Specialized Epic Comp 2009 / Myka Pro 2010 [Update P5]

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Stievos500
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 9 maart 2009, 22:47
Mijn mountainbike: is op hoogte stage...

Hey Peter!!

Daar is ie dan!! Ziet er super uit man. Die kleuren zien er gevaarlijk snel uit :D
Daar ga je echt heel veel plezier aan beleven :-q

(vraag maar niet naar mijn epic... :(( )

Grzz steven
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

Klopt, zal er niet naar vragen :(.
Maar het komt helemaal goed! ''The longer the waiting the sweeter the kiss'' zullen we maar zeggen.

Alleen maandag weer naar de lbs. Want die riser is leuk, maar niet geweldig. Ik mis mijn bar-ends! :((.
Gelukkig hadden we de deal gesloten dat ik die kon inruilen als de riser me niet zou bevallen.
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

Weet iemand misschien wat de crankset die op deze bike zit weegt? Kan het helaas nergens vinden.
michello
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1125
Lid geworden op: ma 24 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 Eagle
Contacteer:

Op Mtbr.com het volgende..

Shimano FC-M542 crank weight?

--------------------------------------------------------------------------------

Anyone know the weight for the Shimano FC-M542 crank? It came stock on my bike. I am thinking of shedding some weight from my 2008 Cannondale Rush 5z but am not sure if the crank is a good place to start.

Thanks!
__________________
Brown Streak Racing


Posts: 23 about 950g Mine weighs 953g w/bb and 3 spacers.
------------------------------
Gisteren werd er paniek gezaaid , vandaag stond het al een meter hoog

wielrennert

Trek Fuel EX8 Eagle
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

michello schreef:Op Mtbr.com het volgende..

Shimano FC-M542 crank weight?

--------------------------------------------------------------------------------

Anyone know the weight for the Shimano FC-M542 crank? It came stock on my bike. I am thinking of shedding some weight from my 2008 Cannondale Rush 5z but am not sure if the crank is a good place to start.

Thanks!
__________________
Brown Streak Racing


Posts: 23 about 950g Mine weighs 953g w/bb and 3 spacers.
Super, bedankt! Hier valt dus aardig wat te winnen. Ga alvast rondspeuren.
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

Nou net een week verder en meteen al in de brokken :x

Vanmiddag in Noordwijk gaan rijden. Bij het eind van het 2e rondje kwam ik dus in een zandbak terecht. Niks aan de hand dacht ik.. stevig het stuur vasthouden en gewoon doorrijden, niet dus!
Mijn stuur bleef recht staan maar, mijn vork draaide dus wel door en stond dus gewoon overdwars :~ . Na een beheerste duik al zeg ik het zelf :winkie: plofte ik in het zand neer. behalve dat ik onder het zand zat mankeerde ik niets.
Mijn voorwiel dus wel.

Afbeelding

Mijn vraag aan de kenners: Is dit een mankement aan de kant van de productie van specialized? Want dit lijkt me niet te mogen gebeuren.
Kan helaas dinsdag pas weer langs de LBS om mijn verhaal te doen.

:evil: Echt zwaar verrot. Is het onwijs mooi weer gebeurt er dit in je 2e rondje :((
Daniel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 22 maart 2009, 18:29
Mijn mountainbike: Trek Superfly 2011

het lijkt mij dat de 2 stuurpenboutjes niet goed zijn vast gezet :(
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Daniel schreef:het lijkt mij dat de 2 stuurpenboutjes niet goed zijn vast gezet :(
Precies, en voorop dat je dit niet zelf gedaan heb: Aansprakelijkheid fietsenmaker. Nu nog even niets vastzetten.
Alleen de bewijslast ligt wat moeilijk.
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Lijkt er idd op dat je stuurpen niet goed vast heeft gezeten.

Je topic titel is wel beetje overdreven hor... Zulke grote gevolgen zijn het niet, ik dacht minstens dat je je hele fiets doormidden had gebroken ofzo :lol:

Gewoon even mee langs de lbs gaan, kijken wat die ervan zegt. Misschien kan dit wiel nog wel recht worden gemaakt, en anders een nieuwe velg (nieuwe velg (mits geen exotisch, WW geval) is niet zo duur) , maar het blijft natuurlijk altijd jammer. Hopelijk voor je is het snel verholpen, want het is heerlijk fiets weer :-q
Stievos500
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 9 maart 2009, 22:47
Mijn mountainbike: is op hoogte stage...

Wat een pech zeg! Je zat al zo naar die bike uit te kijken en dan gebeurt er dit! Hopelijk dat het dinsdag allemaal geregeld wordt en dat je gelijk weer kan gaan rijden in dit pracht weer.

gr steven
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

Ben vandaag ook in Noordwijk geweest (zoals elke week)
en het is inderdaad 1grote mulle zandbak :-{
Lag ook al een paar keer bijna op me plaat.

Hoop dat het snel weer in orde is, waarschijnlijk een nieuwe velg, zoals al werd gezegd door D.run :P
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
AntiX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 20:54
Mijn mountainbike: Bulls bushmaster 1 disc
Contacteer:

Au dat doet zeer dat je fiets pas een week hebt :( Nu al een kapotte velg

Hoop dat onder garantie valt :)
Peetooorrrr
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 974
Lid geworden op: di 18 september 2007, 00:35
Mijn mountainbike: stumpjumer 29er custom
Contacteer:

Hoop idd dat het onder garantie valt..

En wat betreft het zelf aandraaien van me stuurbouten.. Ik mag er vannuit gaan dat als je een fiets van dit geld koopt je niet na 8 dagen met gereedschap in je handen hoeft te staan.
Laatst gewijzigd door Peetooorrrr op za 7 augustus 2010, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Peetooorrrr schreef:Hoop idd dat het onder garantie valt.
:lol: Nee, dit is 100% geen garantie, hoogstens een gevalletje goodwill van de dealer omdat hij schijnbaar een foutje heeft gemaakt bij het aandraaien van de boutjes.

Maar als je de 'warning' tags leest die overal in de gebruiksaanwijzingen staan zal je lezen dat je altijd je fiets moet controleren voordat je 'm gebruikt.
Dus ik wens je veel succes in de discussie met de fietsenmaker. Ik zou niet teveel op m'n strepen gaan staan richting de dealer, maar gewoon kalm uitleggen wat er volgens jou mis is en of de dealer bij wil dragen in een schappelijke oplossing.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
L3X
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 13 augustus 2006, 15:03
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper & Epic

Wicked DJ schreef::lol: Nee, dit is 100% geen garantie, hoogstens een gevalletje goodwill van de dealer omdat hij schijnbaar een foutje heeft gemaakt bij het aandraaien van de boutjes.
Precies wat ik dacht... Al vind ik het wel apart dat het wiel zo ontzettend krom is na een buiteling in een 'zandbak'. Op het moment dat je dan valt sta je nl. al praktisch stil :-?
Plaats reactie