Cannondale Rush carbon Team, pics P11 :)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Hierbij mijn nieuwe vondst.

Na het laten opbouwen van de Scalpel, en het helemaal zelf opbouwen van de Salsa, heeft het virus definitief toegeslagen.

Deze fiets heb ik als los frame op MP gevonden, en ik ga nu alles bij elkaar zoeken om er een mooie bike van te bouwen.

Het frame is wat ouder, maar nog in zeer goede staat.

Wie kan zeggen wat het is?

Achterbrug:
Afbeelding

Seat tube:
Afbeelding

Ben benieuwd hoeveel kennis er van obscure freempjes is :winkie: .

Ciao,

Jan :wink:
Laatst gewijzigd door Jan the Man op za 11 september 2010, 21:59, 17 keer totaal gewijzigd.
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Banshee Scirocco?
Het is hier geen ponykamp!
the0jokers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 12 april 2009, 20:02
Mijn mountainbike: Cube Stereo // Lynx Singlespeed

lijkt mij ook ja :)

ben benieuwd wat het gaat worden :-q
~Cube Stereo '10 Te koop!
~Lynx Singlespeed '96
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Iets Canadees?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Zo te zien op de sticker is het een praxis fiets :-q
"Righty tighty, lefty loosey."
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Ook ik kan niks anders zeggen, dan dat het een Banshee Scirocco is.

Hij kan iedergeval wel een nieuw laklaagje gebruiken, de huidige paintjob is behoorlijk beschadigt als ik het zo zie.
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Cove?
Don't believe the hype!
Pashley 24Mhz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 11 augustus 2006, 19:36

Norco?
Fly like a butterfly, sting like a bee
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

The Drutz schreef:Zo te zien op de sticker is het een praxis fiets :-q
:-q
-martijn-
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 21:37

Ga je op de extreme toer, Jan? :-D Weer een hardtail zo te zien?

Mooi kleurtje, ben benieuwd wat je er van maakt!
Roppie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 2 maart 2009, 22:09
Mijn mountainbike: Liteville 301 Mk9, Xtrail XX1
Contacteer:

Rocky mountain?

Nope, banshee scirocco
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Het is inderdaad een Banshee Scirocco.

Ik heb hem op MP gevonden, voor een mooi prijsje. Ik was al enigszins op zoek naar een frame, welke veelzijdig ingezet kan worden. Had al eens een SC Chameleon op het oog, maar die was net te klein.

Deze fiets is te vergelijken met de SC. Je kunt hem met een 100mm vork rijden, maar ook met een 160mm, als freedride, AM, en zelfs XC (al is het frame hiervoor best zwaar, naar mijn maatstaven).

Ik wil hem gaan opbouwen als een AM bike, maar weet niet precies wat voor onderdelen ik hiervoor nodig heb (qua type dan, dat ik wielen en een vork nodig heb begrijp ik :winkie: )

Heeft er iemand adviezen qua vork, wielen, crank en remmen? Ik heb nog veel liggen, maar dat is allemaal te licht voor deze fiets denk ik.

Foto's
Afbeelding

De Chainstay hebben ze maar blank gelaten, dan dan de lak er ook niet van af :) Voor de rest is er wel wat lakschade, maar dat valt, gezien het inzetbereik van de fiets (vorige eigenaar had een 160-180mm vork) en de leeftijd, reuze mee. Er is zelfs een lakstiftje bijgeleverd in de kleur en een reserve achterpad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit project zal langer gaan duren dan de Salsa, omdat ik vrijwel alles nog aan moet gaan schaffen.

Ciao

Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Jan the Man schreef:Heeft er iemand adviezen qua vork, wielen, crank en remmen? Ik heb nog veel liggen, maar dat is allemaal te licht voor deze fiets denk ik.
Veel is natuurlijk afhankelijk van het budget dat je ter beschikking hebt om er door te jagen voor deze fiets...

Qua vork zou ik op zoek gaan naar een verstelbare vork zodat je op de laagste stand gewoon een 'standaard' XC fiets hebt om omhoog te komen e.d. met de mogelijkheid meer te hebben als het leuk wordt. Persoonlijk zou ik dan denken aan een vork als een Pike U-Turn, vanwege de verstelling en de steekas.

Qua wielen niet voor DH/FR wielen kiezen... Nergens voor nodig, omdat je om budget velgen in het Enduro segment (Mavic EN321, Sun SingleTrack) stuk te rijden al echt ontzettend lomp te werk moet gaan. Qua naven heeft iedereen wel z'n voorkeur, hoewel de keuze qua steekas naven in z'n totaliteit geringer is. Als je redelijk terughoudend bent qua gebruik, houden veel XC wielen ook wel het nodige uit.

Mainstream cranks als een SLX of XT vind je relatief veel terug op fietsen in het gravity segment en zouden hiervoor ook makkelijk moeten volstaan. Afhankelijk van hoe je hem wilt inzetten je misschien afvragen of je een dual ring met geleiding misschien niet gepaster is.

Veel XC remmen (XT's, Juicy's, Louises, ...) volstaan gewoon wanneer je de diameter van de schijf een maatje (of twee, afhankelijk van je voornemens) groter kiest dan voor de standaard XC fiets.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Ik ga volledig mee met cheeta. Als ik de keus had zou ik hem zo ongeveer opbouwen:

Vork= revelation/pike/lyrik/domain/ (op volgorde van inzetbereik/budget)
Wielen= hope op en321/521
Remmen= hayes strokers trail/hope m4/formula the one (op volgorde van budget en mijn ervaringen)
Crank= hussefelt/oude xt/hone/slx
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat wordt weer een moie bike.
Had je al ervarig/aspiraties op het AM/FR gebied of wil je gewoon weer lekker sleutelen? (niet lullig bedoeld)
Plaats reactie