Verzameltopics (the final frontier)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Zoals we vast allemaal hebben gemerkt is 'het verzameltopic' een hot item. Er zijn felle tegenstanders en liefhebbers.

De drang om dingen te delen met anderen is sterk en dat heeft een sociale functie, dat past prima op een/ons forum. Maar een enorme lading van dat soort topics en uitwassen als verzamelthreads per merk, framekleur of krasjes in de lak doen afbreuk aan het plezier van een grote groep gebruikers én zijn een rotklus om op te ruimen.

Naar aanleiding van de thread die MA gestart is roepen we stevig gemodereerde verzameltopics in het leven voor een aantal MTB disciplines. Je kunt het zien als een setup database. Het is niet de bedoeling dat er creatief nieuwe threads worden bijbedacht zodat we toch weer eindigen met eh.. troep. Indien gewenst stuur je je Spectopic verzoek naar een moderator.

Het liefst zien we dat mensen specificaties plus foto posten dan kan het ook inhoudelijk wat toevoegen, we noemen ze dan ook Spectopics. (Tenminste zolang de mensen van het slagersforum niet komen klagen)

Let op!
We willen deze topics beheersbaar houden en zullen ongepaste posts (door mods bepaald) zonder opgave van reden/PB/discussie verwijderen! Als je post verwijderd wordt ga je dus bij jezelf te rade. :)
Voor discussie over je nieuwe bike en onderdelenupdates kun je gewoon een eigen topic starten, dan kan iedereen een duit in het zakje doen.

Voor wie twijfelt, ja - kreten van bewondering en afschuw worden ook verwijderd. Niet spammen maer speccen zoals de Urker visschers altyd zeiden.

Enjoy.

The Crew
Laatst gewijzigd door Castor op vr 3 maart 2006, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
The freedom to ride where you want, when you want.
fietsertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: do 24 april 2003, 17:52
Contacteer:

Het lijkt mij een goed idee als de Spectopics een sticky worden. Is wat overzichtelijker en het onderwerp verdwijnt dan niet langzaam onderaan de berichten lijst, om uiteindelijk uit het zicht te geraken. Op een aantal engelstalige fora waar ik weleens kijk hebben ze dat ook op die manier. T'is maar een idee. :tong
'Hippies, hippies. They're everywhere. They wanna save the earth, but all they do is smoke pot and smell bad.'
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Bedankt voor het meedenken, Hanz opperde dit geloof ik ook al ergens.

Nadeel met stickies is dat ze sterk overheersen in de top vd rubriek en sticky zijn (duh) tals er geen toevoegingen zijn. Zeker bij een stuk of wat Spectopics loopt je scherm vol.
Wij zien het liever opduiken als er toevoegingen zijn, meer moeite maar duidelijker.
Ik zit nog te broeden op een manier om de links van de Spectopics op een andere wijze makkelijk toegankelijk te maken - worst case: met links in bovenstaand bericht.
The freedom to ride where you want, when you want.
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Wellicht een variant op de sticky spectopics:
Een sticky met links naar de spectopics (waarbij de topics zelf dus nog steeds opduiken op de eerste pagina nadat erin gepost is)
Voordeel: je hebt dan maar één sticky, en je kunt de topics erg gemakkelijk vinden

Wij weten immers van het bestaan dus zouden ze toch wel vinden, maar voor nieuwe members is dat wel veel overzichtelijker
Een gewezen verslaafde
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Smartphones slaan standaard de GPS locatie op in de meta data/ EXIF vd foto.
Let daarmee op !
Als je de foto's maakt in je schuur of achtertuin, dan weten de dieven waar je fiets staat !
Niet alle sites waar je foto's kunt plaatsen verwijderen deze gegevens.
Bijv. PinkBike laat deze info staan !

Zet deze optie uit in je telefoon, of poets de foto's schoon voordat je ze plaatst, bijv met deze tool:
https://www.verexif.com/en/
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gesloten