11ANTs Panther

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

aurelius schreef: do 4 augustus 2022, 07:44 Die prijs die er een ‘soort van bij staat’ mag er anders ook wezen :winkie: . Die is toch hoger dan ik had verwacht (had geen idee, ik dacht, misschien rond de 5K?), dat zit niet in ieders portemonnee.
Mooi ‘is ‘ie zeker! En je krijgt ook zeker iets unieks.
Die Epic SW is natuurlijk extreem op gewicht getuned, de Panther a 12,8kg alles behalve. Compleet onvergelijkbare fietsen, concepten, doelgroepen. Allebei exclusief met dito prijzen. De Panther exclusiever want unieker en echt ‘special’, handmade, de Specialized exclusief want waanzinnig exclusief geprijst.
Als je weet wat een grote fabrikant als Spesh betaalt per frame in het Verre Oosten, en wat voor OEM prijzen ze betalen voor de onderdelen zie je pas hoe waanzinnig de prijs van een S Works (of vergelijkbare modellen van Scott, Cannondale, etc) echt is. Voor een kleine fabrikant, zonder schaalvoordeel en met Hollandse uurlonen, is die 11Ants eigenlijk nog veel te goedkoop.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 786
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Je vergelijkt nu appels met peren, een merk met- en een merk zonder distributie keten.
Zou 11Ants ook gaan verkopen op de wijze zoals S dat doet dan kan de prijs ook x2.

Daar mag je wat van vinden trouwens van die marges (in het algemeen) en dat doe ik ook wel, helemaal voor spullen die het distributie kanaal helemaal niet op voorraad heeft en waarover ze dus ook geen risico nemen. Dozen schuiven zou nooit beloond moeten worden met die S achtige marges. Daarom als S fanboy ook frame only. Soort van Damage control.

Maar zoals gezegd, appels met peren :-)
(moddereters ruim gerust dit topic een beetje op we dwalen af)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

U vraagt wij draaien (zo lijkt het althans ;))

Mtb's zijn duur, sommige nog duurder en duurderder kan ook maar die discussie is niet het doel van een SYS topic (hoop ik). Hoe dan ook, algemene discussies over waarom een fiets kost wat hij kost en wat je daar van vindt elders en hier gewoon verder over dit fraaie exemplaar.

Thx. :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

En het is een bijzonder fraaie bike :-q Mooi wark

Ik heb de 11-Ants werkplaats in Wijchen gezien bij de feestelijke opning en de indruk daarvan de matched met de uitstraling van het frame. en de build op deze PAnther is al even fraai. Het is geen geheim dat ik wel houd van de anodized accenten, vooral Oranje ook.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Heckler40 schreef: do 4 augustus 2022, 16:37 Het is geen geheim dat ik wel houd van de anodized accenten, vooral Oranje ook.

Enjoy!!
En toch blauw hebben gehad op je Kingdom destijds :D
“Old, not obsolete”
Plaats reactie