Living the dream: Ripley AF

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Even een korte SYS, ik zal later aanvullen. Ik was al lang aan het puzzelen op wat mijn volgende fiets moest worden. Bij het uitkomen van de Ibis Ripmo AF heb ik wel gezegd dat als er een AF versie van de Ripley zou komen dat ik die dan wil hebben.

Ik had hem besteld met levertijd een jaar, toen toch een Propain, die weer afbesteld na slechte ervaring met opvolging en toen kwam er een Ripley AF in de juiste kleur en maat beschikbaar in een webshop. Die dus direct besteld!

Afbeelding

Nu nog origineel op de banden na, zit nu WP Cross en race onder, die cross gaat vervangen worden voor een Trail.

Hij fiets heerlijk, de Stoic die ik hiervoor reed voelt als een logge tank, deze voelt veel behendiger. Je lijkt verder niet heel veel in te leveren op stabiliteit. Hier wel een grote disclaimer bij, want ik ben dus bij mijn derde rit op deze fiets hard onderuitgegaan met complexe sleutelbeenbreuk en operatie tot gevolg. Zit nu dus totaal minimaal zes weken in de strafbank en zal ook weer even vertrouwen op moeten bouwen. Vandaar ook de trail voor de voorkant...

Naast de platte pedalen en andere banden heb ik nog een vierzuiger remklauw liggen voor de voorkant, wil ik nog een hoger stuur en wat later eigenlijk een set carbonnen wielen. Maar voor nu herstellen en dan over paar weken hopelijk weer lekker het bos in. Voor mij mag het nog wat regenen in de tussentijd :lol: .

Maar naast dat ik het een gaaf merk vind, een gave fiets om te zien en de superreviews rijd hij ook echt als een droom, dus wel de bedoeling van dit beestje nog jaren plezier te hebben!

Mijn plannen voor een trans-alp moeten helaas naar volgend jaar verplaatsen, daarvoor nog alle tijd om te herstellen en het vertrouwen weer op te bouwen.

Eerste benodigde upgrade is een nieuwe helm...
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op vr 15 juli 2022, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: hi res foto ingevoegd
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Blijft toch een gave fiets om te zien.
De deore build?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kan een moderator deze naar juiste subforum verplaatsen :winkie: ?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MacReal schreef: do 14 juli 2022, 13:38 Blijft toch een gave fiets om te zien.
De deore build?
Ik vind hem inderdaad ondanks commentaar van enkelen hier over de verhoudingen in de buizen toch wel echt stoer en soort van mooi op zijn eigen manier :lol: .
Het is inderdaad de deore build, met wel het idee dat er in de loop van de tijd zaken vervangen kunnen worden. Maar omdat de basis zo solide is, is er geen enkele upgrade nodig. Dus het gaat alleen maar om luxe.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark. Ripleys Rock :-q

Ripleys rijden vooral heel fijn, en dan is de afmontage idd het laastste wat boeit.
Mooi gezegd, alles boven Deore is luxe (ja ik ben "guilty") lekker, maar niet nodig voor de RIDE.
Wielen/banden eerst en dan evt vering :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Heckler40 schreef: do 14 juli 2022, 16:14 Mooi wark. Ripleys Rock :-q

Ripleys rijden vooral heel fijn, en dan is de afmontage idd het laastste wat boeit.
Mooi gezegd, alles boven Deore is luxe (ja ik ben "guilty") lekker, maar niet nodig voor de RIDE.
Wielen/banden eerst en dan evt vering :-q

Enjoy!!
Vering staat eigenlijk vrij laag op mijn lijstje. Ik heb de Fox 34 in dit beestje nog niet echt uit kunnen proberen, maar die lijkt me goed zat. Ik heb op mijn andere fiets wel zowel een suntour Aion als een DVO sapphire goed aan de tand kunnen voelen. De Sapphire is wel beter, en meer instelbaar, maar in de praktijk vind ik het verschil verwaarloosbaar.

Ik denk meer aan goodies als een keer een carbonnen wielset of electronisch schakelen. Ik denk dat die meer impact hebben op de rijervaring. Maar dat dan ook alleen als ik een keer ergens tegen een koopje aanloop, ik heb geen haast ermee.

wil eigenlijk wel ook op korte termijn een wat hoger stuur, bij Ripley zelf probeerden ze me te lokken met een carbonnen ripley hi-rise stuur die 150 dollar kost, wat in principe niet te gek is. Jammer dat de euro zo laag staat :lol:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Tsjah, de Deore build is in de basis gewoon dikke prima natuurlijk.
In de shifter (en derailleur wieltjes) zit nog het meeste verschil :bier:

Wordt dit nu je do it all?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gaaf!

Maar het had een RipmoAF kúnnen zijn… :winkie: :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MacReal schreef: do 14 juli 2022, 19:17 Tsjah, de Deore build is in de basis gewoon dikke prima natuurlijk.
In de shifter (en derailleur wieltjes) zit nog het meeste verschil :bier:

Wordt dit nu je do it all?
Deze is wel voor alles bedoeld ja. Ik heb ook wat marathon, transalp etc in gedachten, daar vind ik deze ook prima voor (zou lichter mogen maar soit). Maar verwacht hier ook in Witten of elders plezier mee te hebben.
De stoic wil ik voor afwisseling, winter als het vies is en als reserve houden.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kapitein Iglo schreef: do 14 juli 2022, 19:40 Gaaf!

Maar het had een RipmoAF kúnnen zijn… :winkie: :bier:
Die is er niet in groen :bier: .
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

I_do schreef: do 14 juli 2022, 19:40
MacReal schreef: do 14 juli 2022, 19:17 Tsjah, de Deore build is in de basis gewoon dikke prima natuurlijk.
In de shifter (en derailleur wieltjes) zit nog het meeste verschil :bier:

Wordt dit nu je do it all?
Deze is wel voor alles bedoeld ja. Ik heb ook wat marathon, transalp etc in gedachten, daar vind ik deze ook prima voor (zou lichter mogen maar soit). Maar verwacht hier ook in Witten of elders plezier mee te hebben.
De stoic wil ik voor afwisseling, winter als het vies is en als reserve houden.
Klinkt wel als de juist keus, maar daar zul je vast ook wel goed over nagedacht hebben :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

MacReal schreef: do 14 juli 2022, 21:34
I_do schreef: do 14 juli 2022, 19:40

Deze is wel voor alles bedoeld ja. Ik heb ook wat marathon, transalp etc in gedachten, daar vind ik deze ook prima voor (zou lichter mogen maar soit). Maar verwacht hier ook in Witten of elders plezier mee te hebben.
De stoic wil ik voor afwisseling, winter als het vies is en als reserve houden.
Klinkt wel als de juist keus, maar daar zul je vast ook wel goed over nagedacht hebben :winkie:
Nu nog een racefiets en een enduro MTB erbij en ik ben klaar :bier:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat kleine fotootje van een fiets in de schaduw doet `m geen recht :wink:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

(W)auw!
Retegave fiets en enorm balen van je klapper!
Sterkte bij het herstel.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Living the dream: Ripley AF

Afbeelding


Mooi hoor, daar ga je veel plezier van krijgen. Gefeliciteerd :bier: :-q
Plaats reactie