Scalpel voor Fredje

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
X-tinction
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 14:14
Mijn mountainbike: Trek 9.8 elite 2008

Die bike heeft iets aparts met zo'n wielen zie je niet elke dag voorbijkomen
Check http://www.mtbclub-discovery.com" target="_blank
koningcaris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 14 april 2005, 10:59
Mijn mountainbike: Commencal VIP Nuts 5 2007, XTR, Reba race poplock
Contacteer:

X-tinction schreef:Die bike heeft iets aparts met zo'n wielen zie je niet elke dag voorbijkomen
Als je snel genoeg fiets zie je er helemaal geen voorbij komen :lol:

Ik vindt de wielen fantastisch.
Blijven trappen anders val je om!
X-tinction
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 14:14
Mijn mountainbike: Trek 9.8 elite 2008

haha das waar :P
Check http://www.mtbclub-discovery.com" target="_blank
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

En als je de bidonhouder aan de voorkant van de zadelpen vastzet? Verlies je hem denk ik minder snel! Onder je oderbuis is ook shit om bij te komen denk ik. En een andere bidonhouder scheeld al een hoop denk ik...
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Deltaflex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 6 februari 2008, 21:14
Mijn mountainbike: Niner Air RDO Kermit Green
Contacteer:

Erg unieke scalpel. Fraai gezicht!

Bidonhouder misschien tussen de 'spaken' van de wielen. Plaats genoeg lijkt me.. :D
Sil.
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: di 20 november 2007, 19:57

Hier http://cgi.ebay.de/Schwarzer-Lenker-Fla ... dZViewItem is nog een bidonhouder voor aan je stuur te koop. Bieden vanaf 1 euro. :lol:

Groetjes, Silvie.
Diwwek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 337
Lid geworden op: zo 14 juli 2002, 12:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 900
Contacteer:

Gave bike! Er gaat niks boven zwarte Scalpels! ;) Klopt het dat de grootste maat die Cannondale levert tegenwoordig 20" is? Dat zou namelijk voor mij betekenen dat ik er niet op zou passen :(

Ik slinger de discussie toch nog maar even aan: Waarom gebruik je niet gewoon een Camelbak? Die bidons zijn zooooo jaren 70. Aan mijn stuur zou ik al helemaal niet aan beginnen, dat extra gewicht aan de voorkant ga je sowieso merken.

Ik moet altijd lachen als ik lui tijdens marathons op de rechte stukken van het parcours wild naar hun bidon zie graaien. Eerst wurmen met hun bidonnetje dat onder de modder zit... Daarna zitten te pieren met dat doppie om vervolgens eerst een straal water/modder (overigens een paradijs voor bacterieën) weg te spuiten en daarna twee slokken lauw water (met plastic smaak) te kunnen nemen. Ondertussen heb ik tijdens beklimming/afdaling al verschillende keren heerlijk fris water (zonder bijsmaak) gedronken. God bless the Camelbak!
. .. ... .... ..... ......http://www.get-id.nl...... ..... .... ... .. .
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Andere houder achterop lijkt me een goede oplossing, want in de "testopstelling" van zaterdag zat deze te los terwijl hij achterop veel en veel meer klappen krijgt. Andachtspunt!!

@ Diwwek: Het is een XL, alleen de zitbuis is korter. Zie je (helaas) meer en niets aan te doen. Tja, andere fiets maar onbespreekbaar......

Even OT dan mbt Camelback/bidon: Als je tijdens een marathon (voor mij een wedstrijd) de tijd hebt/neemt om onderweg de zak bij te vullen werkt het prima. Als je iets meer haast hebt, dan zijn bidons handiger. Bij meerdere rondes krijg ik verse exemplaren aangereikt van Marga en daar win je tijd mee. Bij bidons weet ik hoeveel ik nog heb, wat bij een camelback niet mogelijk is.
Qua bacterieen maak ik me niet al te druk, kan wel wat hebben.
Overigens in de winterperiode gebruik ik soms wel m'n camelback.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
prophet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 467
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 15:42

Heee fred,even een vraagje bij m'n prophet zit er onderaan m'n frame .
ook een bevestiging voor een bidon,is dat wat of is dat vragen om moeilijkheden (modder en zo).
lefty wordt righty
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Wat een sluipmoordenaar ! Hij is echt "modder"vet deze hoor......

Nou...ik zie je vast wel een keer voorbij razen als ik weer loop te tobben in Amerongen e.o. :(( :-{
binaural
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 634
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic Disc 2006, Trek 7000

Jemig de pemig, dit is echt een mooie fiets. Vind zelfs de wielen erg cool (en ben daar normaal niet zo van eigenlijk)! Dat van die bidons is wel rot inderdaad. Als je echt voor de tijd gaat dan zal een bidonhouder onderaan de onderbuis je ook wel te lastig zijn. Ik zou niet graag een houder aan m'n stuur hebben hangen.

Tot slot: tof om te zien dat je 'm ondanks de ongetwijfeld pittige prijs gewoon flink gebruikt (dat vond ik lastiger toen ik 'm nieuwe fietsje had!).

Veel plezier!
X-tinction
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 14:14
Mijn mountainbike: Trek 9.8 elite 2008

binaural schreef: Tot slot: tof om te zien dat je 'm ondanks de ongetwijfeld pittige prijs gewoon flink gebruikt (dat vond ik lastiger toen ik 'm nieuwe fietsje had!).
Je koopt toch niet je fiets om die in je schuur te laten staan en alleen te showen :P? je koopt em daar toch voor of vind je van niet om em te gebruiken?
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Super mooi ding en hoe meer zwart hoe beter. Ik haat kleurtjes (moppersmurfmode)

Even over die bidons, passen er geen 2 bidonhouders achterelkaar op de onderbuis? Die ene die erop zit kan evt nog lager geplaatst worden en de bovenste zo'n bidonhouder waar je de bidon aan de zijkant in kan schuiven/drukken. Wordt natuurlijk wel boren en een tubtara's trekkken, beetje rigoreus dat wel. En garantie, tsja denk dat er zwakkere plekken in het frame zijn dan die extra gaatjes van het boren.
Laatst gewijzigd door Sieb op do 4 september 2008, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Sieb schreef:Super mooi ding en hoe meer zwart hoe beter. Ik haat kleurtjes (moppersmurfmode)

Even over die bidons, passen er geen 2 bidonhouders achterelkaar op de onderbuis? Die ene die erop zit kan evt nog lager geplaatst worden en de bovenste zo'n bidonhouder waar je de bidon aan de zijkant in kan schijven/drukken. Wordt natuurlijk wel boren en een tubtara's trekkken, beetje rigoreus dat wel. En garantie, tsja denk dat er zwakkere plekken in het frame zijn dan die extra gaatjes van het boren.
Dan vervalt de garantie meteen. Cannondale is zeker niet lastig met garantie, maar wel als je zelf aanpassingen gaat maken. Dubbele Camelback zou handig zijn: 1 camelcak rugzak met daarin twee zakken en twee slangen (links en rechts) :)
Sieb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 933
Lid geworden op: di 27 december 2005, 20:28
Mijn mountainbike: GT zaskar, Karakoram, speed series cruiser

Gebruik je toch slangklemmen om de bidonhouders vast te zetten. Ik geef alleen maar een evt oplossing voor Fred zijn probleem (wat een camelbak dus niet is, ook al heeft ie 2 slangen zoals je waarschijnlijk wel hebt gelezen :tong )
En zoals ik al zei, gaten boren is wel rigoreus maar wel de mooiste oplossing en die garantie dat is dan Fred's keuze. Zoveel scalpels zal hij toch nog niet doormiddengetrapt hebben...toch.
Just look them straight in the eye and say...Pogue mahone!
Plaats reactie