Santos SCC03 Rohloff Beltdrive mat-zwart

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Dinorider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 17 juli 2009, 09:45
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
Contacteer:

Beste mensen,

Het forum is er niet voor niets :wink: Wordt lid, registreer je :-q
Maar goed, effe een kleine toelichting dan. Nee het zou met zo'n afstand ca. 6000 km niet normaal zijn om dan al of eerder te moeten vervangen. Het kwam bij mij als een verassing. Ik had ingezet op ca. 12000 km. En dan vervangen. Maar in mijn geval was het een garantiegeval... Ik heb geheel kosteloos een nieuwe ontvangen. En de oude is naar Santos en daarna naar het laboratorium van Gates Carbond gestuurd, daar onderzoeken ze het. Aldus Santos.
Tevens heb ik een nieuw "stalen" achter tandwiel mogen ontvangen i.p.v. een alu versie bij wijze van proef, ook van Santos.
Dus mij hoor je niet klagen :-q
Voor de foto's kun je ook kijken op: http://dinorider.pinkbike.com/album/Gat ... ld-broken/

Voor de rest is het mij niet bekend of er nog iemand is die hem al een keer gebroken heeft gehad. Wat levensduur betreft zal deze riem het misschien wel uitwijzen. Misschien maken de omstandigheden waarin je de riem gebruikt nog het nodige uit? Ik zelf fiets onder alle omstandigheden, hitte, kou, vorst, sneeuw, regen, zand, modder, 24uurs, toertochten, enz. met behoorlijke regelemaat :tong Oja, bijna vergeten HET ALLER BELANGRIJKSTE NL. ALLES GEFIETST ZONDER ONDERHOUD TE PLEGEN. D.w.z. geen smeermidellen geen uitgebreide poetsbeurten elke avond maar bij thuiskomst neerzetten en de volgende dag pakken en fietsen. En ongeveer een keer per twee weken of naar gelang de vuiligheid het frame en wielen en remmen en zo met een sopje schoon maken.... Geweldig toch :lol:

Beste mensen, de tijd zal leren hoelang het duurt voordat hij weer vervangen moet worden :wink:
beginning to ride my bike without ending...
Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
Co de Boswachter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 23 augustus 2006, 21:11
Mijn mountainbike: poison zyankali IGHT rohloff

Dinorider schreef:Voor diegene die graag willen weten wat zo'n SCC03 compleet weegt:
Frame + Ritchey WCS carbon vork + Rholoff + Beldrive + Truvative crankstel + Shimano XTR spd's + Cateye Strada wiriless computer = 11,45 Kilogram (oja geen bidon en geen bidonhouder...)
Hoi Dino,

Welke maat frame heb jij?

Gr Co
cadex 2 / poison zyankali rohloff
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

Mooie fiets, ik voel weer een projectje opborrelen
Dinorider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 17 juli 2009, 09:45
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
Contacteer:

Co de Boswachter schreef: Hoi Dino,

Welke maat frame heb jij?

Gr Co
21"
beginning to ride my bike without ending...
Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
Krilynck
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 10 november 2010, 15:25

Misschien wordt deze kick niet leuk gevonden, maar ik heb een vraagje. Je geeft aan dat je een SON verlichtingsset hebt, maar waar zit het voorlicht? Ik zie 'm niet op je eerste set foto's en ook niet op de tweede. Heb je hem eraf gehaald, of moest 'ie er daarna nog op?
Dinorider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 17 juli 2009, 09:45
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
Contacteer:

Maakt niet uit (kick) ;-)
Ik gebruik hem enkel voor de donkere dagen. Met toertochten gaat het setje er af.
Zie foto: http://www.pinkbike.com/photo/4041183/" onclick="window.open(this.href);return false;
beginning to ride my bike without ending...
Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
Krilynck
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 10 november 2010, 15:25

Kijk, super bedankt voor je antwoord en de bijbehorende foto. :) Is 'ie er ook gemakkelijk af te halen, doordat hij bijvoorbeeld met een klikbevestiging vastzit?

Verder heb ik een beetje hetzelfde "probleem" als jij. 'k Ben al een tijdje op zoek naar een fiets om goed mee naar werk te komen, maar die ook meegaat op mtb-tochten en strandcyclo's. Als het mag, nog een paar vragen. ;) Ik heb er vast nog meer, maar ik wil je er niet mee doodgooien...

- Is het in principe mogelijk om een verende voorvork i.c.m. een SON-setje te nemen? Ik ben wel echt aan die vering gehecht, behalve op het strand en op de weg natuurlijk. Of lost voor jou de lagere bandenspanning plus de verende zadelpen al een hoop op?
- Een veel gestelde vraag, maar hoe doet voor jou die riem het onder deze barre winterse omstandigheden? Ik heb sommige auto's piepend langs horen rijden, en eigenlijk hebben we het over een zelfde soort riem toch?
- Zijn er bevestigingsnokjes voor een bagagedrager aanwezig op het SCC03 frame?
Dinorider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 17 juli 2009, 09:45
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
Contacteer:

Nee hoor vragen vindt ik niet erg.
Op de website van son (duitse producent) zijn er voor de lamp al mooie beugels te koop. Even ziekten met google en je vindt hem wel. De importeur is m-gineering daar kun jute pool nog info vinden. Ik vindt het een fantastisch ding!

Ik denk dat de combinatie met beweging geen probleem zal zijn. Je zou alleen even de inbouw breedte kunnen controleren.
Je kunt er ook voor kiezen om zonder vering te fietsen. In het bos komt het dan wel meer op je techniek aan. Op de weg heb je geen vering nodig. En met wat grotere banden en lage spanning kom ik het slechte weer prima door!

wat betreft de riem, ik zou geen ketting meer willen! Het is niet echt te vergelijken me wat er bij een auto wordt gebruikt, behalve het materiaal misschien. Het is dan ook een tandriem en geen snaar... Zowel modder als sneeuw is geen probleem. Juist met deze omstandigheden waar je normaal dagelijks je fiets moet onderhouden kan ik hem gewoon in de schuur zetten zonder er naar om te kijken en de volgende dag weer gebruiken!
Als je wilt kun je bij santos natuurlijk altijd een fiets met riem testen.

Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel.
beginning to ride my bike without ending...
Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
Krilynck
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 10 november 2010, 15:25

Dank je voor je snelle antwoorden! Die proefrit ga ik zeker maken, en waarschijnlijk bij de dealer nog wel één. Voordeel is dat ik in de buurt woon, de fabriek is nog geen 10km hiervandaan en er zitten verscheidene dealers in de omgeving.

De beugel ziet er erg handig uit. Er is er zo te zien ook al één voor 31.8mm, maar die is wss niet nodig. Vind jij hem trouwens makkelijk demonteerbaar? Ziet eruit alsof het een kwestie is van imbussleutel pakken en draaien.

't Is nog wel een twijfelpuntje om er wel of geen vering onder te zetten, vanwege de vraag of ik het wel nodig heb en of het goed combineert met de SON. Het is natuurlijk maar een 85mm veerweg, geen 130mm... Misschien is 't verstandig om dat voor te leggen aan die gasten van Santos. Ik denk dat ik er anders een balloonband onder zet en het dan houd op een vaste voorvork, scheelt ook nog wat in de kosten.

Enne... klein puntje, maar zijn er nog bevestigingspunten voor een bagagedrager aanwezig?
ventourist
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 7 september 2010, 18:50

Hallo Dinorider,
Ditmaal geen vraag over de tandriem, maar over de combinatie Ritchey vork en Magura rem. Ik heb slechte ervaring met carbon voorvork (geen Ritchey of Steinbach, beiden overigens van dezelfde taiwanese fabrikant), en HS33 rem. Door de slappe vorkconstructie bleef in mijn geval van de HS33 remkracht niets over. Ik zie dat je de boosters erop hebt gezet. Is die (dure, maar heel lichte) Ritchey vork ook zo slap? Ik overweeg hem aan te schaffen, maar niet als ik de boosters moet plaatsen, want hoe haal ik dan snel het wiel eruit? Niet dus!
Sjef
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2 ... t#tot-slot" onclick="window.open(this.href);return false;
Dinorider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 17 juli 2009, 09:45
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
Contacteer:

Boosters zullen wel nodig zijn... Maar remmen gaat uitstekend! Is je band te groot dan bandenspanning omlaag en de band gaat er uit, zo doe ik het met mijn swalbe marathon extreme 2.25...
Maar met een vaste vork heb je geen onderhoud, wat anders ligt bij een geveerde daar heb je een paar honderd uren onderhoud..... Mijn meeste tijd zit ik o de weg... Vandaar mijn keus.
Ik denk dat ze je bij santos ook prima kunnen adviseren.
De latino heb ik er vrij snel afgeschroefd, stelt niet veel voor. Het kabeltje heb ik niet eens ingekort stekkertjes er aan gesoldeerd en aansluiten o de dynamo. Dat is alles.
Succes, ik hoor het nog wel wat en waarom het geworden is.
Groet,
Johan
beginning to ride my bike without ending...
Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
illuminatastigmata
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1171
Lid geworden op: wo 23 november 2005, 15:05

Dinorider schreef:wat anders ligt bij een geveerde daar heb je een paar honderd uren onderhoud.....

Onderhoud o.k. , maar dit lijkt me een tikje overdreven......
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!!
Krilynck
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 10 november 2010, 15:25

Het gaat nog wel even duren voor ik hem heb, helaas. Een maandje of vier, waarschijnlijk. Maar goed, zie ook het persoonlijk bericht dat ik je heb gestuurd, als je wilt. ;)
Dinorider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 17 juli 2009, 09:45
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
Contacteer:

illuminatastigmata schreef:
Dinorider schreef:wat anders ligt bij een geveerde daar heb je een paar honderd uren onderhoud.....

Onderhoud o.k. , maar dit lijkt me een tikje overdreven......
Ik bedoelde ook om de paar honderd uur een service beurd... Afhankelijk van de vork.
beginning to ride my bike without ending...
Santos SCC03 Rohloff Beltdrive
ventourist
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 904
Lid geworden op: di 7 september 2010, 18:50

Dinorider schreef:Boosters zullen wel nodig zijn... Maar remmen gaat uitstekend! Is je band te groot dan bandenspanning omlaag en de band gaat er uit, zo doe ik het met mijn swalbe marathon extreme 2.25...
De HS33 werken in de achtervork (alu) wel uitstekend, zonder boosters. Dat verwacht ik aan de voorkant ook.

Maar met een vaste vork heb je geen onderhoud, wat anders ligt bij een geveerde daar heb je een paar honderd uren onderhoud.....
Johan
Je bedoelt waarschijnlijk een paar honderd euro...onderhoud ..is maar een letter verschil.
Ik rijd al jarenlang met een vaste vork, daar hoef je me niet van te overtuigen. Bedankt voor je tip. :)
http://www.dekaleberg.nl/voorbereiding2 ... t#tot-slot" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie