Kona Remote 160⚡️

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Deze heb ik al bijna een jaar maar nog geen SYS gemaakt zie ik nu.
Reden is dat de bike door de dealer extreem gepimpt was en dan niet in de juiste richting (over smaak valt niet te twisten, maar dit vond bijna niemand mooi)
Na uren van de-pimpen zijn er helaas nog wat onderdelen paars die ik er af wil hebben.
Maar de derrailleur cage kan ik niet los vinden (iemand een SRAM 52T cage over?).
De zadelpenklem er af betekent ook de dropper los en dus met de interne bekabeling klooien waar ik geen zin in heb.
De borecaps heb ik in zwart, maar betekent weer bleeden en daar heb ik ook geen zin in.
Maar het begint te wennen / het boeit me steeds minder.
Want hij rijdt super lekker en dat is het belangrijkste.

Gekocht als demofiets, dus licht gebruikt maar met volledige garantie.
Naast de het vele paars had de dealer wel smaak qua onderdelen, de standaard uitvoering was WTB wielen, Revelation, NX groep en SRAM Level T remmen.
Deze zijn vervangen door CK wielen met Enve velgen (ik denk M90), Boxxer (vervangen voor Lyrik) , GX groep en Hope Tech 3/V4.
Verder de dropper vervangen voor een One-Up en stuur/pen voor Renthal.
Alleen frame, motor en cranks waren dus nog origineel.

Ben er mee in Les Hautes Rivieres en Spanje geweest waar deze perfect voor is.
Veel sneller klimmen en stabiel afdalen. Het veersysteem is erg goed en de maat en geo zijn perfect.
Daalt zoveel beter dan de Giant E-trance die ik hiervoor had en eigenlijk een verouderde trail bike als basis had.
Deze Remote is vanaf de basis als EMTB ontwikkeld met de techniek van de Process 153.
Verder pas in Stromberg geweest (Duits bikepark zonder lift) met de verschillende jumplines en ook het springen gaat er prima mee.
En afgelopen week in Port du Soleil. Had 4 weken geleden mijn pols gebroken en wist niet of ik überhaupt iets van trails kon rijden.
Daarom deze mee om als backup plan wat XC routes te kunnen rijden.
Maar het ging met een brace om gelukkig zo goed dat ik alle trails heb kunnen rijden met wat meer rust tussendoor.
Van groene flowtrails t/m de double black Coupe du Monde gaat erg lekker met deze tank.
De Lyrik staat op 180mm ipv de standaard 160mm, dat helpt ook wel.
Het enige nadeel blijft wel de zwaardere voorkant, ff je voorwiel liften bij worteldrop gaat lastiger, zeker met de blessure.
Al met al een perfecte allrounder van de Nijmegen routes t/m technische alpen trails.

Ben niet zo'n poetser dus let niet op de modder... 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Wow, wat een machine! Daarmee kun je je in de bergen (en Nederland zo te lezen) wel vermaken!

Over wat voor gewicht praten we hier als complete fiets? 25-27kg? Hij komt wel massive en robuust over qua looks :D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Heb een glimp ervan gezien in PDS, helaas dus niet uitgebreid kunnen bekijken. Wat ik er wel van gezien heb en bijgebleven is het fantastische kleurtje. Mooi apparaat, dikke prima. :-q
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ik ken deze fiets, en de vorige eigenaar. heb hier in de demotijd ook al eens een rondje op gefietst
Bird Aeris 9 blurple
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik wil de V4’s wel ruilen tegen zwarte V4’s.
Moet je alsnog bleeden maar hoef je niet de caps te wisselen :D

Overigens vind ik het paars minder lelijk dan het rood wat er op zit. Dat lijkt nergens op imho.

Afhankelijk vd maat heb ik ook wel een zwarte Hope zadelpenklem die ik wel wil ruilen tegen die paarse.

Stuur maar een PB bij interesse.
Laatst gewijzigd door Marco79 op ma 11 juli 2022, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Kijk, probleem opgelost! ;-)
Alleen nog even met de zwarte spuitbus over de derailleurkooi en even de dropperkabel loshaken om een ander klemmetje te monteren en hij is paarsloos :D

Ik denk dat jij wel wat ruigere dingen doet dan ik (iig qua springen) maar ook voor mijn gebruik bevalt zo'n dikke e-fully opperbest. Zeker met wat ondersteuning verdwijnen alle mogelijke nadelen van lekker wat veerweg en hou je de voordelen over :tong
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Marco79 schreef: ma 11 juli 2022, 19:19 Ik wil de V4’s wel ruilen tegen zwarte V4’s.
Moet je alsnog bleeden maar hoef je niet de caps te wisselen :D

Overigens vind ik het paars minder lelijk dan het rood wat er op zit. Dat lijkt nergens op imho.

Afhankelijk vd maat heb ik ook wel een zwarte Hope zadelpenklem die ik wel wil ruilen tegen die paarse.

Stuur maar een PB bij interesse.
Interessant om de borecaps en klem te wisselen. Ik heb ook nog paarse spacers en topcap. Stuur je wel een PB.
Het rood matcht prima met de decals, al lijkt dat op de foto niet zo.
De naven waren zwart gespoten met plastidip, beetje zonde, en de pedalen had ik nog liggen.
De cage kan ik idd zwart spuiten.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

novaterra schreef: ma 11 juli 2022, 17:02 ik ken deze fiets, en de vorige eigenaar.
De beste man is kleurenblind? :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dikke e-bike :-q

Maar die zadelpen klem is toch zo gewisseld?
Pen omhoog, boutje er uit en de kabel door het gleufje. Evt. even helpen door m iets open te buigen.

Overigens vind ik zwart mooier, ook ipv rood.
Gekleurd geanodiseerd spul is het heel vaak (altijd) net niet imho.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

ThaSingleTrackMastah schreef: di 12 juli 2022, 09:34 Gekleurd geanodiseerd spul is het heel vaak (altijd) net niet imho.
Hey pas op he :winkie:
“Old, not obsolete”
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: di 12 juli 2022, 08:46 De naven waren zwart gespoten met plastidip, beetje zonde
Dat kun je wel zeggen, een paar King's plastidippen :-{

Geanodiseerde parts, tsja. Zal altijd een smaakkwestie blijven en het hangt van het totaalplaatje af.
Zolang het niet teveel wordt kan het best mooi zijn vind ik. In deze fiets zou ik zelf (uiteraard) de wielen zo laten maar de pedalen wel zwart kiezen. Omdat het frame al "pittig gekleurd" :D is mag de rest rustig blijven.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dice Oldskool schreef: di 12 juli 2022, 09:13
novaterra schreef: ma 11 juli 2022, 17:02 ik ken deze fiets, en de vorige eigenaar.
De beste man is kleurenblind? :-D
nee, maar wel gek op kleurtjes
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

kermit schreef: di 12 juli 2022, 10:29
Jamis Diablo schreef: di 12 juli 2022, 08:46 De naven waren zwart gespoten met plastidip, beetje zonde
Dat kun je wel zeggen, een paar King's plastidippen :-{
...
Daar zou ik dan weer geen moeite mee hebben :lol:
Marco79 schreef: di 12 juli 2022, 10:18
ThaSingleTrackMastah schreef: di 12 juli 2022, 09:34 Gekleurd geanodiseerd spul is het heel vaak (altijd) net niet imho.
Hey pas op he :winkie:
vooral oranje :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie