Radon QLT Race 7 Flatbar

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
ErikEngerd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 16:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC EX 29
Contacteer:

Hoi allemaal,


Hier is-tie dan, mijn nieuwe fiets:

Afbeelding

Volledige specs:
Rahmen Alu 7005 Ultralight Triple Butted
Gabel Fox 32 F100 RLC 2008
Federelement Fox RP23
Federweg 100mm
Bremsen Shimano XT BR-M775 180/160mm
Kurbel Shimano XT FC-M770
Tretlager/Innenlager Shimano XT Hollowtech II
Schalthebel Shimano XT SL-M770
Schaltwerk Shimano XT RD-M772 Shadow
Umwerfer Shimano XT FD-M770
Kassette Shimano XT CS-M770 11-32
Kette Shimano HG93
Naben DT Swiss 240S
Speichen DT Swiss Competition
Felge DT Swiss XR 4.2D
Reifen Schwalbe Nobby Nic falt 2,25"
Vorbau Syntace F139
Lenker Syntace Duraflite 2014
Sattelstütze RFR Prolight
Steuersatz FSA Orbit semiintegriert
Griffe Profile
Sattel Selle Italia XR light
Pedale Bärentatze Alu
Gewicht Komplettrad ab 11,7 kg
Farbe schwarz

Site van de fabrikant: http://www.radon-bikes.de.

De fiets is bijzonder goed afgeleverd. Geen instellingen achteraf noodzakelijk. Wat me bijzonder goed bevalt zijn de remmen. DIt is mijn eerste fiets met schijfremmen en had verwacht meer tijd nodig te hebben om aan de remmen te wennen maar deze zijn bijzonder goed te doseren. Qua geometrie is hij anders dan mijn vorige fiets en moet ik even wennen aan de nieuwe geometrie, maar daar helpt het doen van evenwichtsoefeningen en vooral het rondje in Dorst.

Groeten
Erik
Laatst gewijzigd door ErikEngerd op wo 21 juli 2021, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Proflex animal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2469
Lid geworden op: di 8 augustus 2006, 20:56
Mijn mountainbike: Sworks Tarmac, Haro Mary xc, Project 346 Basman cruiser
Contacteer:

Hey Erik, welkom hier en een mooie fiets :-q
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

lijkt op een cube ams frame!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooie bike! Worden ook altijd wel goed getest in de Duitse Bike. Mooie afmontage!

Veel plezier ermee! :-q
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

D.run schreef:lijkt op een cube ams frame!
:D is ie ook
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
sodsod
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 1 december 2008, 23:18
Mijn mountainbike: Canyon Al 29
Contacteer:

Erik,

Zit er ook aan te denken een FS te kopen. Twijfel tussen de Canyon MR9 of een Radon QLT. Hoe bevalt de fiets naar de eerste paar maanden. Ben vooral nieuwsgierig naar het de achterbrug (wippen ed.)
Wie niet dom is moet slim zijn
bikerbob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 6 november 2008, 13:31
Mijn mountainbike: heeft grote wielen!!

Mooi fietske!!

Veel plezier ermee :-q
datrudutch
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 11 april 2004, 20:20

en het frame is percies het zelfde als mijn Capic maar mijne heeft 125mm veerweg die ik op e-bay heb gekocht het enigste verscheel met een Cube AMS is de cable loop.
DGR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 22:36
Mijn mountainbike: Pilot Titanium 29'er, Rohloff + Lefty
Contacteer:

Dat lijkt de HB wel, aan de achtergrond te zien :)

Knappe fiets, wie weet kom ik je nog eens tegen in Dorst!
sodsod
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 1 december 2008, 23:18
Mijn mountainbike: Canyon Al 29
Contacteer:

Hey Erik

Hoe bevalt de fiets na een paar maanden. Wipt ie veel of valt dat mee.
Wie niet dom is moet slim zijn
ErikEngerd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 16:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC EX 29
Contacteer:

Sorry voor mijn late reactie maar hij bevalt goed. Zo nu na 13 jaar rijdt hij nog steeds goed (en wipt nauwelijks). In al die tijd is er vrij veel gebeurd: Fox voorvork vervangen door Magura, en verder heb ik hem om laten spuiten bij BCP special paintwork in supermooi blauw. Echter nu is de fiets wel een beetje op zijn einde: er is bijna geen vierkante cm meer te vinden zonder lakschade. Ook zit er een kraakje in (vermoedelijk lagers) en ik weet niet of ik dat nog ga oplossen (heb wel lagers nog liggen). Hij rijdt echter nog steeds vrij goed. Vorige week heb ik nog een nieuwe cassette en ketting opgezet en 2 kettingbladen vervangen. Er zit nu overigens derailleur nummer 3 op deze fiets. Ook heb ik een keer een enorme scheur gehad in een velg en hadden de Shimano XT calipers last van olielekkage bij lage temperaturen. Beide overigens gefixed onder garantie.

In 2009 heb ik een OTB gehad waarna ik 5 dagen in het ziekenhuis heb gelegen met een ingeklapte long. Daarna heb ik de geometrie wat bijgesteld met kortere stuurpen en riser bar. Sindsdien rijdt de fiets wel veel makkelijker en is OTB veel minder waarschijnlijk. Ik vermoed dat de fiets in het begin misschien toch iets te groot voor mij was. Die OTB is namelijk gebeurd op een vlak landweggetje met een kuil.

Uiteindelijk begon het toch te knagen en heb ik vorige week een nieuwe fiets besteld (levering november). Wat ik met de oude fiets ga doen weet ik nog niet. Misschien als mud bike of anders 'harvesten' voor onderdelen (heb ook nog een andere ligfiets van 14 jaar oud die beter zou schakelen met XT shifters). Ook zijn die DT Swiss hubs so goed dat ik die zou kunnen hergebruiken om nieuwe wielen te bouwen voor de nieuwe MTB.

Dus als je een tijdmachine hebt zou je terug kunnen gaan naar 2008 en alsnog een Radon QLT Race 7 flatbar kunnen bestellen bij bike-discount.de want zowel de fiets als de shop zijn goed bevallen.

PS. Het is inderdaad een Cube frame want ik heb derailleurpadjes van Cube die perfect op deze fiets passen.
http://mountainhoppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik doe veel aan recycling: ik ga fietsen, en daarna weer, en dan later nog een keer, enz.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

ErikEngerd schreef: di 20 juli 2021, 17:13 Sorry voor mijn late reactie maar hij bevalt goed.
:lol:
De gebruiker die de vraag stelde is voor het laatst in 2015 actief geweest op het forum :D
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Toch leuk om je verhaal te lezen. Nog mooier als we ook een foto van de fiets kunnen zien, het is ten slotte een SYS.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Leuk! :-q

Ga je over naar 29” met je nieuwe bike?

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
ErikEngerd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 16:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC EX 29
Contacteer:

Hierbij dan een fotootje van de Radon zoals hij er nu uit ziet:

Afbeelding

en zoals hij was

Afbeelding

Duidelijk te zien de nieuwe voorvork (wit i.p.v. zwart) en de repaint die noodzakelijk was omdat het aluminium zichtbaar begon te worden op het frame. Ook de andere woning. En inderdaad, de oude locatie was inderdaad de Haagse Beemden in Breda.

Ook nog de velgbreuk waar ik het over had:

Afbeelding

Dat was een hele rare gewaarwording in de Drunense Duinen toen ik ineens het geluid hoorde van een veer die knapte. Aangezien de Drunense Duinen eigenlijk voor 100% bestaan uit planten, aarde, en bomen, had ik al de conclusie getrokken dat het geluid uit de fiets moest zijn gekomen. Daarom toch maar achteraf de wielen eens goed bekeken.

Dan ook nog die keer dat ik in de Drunense Duinen reed en een boutje los kwam uit mijn frame zodat ik weer terug kon fietsen naar de auto met een tiewrap in plaats van een schroef. (Altijd een doosje meenemen met willekeurige hulpmiddelen zoals een kettingpinnetjes, quicklinks, stukjes binnenband, tiewraps, plakband, etc..).

Dan nog de schade aan mijn helm van mijn val in 2009. Ik heb de helm nog gehouden als herinnering. Wie weet maak ik er, net zoals iemand anders op het internet, nog een lamp van.

Afbeelding

Zonder die helm was ik er misschien niet meer geweest of had ik in elk geval niet meer gemountainbiked. Sinds dit ongeluk en andere ervaringen met iemand die gecrasht was in Dorst en geen helm ophad ga ik dus nooit meer fietsen zonder helm. Ook niet als ik de helm vergeten ben. Daar heb ik natuurlijk wat op gevonden en heb altijd een oude niet zo comfortabele helm liggen in de auto just in case.
http://mountainhoppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik doe veel aan recycling: ik ga fietsen, en daarna weer, en dan later nog een keer, enz.
Plaats reactie