Yeti ARC 2011

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ziet er weer lekker uit daar! Nog paden gereden die we vorig jaar ook hebben gedaan?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

suravida schreef:Ziet er weer lekker uit daar! Nog paden gereden die we vorig jaar ook hebben gedaan?
Was het ook... :) Eigenlijk alleen naar dat bekende maispap restaurantje een stukje... :lol: Verder minder extreem (maar dat kwam ook omdat hoger gelegen gebieden waren afgezet (wegens lawine gevaar door de zware sneeuwval in mei)...

Er was wel een afdaling van vorig jaar die we omhoog wilden doen voor een deel, maar toen er iemand viel zijn we terug gegaan... Was ook wel erg warm (tegen de 30 graden) toen en je kon die amper omhoog fietsen, dat lopen schoot niet op... :). Een alternatieve offroad route naar het volgende hotel gedaan, maar eerst een stuk over asphalt en die persoon richting de trein gezet na de lunch... Helemaal jofel was hij toch ook al niet. Wel jammer dat de groep de 4e dag niet meer compleet was, maar het was wel verstandiger...

Nog wel door een bijna leeg stuwmeer vlakbij Livigno gefietst... Wel apart om te zien...
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Suntoro op ma 24 juni 2013, 15:25, 3 keer totaal gewijzigd.
JRS
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 22 juni 2011, 14:55
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish & Surly Icecream Truck

Mooi trip en gave foto's! Leuk om te lezen dat jij al die trips "gewoon" op een hard-rail rijdt. Ik blijf het een gave bike vinden. Niet meer weg doen!
Sinnedsan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: vr 8 mei 2009, 19:59
Mijn mountainbike: 1 met hersens.

Ik was met Suntoro mee naar de Alpen, was een zeer leuk tripje. Maar wat Suntoro met zijn Yeti allemaal kan: RESPECT. Dat hij kon klimmen dat wist ik (gelukkig niet te snel op grote hoogte), maar afdalen als de beste!.
Het leven is net als neuspeuteren, je moet alles eruit halen wat erin zit.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

JRS schreef:Mooi trip en gave foto's! Leuk om te lezen dat jij al die trips "gewoon" op een hard-rail rijdt. Ik blijf het een gave bike vinden. Niet meer weg doen!
Was ook zeker een leuk tripje met relaxed gezelschap waaronder Sinnedsan.... ARC gaat ook zeker niet weg, aangezien dit blijkbaar ook nog eens de laatste alu ARC zal zijn geweest. Heb overigens ook nooit afscheid kunnen nemen van mijn oude Cannondale, is weer helemaal top en die gebruik ik toch ook weer best vaak... :lol:
De nieuwe ARC is inmiddels van carbon en niet meer als 26er verkrijgbaar, maar 29er of 650B... Toch ook wel mooi, maar in mijn maat wordt het een 650B en het frame is toch best aan de prijs voor een hardtail helaas...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ach je hebt de politiek gehoord, geld moet in beweging komen. Dus hup niet lullig doen en gelijk even een mooie ARC 650b aanschaffen :wink:
Wel heel gaaf lijkt mij dat qua gevoel, het fietsen op de bodem van een meer :-q
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

mud mate schreef:Ach je hebt de politiek gehoord, geld moet in beweging komen. Dus hup niet lullig doen en gelijk even een mooie ARC 650b aanschaffen :wink:
Of NL daar veel mee op schiet betwijfel ik... Met deze Yeti heb ik overigens voornamelijk de Engelse en Duitse economie gespekt... :roll: Frame uit de UK (fijne shop overigens in Glasgow), andere onderdelen voornamelijk van BC of uit de Rose sale... ;). Met de Duitse economie gaat het ook beter dan met de Nederlandse. Zou dat komen omdat wij er veel shoppen voor luxe goederen?... :lol:
mud mate schreef:Wel heel gaaf lijkt mij dat qua gevoel, het fietsen op de bodem van een meer :-q
Dat was het ook zeker.... :-D
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooie plaatjes! Spectaculaire trip weer.

en wat betreft die scheur in de WTB...is het niet een oppervlakkige snee?
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

KleinPalomino schreef:Mooie plaatjes! Spectaculaire trip weer.

en wat betreft die scheur in de WTB...is het niet een oppervlakkige snee?
Thanks! Zoals je ziet hebben jouw ex-Wolverines het weer prima naar hun zin gehad... De scheur is zeker niet door, anders was er wel sealant door heen gekomen om het gat te dichten... Misschien zijn ze daarom wel zo zwaar, omdat ze verder toch wel degelijk opgebouwd zijn. Aan de voorzijde heb ik de Weirwolf ook weer vervangen voor de Wolverine.

Met 2 Wolverines erop is ie wel weer klaar voor een weekje kamperen in de Jura in augustus, al zal dat meer relaxen zijn incl. BBQ en bier dan mtb-en... (maar de mtb gaat zeker mee... :) )
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Waarschijnlijk zal ik binnenkort toch eens afscheid van de fiets nemen, al zal dat met spijt zijn. :((

Afbeelding

Op zich staat ie niet in de weg, maar gebruiken doe ik hem eigenlijk ook niet meer. Vorig jaar nog een keertje op gereden omdat een vriendin een rondje op mijn BMC 29er reed. Het liefst zou ik ook wel een Yeti 29er XC-fully willen maar die bestaat niet bij Yeti in kleine maten. Niet meer, maar heeft ook nooit bestaan. Maat S was altijd voorzien van 650b wielen.

Wellicht zal in de toekomst ook de BMC weg gaan met daarvoor in de plaats een fijne speelse XC 29er fully. Geschikt voor marathons of weer eens een tripje naar Zuid-Afrika voor de Cape Pioneer.
Plaats reactie