Back on 26 Inch: de Tank. Video: middagje BP Willingen

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Als je vrouw op een gegeven moment zegt, misschien moet je eens voor een DH / Freeride bike gaan kijken om je huidige materiaal + lijf wat te gaan ontzien.. en dan besluit je bikemaatje dat hij zijn Freeride / DH bike te koop gaat zetten, dan kan het snel gaan.

Dit is dus me FR / DH machine aka De Tank.

Zoals de bike op de advertentie stond.

Afbeelding

Zoals hij dr nu bij staat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Specs:
Canyon Torque 7.0 2012
Maat = L
Wielen: Sunringle 26 inch
Banden: Magic Mary 2.35 ultra soft SG
Vork: Fox 36 Coil 180mm
Demper: Fox Coil 180mm
Schakelen: XT 1x10 met NW 36 + 11/36
Remmen: Shimao Zee 4 pot 200 / 180
Stuurpen / stuur: 35 / 40 mm pen met 78 cm renthal 40mm rise + ergon GD1 grips
Zadelpen: vaste pen gebruikt zadel.
Pedalen: spd platform.
+ hier moet ook nog een belletje op.

Huidig gewicht 18.1 KG

1e indruk / ervaring.
Hij is zwaar, vreet slechte landingen heerlijk op, staat zo op zijn achterwiel, voelt heel solide, remt als een malle :o daar moet ik echt mee gaan oppassen, mega rol weerstand met de huidige banden + de bike past / voelt goed op het moment.

Heb wat runs gedaan in bikepark Spaarnwoude en bikepark Mook om te proberen, in Mook ging het wat beter omdat daar de lijntjes wat langer zijn dan in Spaarnwoude. In Spaarnwoude is de ruimte om een slechte jump / bocht te herstellen kleiner / korter waardoor ik wat minder in me ritme kwam, in Mook heb je wat meer marge om fouten op te lossen.

Me positie op de Torque is bijna identiek aan me huidige 27.5 Spectral set-up, ( 2012 geometrie versus 2014 geometrie ) heb de beide bikes back to back gereden in Mook en daar rolt 27.5 ( met 2.6 soft Mary / Betty banden combi ) merkbaar makkelijker, vooral de bovenste deel van de rode trial is redelijk vlak en dan moet je pittig trappen met die 26 inch sloffen om gang te maken.

Heb de bike vooral genomen om er stevige DH / jumpline`s / ruig werk mee te gaan doen, me Spectral is een stevig ding maar omdat ik toch nog progressie maak zal ik de Spectral wat gaan ontzien en meer in een enduro set-up houden.

Mijn voorkeur gaat uit naar Hardtail rijden en dan vooral stevige trails, voorheen verkende ik die trails met de Spectral en daarna reed ik ze vaak na met de HT, jump lines begin ik ook steeds leuker te vinden en dan is wat veerweg reserve ook wel aangenaam met verkennen.
Nu me oude HT is overleden + me Spectral het wat rustiger aan mag doen + ik word ook een dagje ouder moest ik wat veranderen / aanpassen, ik wil toch progressie blijven maken zeg maar.

Dus ik denk dat ik met onderstaande combinatie wel weer een aantal jaren vooruit kan.

De Torque om te verkennen en daarna met Hardtail Dave op pad.
Afbeelding

Oud versus nieuw / 2012 geo versus 2022 geo / wielbasis verschil van 11 cm.
Afbeelding

Nog geen actie foto`s, maar wel een filmpje van dat ik in Mook was. Ik had het filmpje al in een ander topic gepost, dacht niet dat ik al zo snel een eigen SYS voor de Tank zou tikken.

https://www.youtube.com/watch?v=rVao0YO0Qio

Tot zover..
Laatst gewijzigd door marcomtb1972 op za 19 augustus 2023, 08:29, 16 keer totaal gewijzigd.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Bruut apparaat! Niet de typische Canyon zeg maar.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

marcomtb1972 schreef: di 12 juli 2022, 22:27
Heb de bike vooral genomen om er stevige DH / jumpline`s / ruig werk mee te gaan doen, ...
Is een old-school 26 daar echt de keuze* voor wanneer je ook wilt verkennen voor een long & slack hardtail?


* Op 'compacte' jumplines en meer dirt jump stijl hindernissen kan ik me iets bij voorstellen, zeker als je tricks wilt kunnen doen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Fatbiker schreef: wo 13 juli 2022, 08:37 Bruut apparaat! Niet de typische Canyon zeg maar.
:winkie: :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

cheeta schreef: wo 13 juli 2022, 09:58
marcomtb1972 schreef: di 12 juli 2022, 22:27
Heb de bike vooral genomen om er stevige DH / jumpline`s / ruig werk mee te gaan doen, ...
Is een old-school 26 daar echt de keuze* voor wanneer je ook wilt verkennen voor een long & slack hardtail?


* Op 'compacte' jumplines en meer dirt jump stijl hindernissen kan ik me iets bij voorstellen, zeker als je tricks wilt kunnen doen.
Of dit de juiste keuze was... daar kan ik je waarschijnlijk over een maand meer over vertellen.
Voor me portemonnee was dit in ieder geval wel de beste keus :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuk ding toch?
Ik heb er ook naar gekeken, maar Rob wou m niet aan mij verkopen.
(Nu snap ik wel waarom)
Ik heb ook een oudje op de kop getikt, ook 26" en al veel lol mee gehad paar weken geleden in Portes du Soleil.
Misschien maak ik ook nog wel een SYS aan. Eerst maar eens kijken of die mag blijven.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Bruut ding! Veel plezier er mee :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 13 juli 2022, 16:40 Leuk ding toch?

Misschien maak ik ook nog wel een SYS aan. Eerst maar eens kijken of die mag blijven.
Het is een hartstikke leuk ding :-q

Dit rambakkie is een blijvertje bij mij in de stal, andere vork om wat te proberen is al besteld, alleen helaas niet op korte termijn leverbaar.
Voor de rollover eigenschappen is een 27.5 voorwiel een optie, heb een 170mm 27.5 Durolux gescoord bij RCZ, ziet als een stevige vork en er zwerft hier ergens nog wel een wiel + bandje rond.

Gewoon ff een SYS aanmaken, bike plaatjes kijken is nooit een straf :bier:
Laatst gewijzigd door marcomtb1972 op do 14 juli 2022, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Big_Philly schreef: wo 13 juli 2022, 19:51 Bruut ding! Veel plezier er mee :-q
Thanks, gaat goed komen :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Ondertussen wat trails gereden met de Tank, maar daarover meer 8)

Ook de 1e crash gemaakt en hij staat op film. Alleen wat schrammen en een gekneusde ego :winkie:

Blijft een apart ding zo`n airbag. Enjoy.

Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik weet niet wie dit filmde maar dat klinkt niet best.

Toevallig werk ik in de ouderenzorg en meestal is dat geluid een teken van het naderende einde. 🙄
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

:lol: geluidje is de overgang van schrik reactie naar hard ( uit ) lachen :lol:
Heb het filmpje wat slordig geknipt en geplakt..
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

maverick76 schreef: wo 3 augustus 2022, 07:53 Ik weet niet wie dit filmde maar dat klinkt niet best.

Toevallig werk ik in de ouderenzorg en meestal is dat geluid een teken van het naderende einde. 🙄
Met mij is niks aan de hand behalve een zere knie en een pols die even nagekeken moet worden. Ik ben misschien geen 16 meer maar ik hoop nog wat jaartjes rond te rennen op deze aardkloot.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Heb met de Tank niet alleen maar op de grond gelegen, ook af en toe wat Airtime gepakt :-q :bier:

Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

marcomtb1972 schreef: za 6 augustus 2022, 23:03 Heb met de Tank niet alleen maar op de grond gelegen, ook af en toe wat Airtime gepakt :-q :bier:

https://www.youtube.com/watch?v=sgMXgYNCNOE
Nice :-q
Die laatste case zag je al aankomen :lol:
Plaats reactie