Als ik weer op pad kan maak ik wat nieuwe! Alleen al van de headbadge wordt ik blij
Living the dream: Ripley AF
Gave Bike en nog een Ibis op het forum erbij! Na de zomer staat er losjes een Ibis ride out/mini migration gepland voor rond Amerongen met mede ibis eigenaren en eigenaren van ander gevogelte en wie maar zin heeft je bent ofcourse meer dan welkom
Moet ik daarvoor de Lets ride in de gaten houden? Een excuus voor een gezellig ritje is altijd goed
Toch nog wat foto's die ik al had om een beter idee te geven .
Hieronder de specslist:
Fork Fox Float 34 Performance Series 130mm, 44mm offset, 29”, 110x15
Shock Fox Performance Series Float DPS with EVOL, 190mm x 45mm
Wheels Ibis S35 Aluminum / 29" / Ibis Hubs
Tires Maxxis DHR2 29" x 2.4" Exo TR (front), Maxxis Dissector 29" x 2.4" Exo TR (rear)
Brakes Shimano Deore M6100, 2 Piston
Brake Rotors Shimano SM-RT66, 180mm
Cranks Shimano Deore M6100 24mm spindle, 30t Alloy Ring S/M: 170mm, L/XL: 175mm
Bottom Bracket Shimano SM BB52
Rear Derailleur Shimano Deore M6100 Shadow Plus
Shift Levers Shimano Deore M6100
Cassette Shimano Deore M6100 10-51
Chain Shimano Deore M6100
Headset Cane Creek 40 ZS44/ZS56
Grips Lizard Skin Charger
Handlebar Ibis 780mm Alloy, 15mm rise, 9º back sweep, 4º up sweep
Stem Ibis 31.8mm L/XL comes with 50mm length stem.
Seatpost KS Rage-i Dropper S: 125mm, M: 150mm, L/XL: 170mm S frame comes with
125mm, M with 150mm, L/XL 170mm seatpost.
Saddle WTB Silverado 142
Zoals gezegd niet heel veel op aan te merken, maar er zijn al wel wat wijzigingen geweest, en ik heb nog wel wat wensen over.
Al gedaan:
Banden wisselen naar Wolf-pack cross en race (of speed dat vergeet ik altijd).
Korte termijn:
Wolfpack trail heb ik al liggen, ga dan denk ik gelijk tubeless maken, ik vermoed dat dat met deze velgen extreem simpel moet zijn.
Vierzuiger deore remklauw heb ik ook al liggen. Is een soort prinicpekwestie, ik had mezelf vierzuiger remmen beloofd op mijn volgende fiets
Ander zadel, voor nu specialized phenom die ik nog heb liggen, op de middellange termijn zo'n kort zadel met hele brede geul, die heb ik op huurfiets gehad en vond ik heerlijk.
Mag van mij een bar op met iets meer rise, en allicht ook iets breder. Ik denk er sterk over om van Ibis een carbon highrise stuur te kopen die wat hoger en breder is. Mogen dan ook gelijk mijn favoriete ESI extra chunky's op.
Bidonhouder mag ook wel .
Voor een 34 tands blad ipv 30, heb ik in Nederland een stuk meer aan. Even kijken of dat met de huidige kettinglengte zou kunnen passen, anders moet er ook een nieuwe ketting bij.
Lange termijn:
ooit AXS schakelen.
Carbon wielset met de snelle bandjes, dan de originele met grover rubber.
Op de korte termijn vooral de fiets finetunen qua zitpositie, daarna als ik er een keer voor een goede prijs tegenaanloop wat "coole" upgrades die niet echt nodig zijn.
En nu eerst een nieuwe helm bestellen
Vandaag iig een 34 tands voorblad en ESI grips gehaald. Lag ook nog een setje AXS in de aanbieding bij mantel heb me in moeten houden. Maar eerst maar eens wat meer kilometers maken.
Laatste wens op de korte termijn is een wat hoger stuur.
Laatste wens op de korte termijn is een wat hoger stuur.
Eindelijk wat betere fotos gemaakt
En inmiddels toch wel aardig wat geoptimaliseerd, meest met kleine dingetjes, maar eindresultaat is wel een fiets die inmiddels bijna volledig naar mijn zin is:
Hi-Lo riser bar van Ibis,
Esi Chunky grips
per ongeluk een 210mm one up dropper
prologo dimension NDR zadel
34 tands voorblad
vierzuiger voorrem
Wicked Will soft/medium combi
door herstel sleutelbeen, rugklachten, nu net een nieuwe baby en ik moet nog verhuizen uiteindelijk nog lang niet de kilometers gemaakt die ik had gewild. Hoop wel van de winter nog een paar marathons te rijden met het beestje.
eerstvolgende upgrade wordt toch een keer een bikefit, ik blijf sceptisch, maar ga het wel eens proberen. Mago wheelworks doet het hier vlakbij in samenwerking met mijn fysio waar ik tevreden over ben.
Maar nu vooral lekker fietsen!
En daarvan kan ik nog steeds zeggen dat het echt een perfecte mix is van efficientie en behendigheid met toch ook goede dalende eigenschappen. Voor mij kloppen alle lovende recensies.
En inmiddels toch wel aardig wat geoptimaliseerd, meest met kleine dingetjes, maar eindresultaat is wel een fiets die inmiddels bijna volledig naar mijn zin is:
Hi-Lo riser bar van Ibis,
Esi Chunky grips
per ongeluk een 210mm one up dropper
prologo dimension NDR zadel
34 tands voorblad
vierzuiger voorrem
Wicked Will soft/medium combi
door herstel sleutelbeen, rugklachten, nu net een nieuwe baby en ik moet nog verhuizen uiteindelijk nog lang niet de kilometers gemaakt die ik had gewild. Hoop wel van de winter nog een paar marathons te rijden met het beestje.
eerstvolgende upgrade wordt toch een keer een bikefit, ik blijf sceptisch, maar ga het wel eens proberen. Mago wheelworks doet het hier vlakbij in samenwerking met mijn fysio waar ik tevreden over ben.
Maar nu vooral lekker fietsen!
En daarvan kan ik nog steeds zeggen dat het echt een perfecte mix is van efficientie en behendigheid met toch ook goede dalende eigenschappen. Voor mij kloppen alle lovende recensies.
Lekker bezig,
En mooie upgrades van wat al een hele puike bike is. Een ding valt op, je hebt de riser bar zo gemonteerd dat de uiteinden lichtjes aflopen naar buiten toe. Is dat bewust omdat je het fijner vindt?
De meeste sturen zijn ontworpen met “ upsweep” ofwel oplopende uiteinden. Dat is omdat dat beter past bij de hoeken die je polsen van nature maken. Ik merk bij mezelf dat ik eerder meer upsweep fijn vindt dan minder, maar dat is heel persoonlijk. Je kunt dat bereiken door het stuur meer naar voren/hoger te draaien in de stuurpen.
Enjoy!!
En mooie upgrades van wat al een hele puike bike is. Een ding valt op, je hebt de riser bar zo gemonteerd dat de uiteinden lichtjes aflopen naar buiten toe. Is dat bewust omdat je het fijner vindt?
De meeste sturen zijn ontworpen met “ upsweep” ofwel oplopende uiteinden. Dat is omdat dat beter past bij de hoeken die je polsen van nature maken. Ik merk bij mezelf dat ik eerder meer upsweep fijn vindt dan minder, maar dat is heel persoonlijk. Je kunt dat bereiken door het stuur meer naar voren/hoger te draaien in de stuurpen.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 207
- Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4
Ik heb zelf in december een gebruikte Ripley (carbon versie) gekocht (en gecustomized) en bevalt super goed . Heb er inmiddels ook 2 Alpen/Dolomieten trips mee gemaakt en ook dat ging geweldig. Kortom: heerlijke fiets en veel plezier ermee
Ik ben wel op zoek naar meer upsweep dus ik ga zo nog eens draaien. Stuur heeft up en backsweep en dan wordt het toch niet helemaal overzichtelijk hoe je hem moet draaien voor het hoogste stuur, en zo dichtbij mogelijk.Heckler40 schreef: ↑za 9 september 2023, 14:58 Lekker bezig,
En mooie upgrades van wat al een hele puike bike is. Een ding valt op, je hebt de riser bar zo gemonteerd dat de uiteinden lichtjes aflopen naar buiten toe. Is dat bewust omdat je het fijner vindt?
De meeste sturen zijn ontworpen met “ upsweep” ofwel oplopende uiteinden. Dat is omdat dat beter past bij de hoeken die je polsen van nature maken. Ik merk bij mezelf dat ik eerder meer upsweep fijn vindt dan minder, maar dat is heel persoonlijk. Je kunt dat bereiken door het stuur meer naar voren/hoger te draaien in de stuurpen.
Enjoy!!
De controls mogen ook nog wat naar het midden zodat ik het stuur iets smaller vast kan pakken. Dus moet nog geoptimaliseerd.