Je kunt het verzet lastig loskoppelen van het voorblad Op de weg heb je wel een groter voorblad nodig. Ik heb in een vergelijkbare set-up een 42-16 gebruikt en op een SS racer een 44-16. Dat zijn imho prettige allround verzetten voor op de weg. Je hoeft niet bij elk stoplicht je knieën aan gort te trappen om op gang te komen en je trapt ook geen 'lucht' om de gang er een beetje in te houden.JanW schreef:Ik doelde niet op het verzet, maar op het voorblad. Ik dacht dat de meeste met een kleiner voorblad reden 36T of 38T.
Nog een Kona!! update pag. 2!!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
- Mijn mountainbike: Panasonic m1500
- Contacteer:
Nou las ik ergens dat het verzet het prettigst zo rond de 1:2 ligt. Dus als ik een 21 tands achterkransje aanschaf zou ik er ook zijn toch? Trouwens zo zwaar trapt nou ook weer niet hoor 't is heel goed te doen . Trouwens zit ik over een 29"inch voorwiel te denken, er zit ruimte genoeg en de fiets staat gelijk iets hoger op z'n pootjes. Dus ff kijken of het inderdaad past, de remnokken pas ik dan later wel weer aan.
-
- Pro Biker
- Berichten: 906
- Lid geworden op: do 15 mei 2008, 19:36
jopieklep schreef:Nou las ik ergens dat het verzet het prettigst zo rond de 1:2 ligt. Dus als ik een 21 tands achterkransje aanschaf zou ik er ook zijn toch? Trouwens zo zwaar trapt nou ook weer niet hoor 't is heel goed te doen . Trouwens zit ik over een 29"inch voorwiel te denken, er zit ruimte genoeg en de fiets staat gelijk iets hoger op z'n pootjes. Dus ff kijken of het inderdaad past, de remnokken pas ik dan later wel weer aan.
Verzet is nooit prettig...daar weten onze oosterburen alles van...
Wie het dichtst bij het vuur staat, brandt zich het eerst ....
Je kan beter krap zitten, dan rood staan ....
Superior
Je kan beter krap zitten, dan rood staan ....
Superior
-
- Pro Biker
- Berichten: 906
- Lid geworden op: do 15 mei 2008, 19:36
jopieklep schreef: boefje
Die hadden ze toen ook inderdaad...
Wie het dichtst bij het vuur staat, brandt zich het eerst ....
Je kan beter krap zitten, dan rood staan ....
Superior
Je kan beter krap zitten, dan rood staan ....
Superior
2:1 is een mooi uitgangspunt voor een bosverzet. Met een 42-18 kun je ook wel de bospaden op maar dan moet het wel vlak blijven Gewoon een beetje experimenten. Het is misschien makkelijk om een kleiner voorblad te monteren. 21T kransjes zijn redelijk exotisch maar wel te krijgen natuurlijk:
http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=35_29
http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php?cPath=35_29
-
- Pro Biker
- Berichten: 906
- Lid geworden op: do 15 mei 2008, 19:36
Single Speed.......SS.......mmmm, waar doet me dat nou weer aan denken...
Zal nu ophouden, moet wel leuk blijven...
Zal nu ophouden, moet wel leuk blijven...
Wie het dichtst bij het vuur staat, brandt zich het eerst ....
Je kan beter krap zitten, dan rood staan ....
Superior
Je kan beter krap zitten, dan rood staan ....
Superior
-
- Extreme Biker
- Berichten: 600
- Lid geworden op: vr 20 juli 2007, 22:57
- Mijn mountainbike: heeft dunne banden, en een raar stuur
jopie.......... ik ben trots op je
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
-------------------------------------------------------
ist ein forum illegaal!
(jonathan davis)
-------------------------------------------------------
ist ein forum illegaal!
-
- Genius
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
- Contacteer:
Groot (42 of 44) is beter, want minder slijtage.
Om op het standaard 2:1 verzet uit te komen heb je dan achter 21 of 22 nodig, wat wel eens lastig verkrijgbaar is.
32, 34 of 36 zorgt voor gewichtsbesparing, meer bodemvrijheid en combineert goed met de gangbare 16, 17 en 18 kransjes.
Zodoende.
Op mijn woonwerksinglespeedmtb zit 44:17 en dt is niks te zwaar.
En zo zijn we weer terug bij de Kona van Jopie, die er fraai uitziet.
Om op het standaard 2:1 verzet uit te komen heb je dan achter 21 of 22 nodig, wat wel eens lastig verkrijgbaar is.
32, 34 of 36 zorgt voor gewichtsbesparing, meer bodemvrijheid en combineert goed met de gangbare 16, 17 en 18 kransjes.
Zodoende.
Op mijn woonwerksinglespeedmtb zit 44:17 en dt is niks te zwaar.
En zo zijn we weer terug bij de Kona van Jopie, die er fraai uitziet.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2469
- Lid geworden op: di 8 augustus 2006, 20:56
- Mijn mountainbike: Sworks Tarmac, Haro Mary xc, Project 346 Basman cruiser
- Contacteer:
da's een stuk mooier zo, maar ik mis nu wel de spatborden....
Succes tijdens je proefritje!
Succes tijdens je proefritje!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
- Mijn mountainbike: Panasonic m1500
- Contacteer:
Nou even een kleine update: de frame stickers die erop zaten hebben zichzelf verwijderd en zijn inmiddels vervangen voor een setje mooie "oldskool"Kona decals. Het leren zadel komt als het goed is morgen binnen (thnx Kermit!! ) En met een beetje mazzel heb ik binnenkort ook een stuur met de backsweep die ik wil. 't gaat dus de goede kant op