2010 Kona Unit 29 (nu weer 1x1 spd)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Dat is idd een 30.0 zadelklem. Is dat speciaal ofzo?
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

yep zoek ik me al de hele tijd de klere naar.... en zou niet leverbaar zijn volgens vele LBSsen en op internet niet te vinden (in de juiste kleur.. alleen goud en rood). Dus als je mij zegt waar jij deze vandaan hebt, zeg ik dat je een heule mooie bike hebt 8)
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

Erikje schreef:yep zoek ik me al de hele tijd de klere naar.... en zou niet leverbaar zijn volgens vele LBSsen en op internet niet te vinden (in de juiste kleur.. alleen goud en rood). Dus als je mij zegt waar jij deze vandaan hebt, zeg ik dat je een heule mooie bike hebt 8)

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=31892" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu even out of stock maar ze komen wel weer , en ik vind de Kona ook heul mooi :bier:
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Erikje schreef:yep zoek ik me al de hele tijd de klere naar.... en zou niet leverbaar zijn volgens vele LBSsen en op internet niet te vinden (in de juiste kleur.. alleen goud en rood). Dus als je mij zegt waar jij deze vandaan hebt, zeg ik dat je een heule mooie bike hebt 8)
Ik heb mijn lbs gewoon gevraagd of ze die klem bij hope zouden bestellen in de juiste kleur. 2 weken later was hij binnen. Samen met de headet en de naven.
kona88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 10:37

zeer mooi kader ;)

goeie keuze van wielen! gewicht is naar mijn mening zeker ok!

hier en daar nog wat aanpassingen en deze is bike is af!!!!
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

er zijn speciale tandwielen met een brede basis zodat je body niet of zeer weinig beschadigd.
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ben hem vandaag wezen uitlaten, het was nogal vies in het bos.

Afbeelding

Het rijd best ok, ook al viel de ketting er een keer of 4 af. Komt natuurlijk door de normale schakelkransjes. Ik be er wel achter dat single speed niks voor mij is. Soms is het verzet te zwaar, maar veel te vaak is het verzet te licht. Ik denk dat het gewoon een 1x9 of 1x10 spd wordt. De fiets lijkt achtervering te hebben, komt natuurlijk door het stalen frame en door de 20 psi in de banden.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

zonoskar schreef:Ik be er wel achter dat single speed niks voor mij is. Soms is het verzet te zwaar, maar veel te vaak is het verzet te licht. Ik denk dat het gewoon een 1x9 of 1x10 spd wordt.
Geef het nog een kans. Als je die Kona als do-it-all beschouwt is een SS niet de meest voor de hand liggende keus.

Ik twijfel ook nog, maar heb laatst wel de lol van dat singlespeeden ontdekt: Als het vlak is ga je op de souplesse, en af en toe moet je werken (staan, aan het stuur trekken) om boven te komen. Voor parkoers als de Loon-en-Drunense duinen werkt het prima. Groot voordeel ook: je rijd niet vaak boven je macht. Alles op de souplesse!

Groot nadeel: het is echt onthaasten, en je moet niet bij willen blijven bij je fietsmaatjes.

Ik rijd 32-17 btw.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Vandaag was het eindelijk een beetje weer om foto's te maken en ik tijd had. Dat singlespeed is echt niks voor mij. Op de weg trap je je de pleuris en in het bos hou je je maten niet bij op de rechte stukken. Nee, zo gauw het andere achterpad er is komt er een derailleur op en maak ik er 1x9 of 1x10 van.

Anyhoe... fototjes dan maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kabelloop van de achterrem is zo vreemd, gewoon IMHO aan de verkeerde kant. Aan de voorkant zit ie aan de verkeerde kant en hij moet ook nog eens vreemd om de zadelbuis heen. Wel lekker subtiele stickers erop.
Afbeelding
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

zonoskar schreef: Nee, zo gauw het andere achterpad er is komt er een derailleur op en maak ik er 1x9 of 1x10 van.
Tja, die zijn er niet :( en bij Kona weten ze ook niet wanneer.
Ik heb al een der slider van 2009 mogen ontvangen maar die past niet. Als het te lang duurt dan laat ik zelf wat maken, interesse?

zonoskar schreef:
De kabelloop van de achterrem is zo vreemd, gewoon IMHO aan de verkeerde kant. Aan de voorkant zit ie aan de verkeerde kant en hij moet ook nog eens vreemd om de zadelbuis heen
Origineel loopt de kabel open aan de andere kant (BB7`s). Het was toch geen probleem geweest om het zo te maken dat je daar ook een gesloten kabel kunt gebruiken, missertje, 2011 wel.
Vergeet niet iets over te houden bij de achterrem (kabel) ivm. de slider.
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

ott schreef: Tja, die zijn er niet :( en bij Kona weten ze ook niet wanneer.
Ik heb al een der slider van 2009 mogen ontvangen maar die past niet. Als het te lang duurt dan laat ik zelf wat maken, interesse?
Vertel mij wat, hij staat al ongeveer zo lang in bestelling als ik de fiets heb. Maar ik heb zelf wat weten te prutsen.

Men neme een oud derailleur padje, een boortje, een M3 draad tap en wat M3 boutjes...
Afbeelding

Wat zweet en tranen. Letterlijk, op de slider zat een richeltje wat ik eraf wou hebben. uurtje of 2 vijlen dan maar.... Bovendien is de draad tap afgebroken in het laatste schroefgat (bummer).
Afbeelding

En voila, een derailleur pad op je Unit 29.
Afbeelding

Nu nog een derailleur en een shifter. Ik dacht aan een Shimano Dura-ace (want ik doe toch geen voorderailleur), maar die zijn helemaal niet licht eigenlijk.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Op marktplaats een mooie oude Dura-ace derailleur gevonden en via dirty-pages een Rohloff chainguide. Dus het 1x9 avontuur kan beginnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

respect voor de home made derri hanger:) en omdat ik hier nog niet gereageerd had. je hebt een erg mooi fietsje inmekaar geschroefd! :-q
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
Martin Blom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: wo 3 november 2004, 23:14
Mijn mountainbike: Ti 456 2009, Ti Pro Road 2010
Contacteer:

Ik zou nog even investeren in nieuwe derailleurwieltjes als ik jou was....
Mooie fiets trouwens!
Gebruikersavatar
Oddlaw
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: ma 31 augustus 2009, 22:27
Mijn mountainbike: Stalen Kona Unit 29" SS - 1x9 - 3x9 | Pyga Onetwenty 650B
Contacteer:

Vraagje betreffende de chainguide, heb je zodra je op 1 van de uiterste bladen achter gaat rijden dat je ketting tegen de zijkant komt van de chainguide?

Zelf ook bezig om voor mijn Kona Unit 2011 29er ss alle onderdelen te verzamelen om hem dan toch ook de mogelijkheid te geven om af en toe geared te gaan rijden. En wilde eerst dan helemaal voor 3x9 gaan maar dit ziet er ook wel goed uit (1x9) alleen twijfel ik dan over de chainguide, begrijp dat je die nodig hebt, anders loopt de ketting er zo af.
Maar het lijkt mij ook hinderlijk als je bij en te schuine stand van de ketting telkens hem hoort ratelen langs de chainguide, of heb je daar gaan last van!

ben benieuwd, in ieder geval mooi merk en mooi frame
-------------------------------------
Ride-Better mtb clinics & trainingen
------------------------------------

Bart4Bikes onderhoud, handgebouwde wielen en onderdelen
Featherbikes onderdelen
Mellowbikers leuke mtb vereniging
Stayokay lekker slapen
Plaats reactie