervaringen ? Elke keer je zadelpen uitbouwen en zitbuis leeg laten lopen is ook niet wat je wilt :-{
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

De zitbuis zou open moeten/kunnen staan met de bb :-q
Voor een check dubbel check zou ik de bb los halen en er in kijken :-q
Bij een ja.....moet er onder in je bb meestal in het midden een klein gaatje zitten, dat is dan je afwatering gaatje :-q
Zit ie er niet en de zitbuis is open naar de bb, dan onder in je bb een gaatje boren en niet in de zitbuis boren daar zit al groot genoeg gat in :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een gaatje onderin je bracketpot.
Mijn frame is vanaf de fabriek vanbinnen behandeld met een fosfaat coating (donker grijs)
Daar deden ze toen nogal gewichtig over bij On One.
Weet niet of dat bij Dave ook is?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bux
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 10 mei 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega

Zadel+zadelbuis er even uit na het wassen en fiets ondersteboven zetten?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een 5mm gaatje boren, en ook af en toe checken of het nog open is ;-)
Enige nadeel: kans dat de fabrikant de garantie laat vervallen. Ik heb ooit een Morewood gehad en had toen de fabrikant gemaild met de vraag of ik een gaatje mocht boren. Kreeg als antwoord dat dat geen probleem was en zelfs de tip hoe ik dat het netste kon doen :D

Als het vocht niet weg kan is dat -op termijn- niet alleen slecht voor het frame maar vooral ook voor je bracketlagers. Die zijn niet goed genoeg afgedicht om een permanente plas water buiten te houden.f
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Vanmorgen de zadelpen dr ff uitgetrokken en in de zitbuis geloerd, zitbuis ziet / lijkt open te zijn naar de bracketpot, ik zie volgens mij die kunststof huls van de bottom bracket, die bracketpot zal dan vol kunnen lopen met vuiligheid.
Ga onderin de bracketpot 2 gaatjes maken, fiets staat vaak schuin, dus aan beide zijde ff een gaatje, thanks voor de tips :-q
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

M'n Loco Moto heeft een gaatje in de bracketpot. Van m'n Dave weet ik het niet meer.
Plaats reactie