Cannondale Rush carbon Team, pics P11 :)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Tismilucas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: di 3 april 2007, 13:09
Mijn mountainbike: Staal star en single en een met obisitas en technische hulpmiddelen
Contacteer:

Elke keer weer iets bijzonders een Cannondale. Een eigen wat agressieve smoel met die Fox er in.

En wat maakt FSA toch bijzonder mooi materiaal. In mijn beleving doet de bekabeling naar de derailleur achter wat afbreuk aan het totaalbeeld. Ik vind 'm wat te 'strak' staan. Een hele lichte curve (waar deze in de brug steekt) had imho wel gemogen.
Een MTB schijt niet op een bospad
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Heel erg mooi eindresultaat Jan :-q
Crank en wielen staan er echt supermooi in. Banden staan ook lekker lomp 8) Rubbah Queens hoppah!
De witte kabel van je achterderailleur, staat die nu zo strak? Of lijkt dat maar zo?

Veel plezier ermee van het weekend in ieder geval :D
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Prachtig geworden zeg, zoals ik al eerder zei, de fox zeker niet wegdoen voor een lefty, want het staat super zo 8).

Misschien ben ik er zondag ook bij, maar verwacht het niet :(
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Niet zo mooi als de Banshee, maar het resultaat mag er zeker wezen! 8) Alleen 1 ding; Als je zo'n Talas hebt, en dan zo'n frame er achter... Dan zet je het toch niet met 100mm veerweg op de foto... :cry: :lol:

En Jan, als je in het bezit bent van een schuifmaat, zou je dan de breedte van de Rubber Queens een keer willen meten (op de wangen). Ik heb de 2.4 nu, en die zijn 62mm, dus ben wel benieuwd hoe veel breder ze nu zijn dan de 2.2 :tong
Patmeister
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 21:32
Mijn mountainbike: Canyon Lux SLX 9.0 / Canyon Grand Canyon SL RS1

1 woord : Vet ! --- idd Fox erin houden !!
Vincent9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 30 augustus 2010, 10:59

Lefty ! Lefty ! Lefty ! :tong

Jan wat is het verschil tussen een scalpel en een rush ?
The Flying Duck
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 16:09
Mijn mountainbike: Downhill = Cannondale perp 2 Stadsbike = scott voltage

AUB GEEN LEFTY, Prachtig met deze vork.
PERP! baby PERP!

http://www.pinkbike.com/photo/5570008/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

The Flying Duck schreef:AUB GEEN LEFTY, Prachtig met deze vork.
Vincent9 schreef:Lefty ! Lefty ! Lefty ! :tong
:winkie: :winkie: :winkie:
Vincent9 schreef:Jan wat is het verschil tussen een scalpel en een rush ?
Vandaag eerste proefrit gemaakt (laatste keer op een Rush was 2 jaar geleden). De verschillen zijn o.a.:
+ De zit is heel anders: meer naar achteren/hogere voorkant. Hierdoor rijdt het relaxter en minder nerveus, maar stuurt daardoor ook minder scherp. Ook ingegeven door de brede low rizer vs. smalle flatbar.
+ Hij veert totaal anders. Hij is veel zachter aan de achterkant, en daardoor nóg comfortabeler. Het veersysteem is anders. + De Scalpel heeft 2 scharnierpunten aan de "rocker" en veert op de platte, carbonnen liggende achtervork. De Rush veert op een extra scharnierpunt.
+ De balhoofdhoek van de Rush is veel "luier" dan die van de Scapel.
+ De Rush heeft een Fox RP23 demper met iets meer veerweg dan de RPL in de Scalpel.

Hij fietst totaal anders dan de Scalpel. De Rush is dus geen Scalpel met iets meer veerweg.

@GijsJUH: Ik heb dus een schuifmaat (dankzij Tuono weet ik nu hoe zo'n ding eruit ziet) De breedte van de band is 58mm, dus niet veel smaller dan je 2.4. De 2.4 werd mij afgeraden voor AM, omdat het meer een DH band is. Hij is bijvoorbeeld 10mm breder dan de 2.2 Race King op de 29er :o .

Ciao,

Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jan the Man schreef:@GijsJUH: Ik heb dus een schuifmaat (dankzij Tuono weet ik nu hoe zo'n ding eruit ziet) De breedte van de band is 58mm, dus niet veel smaller dan je 2.4. De 2.4 werd mij afgeraden voor AM, omdat het meer een DH band is. Hij is bijvoorbeeld 10mm breder dan de 2.2 Race King op de 29er :o .
Gisteren in het Reichswald hadden diverse bikers MK's 2.4 erop liggen. De 2.2 Rubber Bitch is gewoon breder 8) Ze staan ook erg "vet" in de fiets, en ook gisteren weer "plenty of grip".

Nog een paar pics:

Afbeelding

Afbeelding

Met z'n naamgenoten in het Reichswald:
Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ze zien er zeker ook vet uit :)

Normaliter vind ik een carbon Rush frame niet heel erg mooi, omdat het (met name bij het balhoofd) zo buitenproportioneel dik is. Maar met deze vette sloffen en de Fox (die ook forser oogt dan een Lefty) komt het geheel optisch beter in balans.

En is het toch eigenlijk best een mooi ding geworden! ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi familieportret zo! En ik ben normaliter ook niet zo van de Rush, maar met jouw opbouw valt de lompheid van het frame niet zo op. En zo te zien reed ie erg lekker :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
tuono
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: ma 3 augustus 2009, 17:17

suravida schreef:Mooi familieportret zo! En ik ben normaliter ook niet zo van de Rush, maar met jouw opbouw valt de lompheid van het frame niet zo op. En zo te zien reed ie erg lekker :-q
de lompheid van wie :D het frame? Mich jongen gaat het nog wel :lol:
One life, live it
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Mooie bike jan, frame is een mooie upgrade! Lekker die fox erin houden.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

suravida schreef:Mooi familieportret zo! En ik ben normaliter ook niet zo van de Rush, maar met jouw opbouw valt de lompheid van het frame niet zo op. En zo te zien reed ie erg lekker :-q
Door er een lompe gast op te zetten ziet de fiets er idd ranker uit :P .
maartenv schreef:Mooie bike jan, frame is een mooie upgrade! Lekker die fox erin houden.
Thanks, die Fox is zeker een blijvertje. Enige wat ik nog zou willen wijzigen is een RLC120 evt. met 15 of 20mm as ipv deze Talas. Op 120 rijdt hij gewoon het lekkerst, dus de 100 en 140 gebruik ik niet meer. En een zwarte zou denk ik nóg beter staan.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie