Hierbij mijn Klein:
Specs:
Frame Klein Palomino Team M
Vork Fox F120RLC
Headset Chris King
Voorbouw Ritchey WCS 4Axis 110mm
Stuur Ritchey Carbon Superlogic
Grips Ritchey WCS foam
Zadelpen Thomson Elite
Zadel Tune Speedneedle
Zadelpenklem Klein
XTR disc 180/160
XTR rapid fire
XTR shadow derrie achter
XT cassette 11-32
Dura Ace bolt on derrie voor
XTR Cranks
Pedalen Ritchey WCS V4
Ketting KMC L gold
Wielen Bontrager RXL CL TLR
Banden Schwalbe Rocket Ron 2.1
Binnenbanden Continental Superlight
Volgens mij is t dit wel zo'n beetje.
Gewicht volgens schaal 11 kilo, wat mij erg licht leek....ik dacht dat ik boven de 11 kilo uit zou komen.....dus ondanks dat ik het WW-en achter heb gelaten ben ik erg in mijn nopjes met het gewicht.
Nu de pics:(let ook op alle mooie debossed graphics, die vallen niet zo op als het niet zonnig is)
Klein Palomino Team (nwe pics p12)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4517
- Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14
Laatst gewijzigd door KleinPalomino op di 19 januari 2010, 23:22, 24 keer totaal gewijzigd.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5009
- Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
- Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream
mooie bike!
http://www.bikepark.nl
http://www.minidownhillcup.nl
http://www.facebook.com/bikeparkgroningen?sk=wall
http://www.youtube.com/watch?v=Vn29DvMITu4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.minidownhillcup.nl
http://www.facebook.com/bikeparkgroningen?sk=wall
http://www.youtube.com/watch?v=Vn29DvMITu4" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4517
- Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14
Eeehhhh, ja! Schijfremmen zijn bij mij nog niet aangekomen. Ik vind t wel mooi en t remt goed, wie weet voor de toekomst!
De DA derrailleur is vooral licht en aangezien ik een kleine cassette heb en nooit rare verzetten rijd kan dat prima.
Nu is een tijd geleden natuurlijk de shadow XTR uitgekomen die net zo zwaar is als deze DA nl. 180 gram maar voor die tijd scheelde het echte 20 gram
Daarnaast vind ik een kleine der gewoon mooier! En een minder lange kooi vangt natuurlijk minder rotzooi en takjes en zo.
De DA derrailleur is vooral licht en aangezien ik een kleine cassette heb en nooit rare verzetten rijd kan dat prima.
Nu is een tijd geleden natuurlijk de shadow XTR uitgekomen die net zo zwaar is als deze DA nl. 180 gram maar voor die tijd scheelde het echte 20 gram
Daarnaast vind ik een kleine der gewoon mooier! En een minder lange kooi vangt natuurlijk minder rotzooi en takjes en zo.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4517
- Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14
Haha, ik ben net bezig met een Thomson!
Even kijken nog of deze de juiste hoek kan halen......kijk maar naar de foto en mijn zadel.
Als die Thomson past dan komt er ook een Flite kit Carbonio op.
Totaal dan weer bespaart......40 gram op de zadelpen en 80 op het zadel!
Doel is om mijn Klein toch in de buurt van de 10 kilo te krijgen (nu 10,80).
Even kijken nog of deze de juiste hoek kan halen......kijk maar naar de foto en mijn zadel.
Als die Thomson past dan komt er ook een Flite kit Carbonio op.
Totaal dan weer bespaart......40 gram op de zadelpen en 80 op het zadel!
Doel is om mijn Klein toch in de buurt van de 10 kilo te krijgen (nu 10,80).
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4517
- Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14
Mooi dat ik dat weet! Dank je wel!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 3 februari 2008, 19:02
- Mijn mountainbike: klein attitude
strakke bike.
vorig jaar was ik bij de world cup mountainbiken in houffalize en daar reden er ook nog aardig wat met v-brakes rond.
zelf rij ik er ook nog mee rond(xt) en vind dat ze me genoeg remkracht geven voor het betere xc werk.
vorig jaar was ik bij de world cup mountainbiken in houffalize en daar reden er ook nog aardig wat met v-brakes rond.
zelf rij ik er ook nog mee rond(xt) en vind dat ze me genoeg remkracht geven voor het betere xc werk.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4517
- Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14
Ja, ik blijf ook nog even rondrijden met v-brakes. Ik ben niet echt een slecht weer biker dus van minder remkracht met nat weer heb ik geen last!
Heb vanmiddag een Tune Speedneedle gekocht!!!!!! In het blauw, staat vast mooi!
Nu nog een andere zadelpen............
Speedneedle is 97 gram, scheelt 119 gram met de SLR T1!!!!!!!!
OP NAAR DE 10 kilo!
Heb vanmiddag een Tune Speedneedle gekocht!!!!!! In het blauw, staat vast mooi!
Nu nog een andere zadelpen............
Speedneedle is 97 gram, scheelt 119 gram met de SLR T1!!!!!!!!
OP NAAR DE 10 kilo!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: do 16 februari 2006, 13:52
- Mijn mountainbike: Kona HeiHei en Commencal VIP S
- Contacteer:
Mooie bike . Vergis je niet in gewichten, zelf had ik ook lang gedaan over de sprongetjes van 10,5 naar <10 kg. De eerste gewichten zijn het gemakkelijkst, maar voor die 500 gram kan wel eens langer gaan dan je zelf zou willen.
Hoeveel tands is je cassette? En is het een 9 of een 10 speed derailleur?
Hoeveel tands is je cassette? En is het een 9 of een 10 speed derailleur?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4517
- Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14
Thanks!
Ik weet dat t niet gemakkelijk gaat! Mijn Attitude heb ik ook van 12 naar onder de 10 gebracht.
Alle onderdelen zitten nu op mijn Palomino en dingen die lichter zijn zijn vaak heel heel duur! Zoals een Speedneedle dus.
Cassette is Ultegra 12-27. Derrailleur is 9 speed.
Mijn wielenset is Tune en die weegt compleet met velgband 1425 gram (excl. Tune AC16/17), daar is dus eigenlijk niets te halen behalve als de velgen versleten zijn een paar lichtere velgen.....die dan weer iets van 100 Euro per stuk kosten.
Met andere banden is nog iets te halen, ik heb nog een set flyweights liggen maar ja....de grip of eigenlijk geen grip........
Zou wel in 1 klap 340 gram schelen, incl mijn nieuwe zadel en pen zit ik dan al op een halve kilo!
Blijft leuk, een mooie bike tunen!
Mijn racefiets daarintegen is zo uit de winkel komen rollen en daar doe ik ook niets aan.........
Ik weet dat t niet gemakkelijk gaat! Mijn Attitude heb ik ook van 12 naar onder de 10 gebracht.
Alle onderdelen zitten nu op mijn Palomino en dingen die lichter zijn zijn vaak heel heel duur! Zoals een Speedneedle dus.
Cassette is Ultegra 12-27. Derrailleur is 9 speed.
Mijn wielenset is Tune en die weegt compleet met velgband 1425 gram (excl. Tune AC16/17), daar is dus eigenlijk niets te halen behalve als de velgen versleten zijn een paar lichtere velgen.....die dan weer iets van 100 Euro per stuk kosten.
Met andere banden is nog iets te halen, ik heb nog een set flyweights liggen maar ja....de grip of eigenlijk geen grip........
Zou wel in 1 klap 340 gram schelen, incl mijn nieuwe zadel en pen zit ik dan al op een halve kilo!
Blijft leuk, een mooie bike tunen!
Mijn racefiets daarintegen is zo uit de winkel komen rollen en daar doe ik ook niets aan.........
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:30
- Mijn mountainbike: staat al te lang stil - KLEIN "Dark Storm" Palomino
- Contacteer:
Strakke fiets!
Weer een mooie erbij
Blijven mooie bikes die Palomino's! ziet ze niet veel
-- EDIT
Heb jij de originele schommel nog gemonteerd?
zo ja, heb jij (nog) geen last (gehad) van zijdelingse speling op de achterbrug?
Weer een mooie erbij
Blijven mooie bikes die Palomino's! ziet ze niet veel
-- EDIT
Heb jij de originele schommel nog gemonteerd?
zo ja, heb jij (nog) geen last (gehad) van zijdelingse speling op de achterbrug?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 448
- Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 14:14
- Mijn mountainbike: Komt te weinig buiten
- Contacteer:
Mooie Bike ,en goede kleur
Als je de Fox M-bits Demper inwisseld een Maverick demper win je ook nog wat grammetjes en soeplesse
en ik kan je de Maverick wentelaar(Maverick Palomino Upgrade) ook van harte aanbevelen,dat scheeld een hoop gepruts met de glijlagers
Als je de Fox M-bits Demper inwisseld een Maverick demper win je ook nog wat grammetjes en soeplesse
en ik kan je de Maverick wentelaar(Maverick Palomino Upgrade) ook van harte aanbevelen,dat scheeld een hoop gepruts met de glijlagers
Het is te leuk om niet te doen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: do 16 februari 2006, 13:52
- Mijn mountainbike: Kona HeiHei en Commencal VIP S
- Contacteer:
Flyweights moet je inderdaad niet monteren omdat ze licht zijn. Of je houd van ze, of je haat ze. Wanneer het gewicht de enige drijfveer is, zal de kans zijn dat je er ontevreden over bent (denk ik) groot zijn.
Misschien zijn SpeedKings een optie? Redelijk allround, maar toch wat lichter. Daarmee win je ook wat grammen tov de Schwalbes.
Op de bovenste foto meen ik zilvere naven te zien? Wel grappig dat je niet vermeld dat je Tune wielen heb. Veel bikers zouden een moord doen voor die naven .
Misschien zijn SpeedKings een optie? Redelijk allround, maar toch wat lichter. Daarmee win je ook wat grammen tov de Schwalbes.
Op de bovenste foto meen ik zilvere naven te zien? Wel grappig dat je niet vermeld dat je Tune wielen heb. Veel bikers zouden een moord doen voor die naven .