2010 Kona Unit 29 (nu weer 1x1 spd)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Dat zal ik morgen eens testen. Ik ben vandaag met de fiets naar het werk gegaan, maar ik heb natuurlijk niet alle versnellingen geprobeerd. Ik heb wel iets van de chainguide af moeten slijpen, wat hij stond veel te ver van het frame af. Er moest zeker 2mm vanaf.

/edit: Op de uiterste verzetten schaaft de ketting lichtjes tegen de ketting geleider. Niets om je zorgen over te maken, het is echt heel lichtjes en niet eens de gehele omwenteling van de crank.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Nadat ik de fiets van bijna alle onderdelen ontdaan had voor de opbouw van mijn Ventana ben ik gaan zoeken voor vervangende onderdelen voor die Ventana, dus er kwamen weer onderdelen vrij voor mijn Kona. En nadat ik een mooi wielsetje gekocht heb van een mede MTB.nl-er was ie weer compleet. Ik heb hem weer single speed opgebouwd en zal er voornamelijk mee naar mijn werk fietsen. Misschien van de winter weer toertochten.

Anyways, meer foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deukje in de bovenbuis, geen idee hoe dat gebeurd is. Er zal op het werk wel een andere fiets tegenaan gevallen zijn. Bummer.
Afbeelding

Het zadel moet nog een cm of 2 hoger, maar ik heb de bout van de Hope zadelpen dol gedraaid. Ik snap ook niet hoe Hope dat zo ontwerpen kan. Je imbus sleutel heeft maar een paar mm grip in die bout, terwijl hij een stuk dieper is. Slecht ontwerp dus. Het is niet zo dat je die bout maar met een paar Nm mag vast zetten, meestal zit die best strak vastgedraaid. Nu moet ik dus weer aan de slag om dat te fixen, want zo'n laag fietst niet echt fijn.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Omdat niemand mijn Lefty wou kopen, heb ik hem maar in mijn Kona gezet. Geheel star is ook maar niks en aangezien er een hoop mensen dikke vorken in skinny stalen frames zetten (lees: die lelijke Niner starre vork) dacht ik dat zo'n Lefty misschien wel zou staan. Ik had ook nog een Lefty naaf liggen, dus ben ik op zoek gegaan naar een velg. En een mooie kans om zelf eens een wiel in elkaar te spaken. Nou, dat valt nog niet mee als je geen bok hebt waar die Lefty naaf in past. Dus dan maar met een elastiekje om de Lefty en zo afstellen. Best aardig gelukt, er zit nog een heel klein slagje in, maar dat merk je niet.

Vandaag maar gelijk gaan testen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was best mooi weer, afgezien van de sneeuwbuien :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En om het stuur wat lager te krijgen door die Lefty heb ik het maar gewoon omgedraaid. Het voelt wat gek aan in het begin, maar je went er aan.
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe remmetjes zitten er al een tijdje op, Hope Mini 180mm voor en 160mm achter.
Afbeelding

Afbeelding

Ik moet er aan wennen, op het eerste gezicht vind ik het niet mooi. Ik bekijk het nog even :)
jasperschijff
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 1 januari 2012, 16:52
Mijn mountainbike: trek superfly al elite 2013

lefty altijd leuk:D
mischien mooi om wat meer witte aspecten erin te doen?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Qua looks idd niet echt bij elkaar passend. Is het een optie om die Lefty een beter combinerend kleurtje te geven?
Er van uitgaande dat het wel fijn rijdt natuurlijk.
Om het stuur op de goede hoogte te krijgen zou ik ook nog even kijken naar andere/mooiere mogelijkheden.

Framepje verdient dat wel, want dat ziet er mooi uit!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik heb we een spuitbus zwarte plastidip liggen, dat zou ik er op kunnen spuiten. Als het niet mooi is kan het er altijd weer afgehaald worden :)
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

En de Kona ook meteen wat versnellingen gegeven, zie ik.
nb. mooi velgje trouwens :wink:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Versnellingen had ik er al een tijdje op, aangezien ik singlespeed toch helemaal niks vind. Velgje is mooi he? Bedankt nog. Hij weegt wel 740g, dus dat gaat nooit meer kapot :) Het Bontrager wiel wat ik in de andere vork had woog trouwens even veel, dus lichter is ie er niet op geworden.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

zonoskar schreef:dus lichter is ie er niet op geworden.
En....wel minder flex ?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

In eerste instantie ziet het er raar uit met de Lefty, maar des te langer ik kijk des te charmanter het wordt... In kleur van de fiets spuiten zou wel mooi zijn, maar de dikte van de vork is geen probleem voor me. (helaas, want nu ga ik ook nadenken of er geen Lefty in mijn Voodoo zou moeten)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Da's sterk. Ik heb ook nog een Dambala in de schuur hangen en ik heb ook stiekum aan die Lefty gedacht. :wink:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Aj, het heerst! Maar helaas heb ik niet nog een Lefty liggen... (of ik moet hem uit mijn Rize halen ;-) )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Vertel niet dat straks iedereen mijn Lefty wil hebben he?

/edit:
cervus schreef:En....wel minder flex ?
Het voelde wel als minder flex, maar met die Maxxis bandjes kon ik de fiets niet op het randje door de bocht sturen, iig niet met de modder die er zondag overal lag. Het zijn eigenlijk helemaal geen banden voor natte omstandigheden. Dus maar hopen op beter weer.

Maar ik vind het maar vreemd aanvoelen, vering voor en star achter. Wie dat verzonnen heeft is echt gek. Of had geen geld voor een fully.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Inmiddels weer wat gebeurt aan de fiets. Weer star en single speed met oog op pekel (die maar niet komt). En omdat ik mijn Titus niet aan de straatstenen kwijtraak, heb ik de remmen daarvan (Hope Mini Race) maar omgeruild met de Kona. De Hope wielen die ik over had uit de Rocky zijn ook verhuisd naar de Kona, die waren ook al gunmetal. Past mooi bij elkaar.

Achter:
Afbeelding

Voor:
Afbeelding

Totaal:
Afbeelding

Vandaag een rondje ermee gereden in Vlodrop. Half/half begin ik een beetje het single speed rijden leuk te vinden, behalve als ik moet lopen (en dat moest regelmatig in Vlodrop). Ach, ik ben rond gekomen :)
Laatst gewijzigd door zonoskar op ma 7 januari 2013, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
A3 van Lunssen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: wo 19 oktober 2011, 20:45

Gave bak! (Zonder Lefty veel strakker) :-q
Plaats reactie