Britango in herfst sferen (P.3)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Helemaal dik goedgekeurd zo, echt een mooie hardtail! :-q

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dankjewel groene rakker.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Dunebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 november 2016, 01:20
Mijn mountainbike: NL

Leuke fiets! Ik ben erg benieuwd naar de rij eigenschappen. Kun je iets vertellen hoe het rijd?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dunebiker schreef: di 26 juli 2022, 13:53 Leuke fiets! Ik ben erg benieuwd naar de rij eigenschappen. Kun je iets vertellen hoe het rijd?
Ik ben geen prinses op de erwt qua geometry en onderdelen dus inside qua ride-feel kan ik je niet geven maar hij fietst wel lekker. 😁

Ik rij jaarlijks zo'n 3 a 4 mountainbikes en voor mij fietsen ze eigenlijk allemaal prima.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Even een paar dagen weg.

Eigenlijk ging ik naar Luxemburg om weer eens een leuk filmpje te maken. Maar toen begaf mijn dropper het. Dus echt technisch is het helaas niet geworden.

Mooi, dat wel!

Afbeelding

Veel potentie voor technische lijnen. Het was voor het eerst dat er geen water meer door de beek liep in de keren dat ik er ben geweest. Ik sprak een dorpsbewoner die dit nog nooit heeft meegemaakt in z'n 82 jarige leven. Zorgelijke zaken!

Afbeelding

Binnenkort een re-match met werkende dropper!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

maverick76 schreef: vr 23 september 2022, 18:38 Even een paar dagen weg.

Eigenlijk ging ik naar Luxemburg om weer eens een leuk filmpje te maken. Maar toen begaf mijn dropper het. Dus echt technisch is het helaas niet geworden.

Mooi, dat wel!

Afbeelding

Veel potentie voor technische lijnen. Het was voor het eerst dat er geen water meer door de beek liep in de keren dat ik er ben geweest. Ik sprak een dorpsbewoner die dit nog nooit heeft meegemaakt in z'n 82 jarige leven. Zorgelijke zaken!

Afbeelding

Binnenkort een re-match met werkende dropper!

Zo te zien omgeving Echternach ? Tof gebied om daar een filmpje te schieten. Jammer dat je niet wat drops kan laten zien zeg maar :winkie:
Hoe bevalt die Smart Sam band, wat is je ervaring en heb je hem ook wel eens voorop gehad ?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Berdorf idd.

Tja die band. Ik ben niet de man die je moet vragen naar banden/onderdelen.

Ik ben niet fijngevoelig qua onderdelen. Hij was 2.6 en goedkoop, dat was mijn overweging destijds.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Daar fietste ik in Mei dit jaar nog overheen. Toen zat er nog water in. Mooie omgeving, maar zonder dropper moet je wel wat rustiger aan doen op sommige plekken.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

@maverick.
Dit antwoord had ik al een beetje verwacht :wink:
Maar als jij drops / wheelies / endo`s / nose bonk`s etc voor de camera gaat doen in die omgeving, dan heb je veel vertrouwen in die banden set-up :bier:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

marcomtb1972 schreef: vr 23 september 2022, 19:49 @maverick.
Dit antwoord had ik al een beetje verwacht :wink:
Maar als jij drops / wheelies / endo`s / nose bonk`s etc voor de camera gaat doen in die omgeving, dan heb je veel vertrouwen in die banden set-up :bier:
Bij wheelies, drops (endo en nosebonk ken ik niet) maakt het weinig uit wat voor rubber je er op hebt liggen denk ik.

Ik denk dat een goede band meer uithaalt bij “regulier” gebruik. Daarom kan ik denk ik ook weinig zeggen over dit soort onderdelen.

En qua vertrouwen zit het meer in mezelf dan de fiets. Het belangrijkste onderdeel bij wat ik doe en wat mij vertrouwen geeft zijn mijn remmen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bekende plekjes, mooi daar
Beekje was altijd al een klein stroompje, geen rivier. Maar helemaal droog :-{

Op de stenen vh Muhlertal heb je best veel grip, ligt aan de steen, niet aan de band. :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Klopt. Allemaal zandsteen/schuurpapier. Heerlijk rijden.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Bartje_2.5
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 29 juli 2019, 10:12
Mijn mountainbike: is te koop

Een Nordest... Das altijd een duimpje omhoog! :-q

Mooi gemaakt, weinig poespas. Goedgekeurd!
Bird Aeris AM160 te koop

It's extra slack, dude!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Al na de eerste rit met de SID vork had ik af en toe het idee dat ik ergens speling voelde. Voorwiel, balhoofd voorrem alles nagelopen, niets te vinden..

Laatst in Luxemburg ook weer dat gevoel van een iets loszittend balhoofd als ik over worteltapijten rolde. Mmm, verder niet heel veel aandacht aan besteed tot ik hier op het forum het verhaal tegen kwam van “speling SID SL”

Nu blijken er dus hele forum topics te zijn op o.a. Pinkbike over speling op de bushings van de nieuwe SID vorken. :-{

Dus, morgen maar eens bellen met Bike24 wat we er aan kunnen doen. Ik hoop dat hij gelijk naar Nijkerk (Sram Europe) mag voor een overheul.

Binnenkort meer…
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Oef, dat is zuur. Zo snel al.
Plaats reactie