One nieuw project

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cotic-Lefty
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 19 september 2017, 18:24
Mijn mountainbike: Cotic Solaris 29"

Naast mijn Cotic Solaris 29 was ik al een poosje opzoek naar een tweede "ragbak"
Hopelijk heb ik deze met de onderstaande bike gevonden. Vanmorgen opgehaald in Hoogeveen. Ruim twee uur planken, voor een ouwe 26" (Ain't dead)
Aankomende week ga ik er eerst een aantal keer mee rijden om te zien of hij de "pimp" waard is ( ik verwacht van wel)
Ondanks dat de 456 evo2 er in zwaar gebruike staat uitziet, draait alles nog soepel. Ik zou hem dus ook zo kunnen laten en de On One meteen gebruiken waar hij voor bedoelt is..
Maar sowieso wil ik wat ander rubber eronder ( zonder biba) en een droppertje is ook wel lekker. ( zadel staat nu te laag voor mij)
Wat zouden jullie het eerste aanpakken?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Bij zo'n project haal ik de hele fiets uit elkaar en bouw m weer langzaam op. Alles op het juiste moment, met montagevet en locktite waar nodig. Zo weet je precies of alles goed is en kun je vervangen wat versleten is. Daarnaast de vork ff een lower leg service geven (en ik zou de lockout er af halen).

Wel een tof ding. Past er ook 27,5 in?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Cotic-Lefty
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 19 september 2017, 18:24
Mijn mountainbike: Cotic Solaris 29"

Ja het idee is wel om hem helemaal uit elkaar te trekken. Misschien meteen een ander kleurtje, hoewel de huidige 'kleur' ook wel iets heeft. De lockout kan er indd wel vanaf, die is niet echt nodig. Heel misschien passen smalle, "gladde" 27,5 wielen, maar ik zit juist meer te denken aan bolle bandjes. Mijn Pirelli scorpions bevallen heel goed, eens kijken of zoiets ook nog in 26" bestaat.
Gebruikersavatar
Cotic-Lefty
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 19 september 2017, 18:24
Mijn mountainbike: Cotic Solaris 29"

Dat was een korte carrière voor de on-one. Ik heb er een middagje op gereden, maar dit is niet mijn ding. Het frame is te klein voor mij, dus de bike gaat terug naar MP. Op naar het volgende project…
Plaats reactie